manipulowanie ludźmi

Jak manipulować ludźmi?

Maslosz - specjalista Tipy.pl
manipulowanie ludźmi
1 z 7
Przekonanie ludzi do tego, aby robili to, co ty chcesz, jest o wiele prostsze, niż może się to wydawać. Wszystko, co musisz zrobić, to zrozumieć w jaki sposób ludzie podejmują decyzję. W większości nasze codzienne decyzje są przyziemne i mało ważne. Podejmowane są one zazwyczaj pod wpływem kaprysu, a wynik końcowy może być taki lub inny. Zawsze wybierasz to, co jest najlepsze dla ciebie, ważne jest zatem, aby zrobić wszystko, co może wpłynąć na twoją korzyść. Będziesz zaskoczony, jak wiele korzyści możesz uzyskać poprzez zmianę decyzji innej osoby. Ty też możesz stać się podstępnym i czerpać z tego korzyści. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak wpływać na decyzje innych i manipulować zarówno przyjaciółmi ,jak i wrogami.
1
manipulowanie ludźmi - krok 1
Podkreśl znaczenie decyzji.

Najpierw musisz określić czy dana osoba jest odpowiednia do tego, by móc nią manipulować. Oczywiście nie będziesz w stanie oszukiwać osoby, którą kochasz, czy z którą masz dzieci, możesz jednak manipulować osobą, z którą łączy cię tylko seks. Musisz dowiedzieć się, jak ważne są te decyzje dla drugiej osoby i w jakim stopniu możesz na nie wpłynąć. Pamiętaj, że im mniejsze decyzje, tym większe prawdopodobieństwo, że możesz je zmienić na swoją korzyść.

Przykład: Bartek chce zaprosić swoją żonę do kina. On chce zobaczyć nowy film z Jamesem Bondem, ona nudną komedię romantyczną. Ponieważ decyzja ta nie jest aż tak ważna, jego żona powinna być w stanie bez większych problemów przekonać go do obejrzenia komedii romantycznej.

2
manipulowanie ludźmi - krok 2
Podzielaj opinię drugiej osoby.

Okaż zrozumienie dla osoby, która musi podjąć jakąś decyzję. Jeśli będziesz w stanie przekonać ją, że czujesz to, co ona, to w łatwiejszy sposób będziesz mógł skierować jej tok myślenia na korzystny dla ciebie tor. Na tym etapie życzliwość jest najważniejsza. Często urządzaj pogawędki z daną osoba i upewnij się, że mówisz dokładnie to, co chce usłyszeć. I pamiętaj, komplement nigdy nie zaszkodzi, zwłaszcza, gdy jest on konkretny i niebanalny.

Przykład: Jan nie chce zerwać ze swoją dziewczyną. Jako jego kolega wiesz, że dziewczyna go okłamuje i nie jest z nim szczera, więc chcesz, aby z nią zerwał. Najpierw musisz zadbać o to, by Jan wiedział, że rozumiesz jego uczucia do niej (choć z pewnością tego nie zrozumiesz). Powiedz coś w stylu: "Obaj doskonale wiemy, jak to jest. I zawsze podziwiałem twoją zdolność do prawidłowej oceny drugiej osoby i rozpoznania tego, kiedy ktoś zaczyna tobą manipulować". Oczywiście Jan nie będzie zdawał sobie sprawy z tego, że właśnie nim manipulujesz i zerwie ze swoja dziewczyną wbrew swojej woli.

3
manipulowanie ludźmi - krok 3
Powiedz drugiej osobie przekonujące kłamstwo.

W tym momencie powinieneś zacząć przechylać wagę w swoim kierunku. Teraz, kiedy już zmiękczyłeś drugą osobę poprzez podbudowanie jego ego, możesz podsunąć jej pod nos jakieś okropne kłamstwo, a z pewnością tego nie zauważy. To kłamstwo stanie się podstawą do reszty twoich argumentów, więc upewnij się czy jest ono na tyle dobre. Jeśli jednak osoba ta zorientuje się, że ją okłamałeś i zacznie na ciebie krzyczeć, wróć do kroku 2.

Przykład: Kasia naprawdę lubi jakąś organizację, ale Ty wiesz, że nie ma ona zbyt dobrej opinii. Najpierw powiedz jej, że jest bardzo mądrą osobą i że zawsze miała doskonały gust i wyczucie, a potem zaznacz dlaczego nie powinna lubić tej organizacji.

4
manipulowanie ludźmi - krok 4
Przełam czyjeś pragnienia.

Jest to najważniejszy krok w całym tym procesie. To jest moment, w którym musisz sprawić, by druga osoba nie była już pewna swoich opinii i zastąpiła je twoimi sugestiami. Gdy poprawnie wykonasz to zadanie, osoba ta powinna mieć wątpliwości co do tego, co widzi, czuje, robi oraz oczywiście, czy jej opinie są słuszne. Często łatwiej nam jest krytykować osoby słabe fizycznie i psychicznie. W znacznie prostszy sposób jesteśmy w stanie wpłynąć na ich myślenie.

Przykład: Wojtek nie lubi grać w koszykówkę, a ty masz tylko 5 osób chętnych do gry. Aby zagrać trzech na trzech, potrzebna ci jest jeszcze jedna osoba. Wojtek wyjaśnia, że nie będzie grać, ponieważ ma jeszcze inne rzeczy do zrobienia. Jeśli wykonałeś już wszystkie trzy kroki w procesie manipulacji, teraz czas na krok czwarty. Powiedz coś w stylu: "Wojtek nie zauważyłeś, że ostatnio nieco przybrałeś na wadze? Poważnie, potrzebujesz nieco ruchu. Zrzuć trochę tłuszczu grając z nami". Zanim on zorientuje się co robi, będzie w drodze na trening zastanawiając się już nad ćwiczeniami rozciągającymi.

5
manipulowanie ludźmi - krok 5
Wymień starą opinię na jedną z nowych wybranych przez ciebie.

To najprostszy krok. Osoba manipulowana jest w tej chwili szkieletem człowieka. Zastanów się, co chcesz lub potrzebujesz, aby zrobiła dla ciebie i wprowadź to do jej umysłu. Jej umysł jest teraz zajęty innymi sprawami, więc z pewnością zaakceptuje twoje zdanie.

Przykład: Monika jest zdumiona, ponieważ właśnie przypomniałeś jej o tym, że zajęła 9. miejsce w konkursie. Powiedz jej, że czasami seks jest najlepszą rzeczą, którą może zrobić, aby choć na chwile odciągnąć umysł od złych rzeczy, takich jak te i powoli zacznij ściągać jej koszulkę. Możesz teraz dodać inny komplement, aby tylko uzyskać to, czego chcesz.

6
Baw się dobrze!

Gratulacje dla tych, którym udało się zmienić czyjś umysł i sposób myślenia. Teraz możesz usiąść z szerokim uśmiechem, gdyż znajdzie się osoba, która wykona każde twoje polecenie.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

sposoby na zmęczenie
praca nad charakterem
Usprawiedliwienie nieobecności w pracy

Podobne porady

Komentarze (30)

* Pola wymagane

devon
01.07.2016
HAHAHA Głupi ten co da się na to nabrać a jeszcze glupszy kto to napsal. Gdyż od manipulacji trochę daleko.
mood5wing2
31.12.2015
Nie mam zielonego pojęcia kto mógł dać się tak zmanipulować żeby napisać taki "bollocks". Autorom tego artykułu proponuje wrócić do klocków LEGO, i zacząć wszystko jeszcze raz od początku.
Woohah
27.11.2015
Totalne gówno. To artykuł napisany przez osobę infantylną - skierowany do jeszcze bardziej infantylnych odbiorców. Myślę, że każdy przeciętny człowiek posiada większą wiedzę od tej podanej w powyższym artykule i wyśmiałby go na głos. Mam wrażenie, że został on napisany na potrzebę wywiązania się z zadania domowego ucznia klasy podstawowej.
Tajnyy
16.03.2015
Nie wiem kto to pisał ale mało wie o manipulacji;) ja czytam wiele książek na ten temat i uważam że mało jeszcze wiem :( jak nie chce Ci się pisać, to mogłeś/aś napisac o jednej regule;)
inuk
27.01.2015
Bzdety jak na korporacyjnym kursie kadry zarządzającej personelem ludzkim.
Ale jak ktoś ma móżdżek kury to sobie weźmie do serca.
I jeszcze bardziej zgłupieje.
Anna
27.01.2015
Niech zgadnę... 12-latek to napisał? :D
Mam nadzieję, że nie zmanipulował żadnego z czytających to dzieci na tyle, żeby chciały wypróbować. Na dorosłych to nie wpłynie, ale dzieciom w ich naiwności łatwo zakręcić w głowie.
Anna
27.01.2015
"Ty też możesz stać się podstępnym i czerpać z tego korzyści." No rzeczywiście - diabelnie zachęcające! :/
tyfuus
27.01.2015
wszyscy do okola slodko pierdza... dobrze ze z telewizora gaz nie przecieka.
OMG
24.11.2014
Słabe porady, majac 13 lat lepiej bym to napisal...Przynajmniej moje metody sie sprawdzaja.
Iza
18.06.2014
"To jest złe!" , "Demoralizujący artykuł!" Kurde ludzie jak wam się nie podoba to po co czytacie? A tym bardziej komentujecie?! Mi osobiście baaardzooo się to przyda XD . Nie mogę tylko jeszcze wybrać sobie zabaweczki :/ To takie trudne wybrać pierwszą osobę, która zrobi wszystko co jej karzę~! Jednak trzeba mierzyć wysoko~! Psycholożka idealnie nadaję się na zabawkę~!