kąpiel w morzu

Jak być lepszym człowiekiem?

ZenZen - specjalista Tipy.pl
Każdy z nas chce się samodoskonalić, by być coraz lepszą osobą. Chcemy być postrzegani jako pozytywni, szczęśliwi, optymistycznie nastawieni do życia ludzie, ale chcemy też tak się faktycznie czuć. Jak to zrobić? Jak czuć się dobrze ze sobą i jak sprawić, aby inni też się dobrze czuli w naszym towarzystwie? Oto kilka praktycznych wskazówek.
1
Myśl o innych ludziach.

Rozważ w jaki sposób możesz sprawić, aby inni byli szczęśliwi. Jak możesz zachęcać innych, aby właściwie postępowali. Spędzaj czas z ludźmi, dużo z nimi rozmawiaj, poznawaj ich zalety, zwiększaj ich dobrą samoocenę.

2
Nie działaj z samolubnych pobudek.

Nie próbuj odnosić korzyści cudzym kosztem. Nie mów źle o przyjaciołach, aby przypodobać się innym osobom.

3
Nie domagaj się pochwał i nagród.

Porzuć swoje ego. Nie chwal się swoim altruizmem. Okaż trochę pokory. Dobrze, że zrobiłeś coś dobrego dla kogoś, że komuś pomogłeś. Ale nie obnoś się z tym, nie domagaj się, aby ktoś Ci się odwdzięczał.

4
Nie zazdrość innym.

Ciesz się z czyichś sukcesów zamiast być zawistnym. Jeśli innym się powodzi, uważaj to również jako swój mały sukces. Przecież chcesz, żeby Twoi przyjaciele byli szczęśliwi.

5
Myśl pozytywnie.

Porzucaj wszelkie negatywne myśli. Nie chodź przygnębiony. Rozweselaj się, myśl o dobrych rzeczach, które Cię w życiu spotkały.

6
Uśmiechaj się.

Zawsze uśmiechaj się, gdy kogoś spotkasz. Uśmiechaj się nawet do siebie, aby poprawić sobie humor.

7
Ciesz się tym co robisz.

Szukaj pozytywów w swoich zajęciach. Nawet ta najmniejsza rzecz zrobiona z uśmiechem na twarzy i pozytywnym nastawieniem zamieni się w prawdziwą przyjemność.

8
Nie zmuszaj innych do zmiany ich zdania na Twoje.

Ponadto słuchaj dokładnie co mają do powiedzenia inni. Nie neguj opinii innych i nie narzucaj na siłę swojego zdania. Każdy ma prawo do własnej opinii. Spróbuj skorzystać z rad przyjaciół zamiast odrzucać całkowicie ich pomoc.

9
Spokój wewnętrzny.

Poszukaj w sobie wewnętrznej równowagi i spokoju. Na pewno masz gdzieś w sobie ukrytą radość. Wydobądź ją z siebie. Poszukaj w pokładach swojego 'ja'.

10
Nie narzekaj.

Zamiast ciągłego narzekania zacznij działać! Siedzenie w miejscu i użalanie się nie poprawi w żaden sposób sytuacji, a tylko dodatkowo Cię zdołuje.

11
Słuchaj serca.

Bądź sceptyczny w stosunku do surowych osądów mózgu. Są sytuacje, w których trzeba kierować się sercem.

12
Działaj.

Lepiej popełnić błąd i się na nim uczyć, niż siedzieć bezczynnie z założonymi rękami i narzekać na cały świat. Wyjdź więc z domu i działaj!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

piękna kobieta
Jak przebaczyć i zapomnieć?
zdrowie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Ktosiek
07.03.2016
Mnie już na tym nie zależy. Oszukujemy i ranimy się wszyscy wzajemnie. Pojęcie dobry człowiek jest pojęciem martwym.
erererer
30.06.2014
takie rzeczy tylko w erze
ZagubionaKsiężniczka
22.01.2014
Być dobrym ? Jak to pięknie brzmi, ale przecież łatwiej robić to co złe, wybierać prostszą drogę. Ja zagubiłam się, ale potrafię się do tego przyznać, tak bardzo chciałam akceptacji, że zatraciłam samą siebie. Czy jeszcze kiedyś odzyskam fragment zagubionej części duszy ? Czy jeszcze kiedyś będę potrafiła być po prostu sobą, bez ograniczeń środowiska ? Tego nie wiem. Jednak wiem, że będę nad sobą pracować, chce naprawić to co złe i pokazać, że nie jestem taka za jaką inni mnie biorą. Na koniec chce wszystkich poprosić, nie rozkazać, tylko poprosić, nie oceniajcie innych, oceńcie siebie. Bo każde słowo może ranić, a głupie plotki, mogą zniszczyć życie. Pracujmy nad sobą, żeby Świat pełen był naprawdę DOBRYCH LUDZI ! :)
Tomuś
30.04.2013
zraniłem koleżankę na której mi zależy ona się na mnie gniewa co ja mam zrobić ona nie chce mnie widzieć a mi jest smutno co robić ???????????????
PokonajStrach
21.11.2010
Sabinko, kiedy "chcesz" czegoś to tym samym tworzysz uczucie chcenia i tylko to. Chcę = brak , chcę = pragnienie, chcę jest przeciwieństwem posiadania lub bycia kimś.

Chęć, pragnienie jest źródłem problemu.

Zamiast chcieć po prostu bądź dobrą, serdeczną osobą :)

Pozdrawiam serdecznie.