złudzenie optyczne

Jak zrobić złudzenie optyczne?·

ImreImre - specjalista Tipy.pl
złudzenie optyczne
1 z 7
Sztuka optyczna to kierunek wywodzący się z połowy dwudziestego wieku. Zadanie sztuki optycznej nie polega na oddziaływaniu na emocje widza, lecz na jego oko. Stwarza wrażenie przestrzeni, ruchomych elementów na płaszczyźnie. Jesteś zafascynowany tą sztuką? Wydaje Ci się ona trudna? Oto kilka wskazówek, jak samodzielnie wykonać rysunek optyczny.
P

* Papier.
* Tektura lub inny twardy papier większy niż kartka papieru, na której będziesz rysować.
* Ołówek.
* Nożyczki.
* Długopis.

1
Złudzenie optyczne (linie) 1
Po lewej stronie tektury narysuj falowaną linię, rozchodzącą się raz w jedną, raz w drugą stronę.
2
Złudzenie optyczne (linie) 2
Wytnij ten kawałek kartonu dokładnie wzdłuż linii którą narysowałeś. Będzie to Twój szablon.
3
Złudzenie optyczne (linie) 3
Połóż szablon po prawej stronie kartki najbliżej jej krańca jak się tylko da. Za pomocą ołówka zaznacz falowaną linię szablonu na kartce.
4
Złudzenie optyczne (linie) 4
Odsuń troszkę szablon i znów zaznacz ołówkiem linię.
5
Złudzenie optyczne (linie) 5
Możesz manewrować szablonem jak tylko chcesz. Delikatnie odsuń go od poprzedniej linii od góry, a zbliż do niej na dole. Przechylaj szablon na skos.
6
Złudzenie optyczne (linie) 6
Kontynuuj, aż dojdziesz do końca kartki. Czyż efekt nie jest zadziwiający?
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

yellow_pan
07.02.2013
Cud jakiś czy co? Pierwsze pięć prób i wychodził mi rysunek nieoptyczny. Dopiero za szóstym wyszedł optyczny, choć do złudzenia przypomina te pięć poprzednich. Może to właśnie na tym polega to złudzenie optyczne.