dekorowanie tortów

Jak ozdabiać torty?

Amalia - specjalista Tipy.pl
dekorowanie tortów
1 z 6
Ozdabianie tortów jest sztuką, ale tak naprawdę wystarczy poznać parę trików, aby nasz tort wyglądał zjawiskowo. Niektóre już pewnie znasz, ale nie zaszkodzi, jeśli je troszkę urozmaicisz. Na pewno jednak nie znasz wszystkich poniższych sposobów, dlatego krok po kroku postaram się je opisać.
P

Lukier, Posypka czekoladowa lub inna, Wiórki kokosowe, Orzechy (całe lub posiekane), Migdały, Suszone lub świeże owoce, Gotowe ozdoby czekoladowe lub lukrowe, Bezy, Czekoladowe ruloniki, Kakao, Galaretka, Bita śmietana, Inne.

1
dekorowanie tortu masą
Dekoracja klasyczna, która polega na posmarowaniu tortu masą.

Zostaw trochę masy przy przekładaniu tortu. Posłuży Ci ona jako dekoracja. Posmaruj wierz i boki tortu masą. Możesz posypać boki tortu wiórkami kokosowymi lub posypką czekoladową. Wybierz jeden z podanych wyżej elementów do dekoracji tortów i stwórz wymyśloną przez siebie kompozycję.

2
dekorowanie tortu galaretką
Galaretka z owocami

Jeśli chodzi o galaretkę, to najlepiej zalać nią owoce. Ułóż na wierzchu tortu owoce (na przykład truskawki, brzoskwinie, ananasy czy wiśnie). Wcześniej przygotuj galaretkę. Gdy będzie tężeć, zalej nią owoce. Możesz skorzystać z obręczy do tortów, aby galaretka się nie rozlała.

3
dekorowanie tortu lukrem plastycznym
Ozdabianie lukrem

Lukier powinno się nakładać dwukrotnie. Najpierw nałożyć na tort gęsty lukier i rozprowadzić go szerokim nożem. Gdy zastygnie, wylać lukier rzadszy. Będzie on sam spływał i łatwo go się rozprowadzi przez poruszanie tortem. Jeszcze lepszym sposobem jest użycie cienko rozwałkowanego lukru plastycznego.

4
dekorowanie tortu za pomocą szablonów i kakao
Wzory i napisy z kakao

Aby tworzyć na torcie wzory lub napisy z kakao potrzebny będzie szablon, na przykład z kartki z bloku technicznego. Nałóż go nad tort i za pomocą sitka syp kakao.

5
dekorowanie tortów - pajęczyna
Pajęczyna

Za pomocą szprycy do dekorowania ciast zrób na całej wierzchniej powierzchni tortu spiralę. Następnie wykonaj pociągnięcia szpiczastym nożem lub wykałaczką od środka tortu, aż po jego brzegi. Powstanie coś na kształt pajęczyny.

?

Wskazówki
* Jeśli chodzi o szpryce do dekorowania ciast, to mają one przeróżne rozmiary i kształty. Mamy na przykład szpryce w kształcie gwiazdki, muszelki i wiele wiele innych. Te zwykłe, okrągłe służą do pisania po torcie. Mamy również szpryce w kształcie liści czy róży. To małe narzędzie jest wspaniałe do dekoracji tortów. Daje nam wiele możliwości i świetne efekty.
* Płatki migdałowe przed nałożeniem na tort można zrumienić na ogniu. Trzeba uważać, żeby się nie przypaliły.
* Można łączyć ze sobą masy i je mieszać. Na przykład możesz na przemian nakładać jasne i ciemne kwiatki z masy.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Krem waniliowy
Dekorowanie ciasteczek
róża z czekolady plastycznej

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Kaaa
19.10.2015
Szpryca jak nazwa wskazuje służy do szprycowania a do dekoracji służą tylki. Niestety porady tragiczne
bata23
06.02.2015
niestety ale ananas ze wzgledu na enzym w nim zawarty nie pozwala stezec galaretce :) tak jak i kiwi )
marteek
23.08.2013
Lukier plastyczny bardzo sprawdza się przy ozdabianiu. Można go cienko rozwałkować i przykryć nim cały biszkopt, by ładnie wyglądał lub wykonać interesujące figurki i ozdoby. Polecam.
olaturlej
13.05.2013
Pięknie ozdobiony tort!Zawsze mam problem jak pięknie ozdobić tort i nie przesadzić .Ta porada jest bardzo przydatna w praktyce.Najbardziej podoba mi się pomysł z kakao.Lukier wygląda bardzo efektownie , ale tak nie smakuje .Polecam wszystkim do skorzystania z tej porady.
zuziazyl
10.05.2013
Mam już parę tortów za sobą i muszę przyznać że każdy kolejny był lepszy.
zenek50zenek
11.04.2013
po co to się męczyć jak można kupić