Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Bezpieczeństwo Dziecka > Jak zamontować fotelik samochodowy?

Jak zamontować fotelik samochodowy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pewnie Ci się wydaje, że każdy kto przeczyta instrukcję jest w stanie prawidłowo zamontować fotelik. Rzeczywistość wygląda jednak trochę inaczej. Według badań, około 85% fotelików jest zamontowana niepoprawnie. Na co więc należy zwracać uwagę podczas montowania fotelika? Przeczytaj poniższy artykuł, a się dowiesz.
1
montaż fotelika samochodowego dla dziecka
Najbezpieczniej jest zamontować fotelik na środku tylnego siedzenia. Nigdy nie instaluj fotelika na przednim siedzeniu, zwłaszcza w samochodzie wyposażonym w poduszkę powietrzną dla pasażera. Dziecko powinno jeździć tyłem do przodu dopóki nie ukończy 12 miesięcy i będzie ważyć około 10 kg, jednak im dłużej będzie ono wożone w tej pozycji, tym bezpieczniej dla niego. Jeśli główka dziecka rusza się na boki lub do przodu i do tyłu uderzając w fotelik zabezpiecz ją zwiniętym ręcznikiem lub kocem.
2
montaż fotelika samochodowego dla dziecka 2
Jak Twoje dziecko ma co najmniej roczek i wyrosło już z siedzenia tyłem, to możesz ustawić fotelik przodem do przedniej szyby. Środek tylnego siedzenia jest wciąż najbezpieczniejszym miejscem. Foteliki przeznaczone dla dzieci ważących od 20 do 40 kilogramów są wyposażone w pasy szelkowe i powinny być dodatkowo przypinane pasem bezpieczeństwa w samochodzie.
3

Jak prawidłowo zamontować fotelik:

  • Przeczytaj dokładnie instrukcję dołączoną do fotelika. Upewnij się, że rozumiesz to co jest w niej napisane. Jeśli informacja jest niejasna, zadzwoń do producenta lub serwisu lub posiedź chwilę dłużej nad instrukcją i przebrnij przez nią jeszcze raz.

  • Wszystkie foteliki i samochody wyprodukowane od września 2002 posiadają system LATCH. Jest to nowoczesny system mocowania fotelików. Dzięki niemu instalacja fotelików jest łatwiejsza, szybsza i bezpieczniejsza. Foteliki montuje się bezpośrednio do uchwytów w szczelinie między oparciem, a siedziskiem siedzenia w samochodzie, bez użycia pasów bezpieczeństwa. Jeśli twój samochód nie ma tego systemu, warto pomyśleć o jego modernizacji. Fotelik zamontujesz bez problemu jeśli jego oparcie będzie się stykało z oparciem samochodowym. Jeśli jednak chcesz zamontować fotelik przodem do tyłu będziesz potrzebował specjalnej ramy.

  • Upewnij się, że fotelik jest dobrze osadzony. Naciskaj na niego i sprawdzaj, czy się porusza. Fotelik powinien być stabilny.

  • Sprawdź czy pasy bezpieczeństwa w samochodzie są prawidłowo zapięte. Zaciągnij pas tak ciasno jak tylko możesz, żeby dobrze trzymał fotelik.

  • Jeśli twój samochód był wyprodukowany przed 1996 rokiem możesz mieć problemy z idealnym dopasowaniem fotelika i pasów. Jeśli fotelik się rusza musisz go zabezpieczyć dodatkowym zapięciem.

  • Na koniec sprawdź jeszcze raz dokładnie fotelik. Jeśli wciąż jest źle zamontowany, zdemontuj go i zacznij jeszcze raz. Pamiętaj, aby zerkać co chwilę w instrukcję.

Jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas zabaw na sankach?
Jak podróżować z niemowlakiem samolotem?
Co robić gdy dziecko nie chce zostać samo w domu?
Jak zamontować fotelik samochodowy?
Wskazówki
  • Upewnij się, że wiesz jak zapiąć dziecko w foteliku, które sprzączki łączą się ze sobą.
  • Nie zaciskaj dziecka pasami zbyt mocno. Powinno się czuć komfortowo. Jeśli są jakieś plastikowe elementy, upewnij się, że nie uwierają one dziecka.
  • Nie pozwól, aby pasy się zawinęły, powinny być prosto i płasko ułożone.
  • Jak już pozaciskasz wszystkie sprzączki upewnij się, że są dobrze zaciśnięte, aby się przypadkiem nie rozpięły.
  • Noworodki otul ręcznikami lub kocami, aby były dobrze zabezpieczone w czasie jazdy.
 3.4/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

srh - 2014-05-09
grunt to umieć użyć translatora...
mama - 2013-01-30
Może lepiej zacząć od tego JAKI kupić fotelik samochodowy? Nie należy kierować się kolorem, tylko testami ADAC i innymi (20 zł za fotelik z Reala firmy Krzak&Krzak to żaden fotelik. Dobry fotelik kosztuje.). Homologacja to żaden gwarant bezpieczeństwa. Dzieci muszą być przypięte pasami mocno, nie luźno. Chyba, że dziecko w razie wypadku (tfu, odpukać) ma w foteliku... latać. Fotelika nie wymienia się na większy wyłącznie wtedy gdy dziecko przekroczy rok życia. Fotelik wymienia się wtedy gdy: linia oczu dziecka wystaje poza zagłówek fotelika, nie da się zapiąć pasów i waga dziecka przekroczyła limit fotelika. To że dziecko dotyka nóżkami oparcia nie jest sygnałem do zmiany fotelika. A rysunek przedstawiający zapięcie fotelika dla niemowlęcia... Dramat. Jeśli nie macie pasów na środkowym fotelu zapinanych tak jak z przodu auta czy po bokach - nie dawajcie tam fotelika! Wtedy lepiej jest zamontować go na miejscu za Pasażerem (nie za kierowcą, chyba że macie więcej dzieci i więcej fotelików).
anqa85 - 2012-04-27
no niestety mój fotelik(mimo że firmowy i drogi)lata po samochodzie którędy chce i nie ma mocy żeby go solidnie przymocować!Tragedia jakaś!
Angell - 2012-04-26

wlasnie kupilismy fotelik dla naszego szkraba i okazuje sie ze instrukcja montazu jest napisana przez jakiegos "głaba" wskazowki ktore proponuje nie ida w parze z rzeczywistoscia!! wiec w zwiasku z tym proponuje (po przeczytaniu kilku artykulow) zeby kazdy przed zakupem jakiego kolwiek fotelika przymierzyl go w samochodzie(wiec allegro odpada). w kazdym badz razie naszego fotelika nie mozna prawidlowo zamontowac poniewaz nie jest sztywno zamocowany w aucie i co dalej......

zlotemiasta - 2010-11-08

Przy każdym foteliku samochodowym powinna być dokładna instrukcja montażu. Ja bym na to zwróciła szczególną uwagę, bo jakby nie patrzeć fotelik ma dziecko chronić, więc i dobrze musi być przymocowany do siedzenia. Zawsze można tez zamontować dodatkowe zabezpieczenia.

Wielu wypadków drogowych z udziałem dzieci da się uniknąć! Trzeba tylko od najmłodszych lat uczyć je zasad...
Bezpieczeństwo dziecka na drodze - jak o nie zadbać?
Wielu wypadków drogowych z udziałem dzieci da się uniknąć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt