wizytówka

Jak zaprojektować wizytówkę?
IntimoIntimo - specjalista Tipy.pl

Wizytówka powinna zawierać, co najmniej imię i nazwisko lub nazwę firmy, ale może oczywiście zawierać o wiele więcej elementów, które będą bardzo przydatne w różnego typu działalności i biznesie. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zaprojektować elegancką, praktyczną i przejrzystą wizytówkę.
1
Imię i nazwisko konkretnej osoby.

Nie każda wizytówka firmowa zawiera dane konkretnej osoby, ale jest to bardzo miły akcent. W dużych firmach korzyści może przynieść wizytówka zawierające dane jednostki, ponieważ klient może skontaktować się bezpośrednio z osobą, z którą chce się skontaktować. Imię i nazwisko lub nazwa firmy zwykle są elementem najbardziej widocznym na wizytówce.

2
Nazwa firmy lub organizacji.

Wizytówka prawie zawsze zawiera nazwę firmy lub organizacji, dla której pracuje jej posiadacz. Dane osoby lub nazwa firmy jest zwykle elementem najbardziej widocznym. Firma lub organizacja, która posiada bardzo rozpoznawalne logo może pozwolić sobie na zmniejszenie wielkości nazwy na rzecz tego właśnie logo.

3
Adres.

Adres i kod pocztowy to niezwykle ważne elementy dobrej wizytówki. Jeżeli firma prowadzi działalność wyłącznie online, adres fizyczny nie ma znaczenia, natomiast najważniejsza rolę odgrywa w tym przypadku adres internetowy. Najlepiej, jeżeli wizytówka zawiera zarówno adres fizyczny jak i internetowy, dzięki temu jest więcej możliwości nawiązania kontaktu.

4
Numer telefonu.

Numery telefonu zwykle wymienione są w określonej kolejności. Najpierw numer stacjonarny, potem numer faksu, a na samym końcu numer telefonu komórkowego. Przy podawaniu telefonu stacjonarnego nie zapomnij podać numeru kierunkowego województwa (regionu) oraz kraju. Korzystanie z nawiasów, myślników i innych podobnych form w podawaniu numeru telefonu jest tylko kwestią preferencji estetycznych.

5
Adres e-mail.

Adres ten jest szczególnie ważny dla firm, które opierają swą działalność tylko i wyłącznie na Internecie. W przypadku innych organizacji i firm jest on podawany tylko jako kolejny z wielu sposobów kontaktu.

6
Adres strony internetowej.

Adresy sieci Web mogą być podawane wraz http:// lub bez poprzedzającego URL. Tak jak w przypadku adresu e- mail jest to szczególnie ważne dla firm opartych na działalności internetowej.

7
Stanowisko.

Stanowisko nie jest wymogiem, ale niektórzy przedsiębiorcy chętnie umieszczają takie informacje. Jest to dosyć praktyczne zwłaszcza w przypadku dużych firm, które mają bardzo wielu pracowników.

8
Opis działalności.

Slogan lub krótki opis działalności może być przydatny, gdy nazwa firmy nie jest jednoznaczna.

9
Logo.

Konsekwentnie stosowane na wizytówkach i innych drukach przyczynia się do utworzenia tożsamości spółki.

10
Elementy graficzne w tym także dekoracyjne.

Małe firmy, które nie posiadają logo mogą zamieścić własne zdjęcia lub ilustracje, które pomogą zorientować się, czym zajmuje się firma. Mała ozdobna grafika może być użyta do oddzielenia bloków informacji.

11
Lista usług i produktów.

Długa lista zwykle nie mieści się na standardowej wizytówce, ale dwustronna wizytówka może zawierać punktową listę oferowanych usług lub główne linie produktów. Taka informacja dodatkowo zwiększa przydatność wizytówki.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane