żelazko

Jak czyścić przypalone żelazko?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
żelazko
1 z 6
Żelazko jest popularnym sprzętem domowym, a mimo to niewielu ludzi wie, jak prawidłowo powinno się go czyścić. Trzeba jednak pamiętać, że zanim zabierzemy się za czyszczenie żelazka, powinniśmy poczekać, aż całkowicie wystygnie. Czyszcząc nagrzane żelazko możesz nie tylko się poparzyć, ale również nie przyniesie to żadnego rezultatu. Poniżej znajdziesz kilka bardzo przydatnych wskazówek, jak czyścić żelazko.
1
prasowanie gazety
Jeśli substancja, która przywiera do płyty żelazka jest woskowa, powinieneś nastawić żelazko na najwyższą temperaturę i prasować nim gazetę, dopóki osad nie zniknie.
2
szmatka z amoniakiem
Jeśli substancja ta jest oleista, przetrzyj zimną i suchą płytę żelazka amoniakiem. Następnie przepłucz ją wodą. Osad powinien zniknąć.
3
ocet i soda oczyszczona
Dobrym środkiem czyszczącym jest ocet. Nałóż troszkę na czystą ściereczkę i pocieraj energicznie płytę żelazka. Jeśli to nie pomoże, zmieszaj ocet z sodą oczyszczoną. Następnie ponownie przetrzyj płytę żelazka.
4
patyczki kosmetyczne
Jeśli chcesz usunąć nagromadzony w otworach na parę brud, możesz to zrobić za pomocą patyczków kosmetycznych delikatnie usuwając z nich zanieczyszczenia. Nie używaj noża ani niczego ostrego, gdyż możesz porysować płytę żelazka.
5
parujące żelazko
Żeby wyczyścić zbiornik na wodę wlej do niego ocet z wodą, wymieszane w proporcjach 1:1. włącz żelazko. Pozwól, żeby parowało przez około pięć minut. Usuń pozostałą część mieszaniny. Poczekaj, aż żelazko wyschnie. Następnie powtarzaj cały proces używając tylko wody, aż pozbędziesz się całkowicie pozostałości po occie. Nigdy od razu nie prasuj ubrań, bez pozbywania się octu. Możesz je zniszczyć.
?

Wskazówki
* Jednym z najlepszych sposobów na unikanie problemów z żelazkiem, jest jego regularne czyszczenie. Przeczytaj dokładnie instrukcję dołączoną do żelazka. Powinna zawierać szereg porad, jak dbać o żelazko.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

żelazko
prasowanie
metka

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

sylwiajanda99
04.10.2016
Polecam prasować sól przez papier.

__________________
http://olejowaniewlosow.com.pl/
hugo
14.04.2016
polecam zmywacz do paznokci z acetonem lub sam aceton
natalka
30.11.2015
niestety trzeba kupić sobie nowe
niemiec
08.12.2014
jeba....c was, ze takie kolowanie internautow by tylko klikali na wasze reklamowe stronki, a jak co do czego TO i tak ZERO info co do tematu......
Bede na pewno was omija, i TO wielkim lukiem....i przekaze w calej Europie znajomym!
ALE zawsze musza byc...Njews-y...przeciez!
porazka...ze tak za Klijentem!
..i jeszcze KOD do indytifikacji.....walic....w..
mile i ozieble, zegnam TEN pORTAL
asker
08.12.2014
MLECZKO CIF i było po osadzie.
JanŻelazko
08.12.2014
Ja wiem jak , iść do supermarketu i kupić nowe czyściutkie , lśniące , nowiutkie , za 75 złotych ...
lala
12.11.2014
a są specjalne sztyfty oczyszczający nie ma ich w drogeriach. taka szminką robi się to szybko
Daniel
17.09.2014
Dzięki pani od kwasku, mam żelazko z powłoką chromowaną, właśnie przed sekundą lekko rozgrzane, plus ciepła woda ręczniczek papierowy i kwasek cytrynowy, lux torpeda, dzięki wielkie!
baca40
20.03.2014
Tefal stopa ultragliss-lekko nagrzać i kwasek cytrynowy na szmatkę-schodzi rewelacja,
dominika
04.03.2014
Dorota uratowałaś moją stację parową! Dzięki !!! bo już straciłam nadzieję.. mąż właśnie czyści i schodzi ale powoli - ale robi to na załączonym żelazku na niskiej temp..