solarium

Jak się opalać w solarium?
visage - specjalista Tipy.pl

Solaria emitują bardzo dużo promieni ultrafioletowych, aby zagwarantować Ci równomierną, sztuczną opaleniznę. Wiele ludzi regularnie korzysta z solariów, aby utrzymać opaleniznę przez cały rok. Rośnie liczba mężczyzn regularnie odwiedzających solaria. Nie ważne jednak jak często i gdzie korzystasz z solarium, musisz pamiętać o zasadach bezpiecznego korzystania z tego typu opalania.
1

Ubierz się w ciuchy odpowiednie do opalania. Niektórzy zakładają bikini lub wchodzą w stringach, podczas gdy wiele osób wchodzi do kapsuły nago, aby uzyskać równomierną opaleniznę na całym ciele, bez nieopalonych miejsc.

2

Jeśli masz długie włosy zwiąż je w koński ogon lub upleć wokół głowy. Niech nie zakrywają niepotrzebnie twarzy lub szyi.

3

Usuń makijaż z twarzy. Kosmetyki dodatkowo czynią Twoją skórę wrażliwszą na podrażnienia promieniami ultrafioletowymi, zwiększając ryzyko oparzenia.

4

Nałóż krem do opalania. Niektóre preparaty są przystosowane specjalnie do solarium i przyspieszają opalanie.

5

Załóż gogle ochronne na oczy. Oczy wystawione na taką dawkę promieni mogą zostać uszkodzone. Gogle pomogą Ci ochronić oczy.

6

Ustaw odpowiedni czas opalania, zgodnie z rodzajem Twojej skóry. Jeśli masz wrażliwą skórę nie opalaj się dłużej niż pięć minut na samym początku. Z czasem możesz zwiększyć ten czas do dziesięciu minut. Jeśli masz skórę normalną zacznij od opalania się przez pięć minut i stopniowo zwiększ ten czas do dwunastu minut. Jeśli Twoja skóra toleruje tego typu opalanie, możesz się opalać nawet po piętnaście do dwudziestu minut. Jeśli masz bardzo jasną karnację i bardzo wrażliwą skórę lepiej zrezygnuj z opalania się w solarium. Może się to skończyć oparzeniami słonecznymi.

7

Połóż się wygodnie w kapsule lub stań z rękami uniesionymi w górę, jeśli korzystasz z solarium stojącego. Lampy wyłączą się automatycznie.

8

Przetrzyj łóżko do opalania specjalnie do tego przygotowaną ściereczką, jak już skończysz opalanie.

9

Jeśli opalałaś się w solarium, nie opalaj się w tym samym dniu na słońcu. Tak samo nie opalaj się dwa razy w ciągu dnia w solarium.

10

Odczekaj przynajmniej czterdzieści osiem godzin przed kolejnym opalaniem. W tym czasie zaobserwujesz, czy sztuczne promienie wyrządziły jakieś szkody skórze i czy takie 'słońce' rzeczywiście daje Ci jakieś efekty.

?

Wskazówki
* Niektórzy lekarze zalecają korzystanie z solarium osobom cierpiącym na chorobę afektywną sezonową, inaczej zwaną sezonowymi zaburzeniami nastroju i depresją zimową, spowodowaną brakiem słońca.
* Jeśli nie masz osiemnastu lat, nie korzystaj z solarium. Jesteś w grupie zwiększonego ryzyka zachorowania na raka skóry.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Eliza
12.12.2018
nie wolno przedobrzyć, dlatego ja chodzę kilka razy w miesiącu na nie więcej niż 5 minut.