Komary

Jak uniknąć inwazji komarów?
PabloPablo - specjalista Tipy.pl

Lato oznacza długie wieczory przy grillu, palenie ogniska, spacery o zachodzie słońca, kąpiele w jeziorach, łowienie ryb itd. ale to także znaczy utrapienie z komarami.
1
Utrzymuj suche otoczenie swojego domu. Nawet wodne kąpiele zwierząt czy ptaków w ogrodzie przyciągają komary. Sprawdź czy nie cieknie wąż ogrodowy, czy nie masz rozwieszonego kapiącego prania. Im bardziej suche otoczenie, tym mniej komarów.
2
Sprawdź czy rynny na dachu są czyste, nie zablokowane pamiętaj aby je regularnie czyścić.
3
Usuń zastana wodę z płaskich dachów.
4
Wpuść do basenu kilka ryb, one łapią i jedzą komary.
5
Pilnuj, aby kosze na śmieci zawsze były przykryte.
6
Utrzymuj w doskonałej czystości wanny i saunę, nie zapominaj o chlorowaniu od czasu do czasu.
7
Wypróbowano, że płynny czosnek, lub sok czosnkowy, odstrasza komary.
8
Nasze geranium (Bodziszek) emituje zapachy, które odpychają komary, ale zasięg jego działania jest tylko kilka centymetrów.
9
Możesz zrobić miksturę z granulatu trawy cytrynowej, mięty i oleju czosnkowego. Otrzymasz nie trujący, nie toksyczny i biodegradowalny środek odstraszający owady. Nie potrzeba dodawać do mikstury wody, tylko zwyczajnie rozsypać wokół domu. Środek jest przyjazny dla człowieka i zwierząt domowych, a także rośli, wiec nie ma zagrożenia. Działa około 3 tygodnie i nie ulega degradacji w kontakcie z wodą (jeżeli pada deszcz). 0,5 kg wystarczy na 74 m2.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane