podróżowanie z plecakiem

Jak podróżować z plecakiem?
PodrozePodroze - specjalista Tipy.pl

Planujesz wybrać się na jakąś dłuższą wycieczkę, ale nie chcesz korzystać z ofert biur podróży. Chcesz, aby podróż wyszła jak najtaniej, wybierasz się więc na własną rękę, z plecakiem, tzw. backpacking. Ale pojawia się problem. Nie wiesz jak sobie taką wycieczkę zorganizować, a przede wszystkim co ze sobą zabrać, aby było lekko, ale jednocześnie żeby niczego Ci już na miejscu nie zabrakło. Poniżej przeczytasz jak sobie poradzić z wycieczką w pojedynkę.
1
Pojemniczki na klisze do aparatów fotograficznych idealnie nadadzą się do przechowywania soli, pieprzu czy innych przypraw. Obecnie już się takich klisz nie produkuje, ale na pewno masz gdzieś w domu stare pudełeczka. Poszukaj dobrze.
2
Miej przy sobie otwieracz do puszek i do butelek. Czasami można je powiesić przy kluczach jako brelok. Na miejscu w hostelu raczej żadnego nie znajdziesz ponieważ są notorycznie kradzione.
3
Zawsze podróżuj z kartami do gry. Jest to bardzo dobry sposób na zawiązanie więzi z ludźmi w hostelu, zwłaszcza, gdy nie ma w nim telewizora.
4
Nie zapomnij zabrać ze sobą pareo. Jest bardo przydatne i ma wiele zastosowań. Pareo to duża chusta. Może służyć jako obrus lub koc podczas pikników. Możesz z niego zrobić spódnicę lub sukienkę, w sumie nawet kilka różnych sukienek, zależy jak zawiążesz pareo.
5
Nie opuszczaj domu bez notesu. No, może nie myśl o tym notesie jak o pamiętniku, ale raczej o czymś w rodzaju dziennika, w którym będziesz zapisywać relacje z wyprawy. Zapiszesz w nim usłyszane, lokalne legendy, wspomnienia ludzi, których spotkałeś po drodze. To będzie Twój skarb na lata. Twoja mała książka!
6
Najlepszym sposobem na transportowanie detergentów są plastikowe butelki po wodzie. Jest to sposób bezpieczny i wygodny. Butelki szklane nie są dobrym sposobem na przechowywanie detergentów, gdyż szkło nie jest odpowiednim pojemnikiem na tego typu substancje, ponadto jest cięższe niż plastik. Zauważ, iż nawet w sklepach detergenty są sprzedawane w plastikowych butelkach.
7
Jeśli jesz w fast foodach, zrób użytek z wszystkich darmowych rzeczy oferowanych przez dany fast food. Weź ze sobą darmowe widelce, noże, łyżki, cukier, sól, pieprz, ketchup, musztardę, serwetki, dżem – wszystko co tylko możesz. Zaoszczędzisz na tym. Nie zabieraj oczywiście wszystkiego, nie zostawiając nic dla innych. Te rzeczy w sumie nie są do wynoszenia. Weź więc rozsądną ich ilość.
8
Miej przy sobie zawsze rolkę papieru toaletowego. Przydaje się w wielu sytuacjach i w sumie może mieć wiele zastosowań.
9
Przygotuj się z wiedzy o własnym kraju i mieście. Na pewno znasz jakieś fakty dotyczące Twojej ojczyzny, jeśli uważasz jednak, że znasz ich o wiele za mało, podszkol się. W trakcie swojej podroży na pewno poznasz wielu ludzi, których będzie interesowało skąd jesteś i jak wygląda Twój kraj. Nie chcesz przecież wyjść na ignoranta, który poznaje inne kraje, a nie wie nic o swoim.
10
Gdy korzystasz z karty telefonicznej by zadzwonić do domu, zawsze wybieraj połączenie lokalne. Nie korzystaj z pozornie darmowego numeru, który znajduje się na karcie. Zapłacisz za połączenie fortunę i nie porozmawiasz zbyt długo, gdyż szybko zabraknie Ci środków na koncie. To jest jak wylanie kubła zimnej wody na głowę, gdy wydaje Ci się, że masz pół godziny rozmowy przed sobą, a tak naprawdę jest to cztery minuty.
11
Niektóre hostele oferują darmowe odebranie Cię z lotniska, stacji kolejowej lub autobusowej. Dowiedz się w hostelu, w którym rezerwujesz pokój, czy oferują taką usługę. W razie potrzeby zorientuj się ile powinieneś zapłacić za taksówkę pod hostel. Upewnij się też na mapie jak daleko znajduje się hostel od lotniska. Jeśli dasz radę dojechać tam lokalnym autobusem lub nawet dojść pieszo, skorzystaj z tego.
12
W hostelach z reguły są lodówki, więc nie będziesz musiał się martwić o przechowywanie jedzenia. Zaraz po zameldowaniu się opróżnij plecak z pożywienia, będzie lżejszy, przez co będzie Ci łatwiej się z nim poruszać podczas zwiedzania.
13
Pod prysznic idź zawsze w klapkach-japonkach, nigdy bez. Prysznice w hostelach są ogólnodostępne, więc korzysta z nich mnóstwo ludzi. Uchroń się przed chorobami, które możesz załapać w takim miejscu. Jeśli jedziesz w ciepłe kraje japonki mogą być jedynymi butami, które będą ci potrzebne - pójdziesz w nich pod prysznic, zwiedzać miasto i na plaże (nie nadają się jedynie do chodzenia po dżungli).
14
Dbaj o higienę. Miej ze sobą chusteczki nawilżane ogólne i do higieny intymnej. Jeśli jesteś w jakimś centrum skorzystaj z testerów perfum, aby pachnieć ładnie. Pamiętaj o pilniczku do paznokci. Weź ze sobą jednorazowe maszynki do golenia i kremy nawilżające.
15
Niektóre biblioteki w dużych miastach oferują darmowy dostęp do Internetu. Jest to też dobre miejsce, aby spędzić w nim deszczowy dzień. Możesz poszperać w Internecie i zrobić sobie plan dalszej wycieczki, lub troszkę zmodyfikować ten już istniejący.
16
Zawsze sprawdź, gdzie znajduje się Centrum Informacji Turystycznej. Dowiesz się tam o cenach wejściówek do różnych miejsc w mieście, a również tych za darmo. Uzyskasz tam również informację o dniach otwartych, lub po prostu co warto zobaczyć i jak się tam dostać.
17
podróżowanie z plecakiem
Staraj się nigdy nie korzystać z usług biur turystycznych oferujących pomoc w szukaniu noclegu. Nie mają oni tanich noclegów (bo im się nie opłaca w pośrednictwie). Często będą wmawiać, że nic taniej nigdzie nie znajdziesz, jednak to nie jest prawda. Po przybyciu do jakiegoś miasta od razu dowiedz się gdzie jest dzielnica turystyczna i jedź prosto do niej. Na miejscu znajdziesz bez problemu tanie hostele i guest house-y.
18
Zawsze miej ze sobą środek na owady. Nie bądź naiwny i nie myśl, że kupisz go jak już dojedziesz na miejsce. W sumie zapomnisz i nie będziesz go miał, gdy będzie Ci potrzebny. W obcym kraju możesz trafić na insekty, których nie ma w Polsce. Dowiedz się przed wyjazdem czy nie będziesz potrzebował się zaszczepić przed wyjazdem.
19
Pamiętaj, żadna okazja dwa razy się nie zdarza. Wykorzystuj więc optymalnie każdy dzień i każdą pojawiającą się szansę. Podróżowanie poszerza horyzonty i wiele uczy. Daje Ci lekcje, które na zawsze zapamiętasz. Rozmawiaj z napotkanymi ludźmi, ucz się ile tylko możesz i odkrywaj świat!
Strona 1 z 5

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Podróżniczka
04.10.2018
Dla wszystkich, którzy lubią podróżować z plecakiem idealnym środkiem transportu jest pociąg. Gdzie, jak gdzie, ale w pociągu nie ma limitu bagażu jak w samolocie, ani limitu miejsca (jak np. w bagażniku). Polecam stronę, na której można kupić online bilety na pociągi europejskie.