włosy narażone na działanie słońca

Jak chronić włosy przed słońcem?
Mala95 - specjalista Tipy.pl

Długie przebywanie na ostrym słońcu bardzo niszczy włosy. Nie ważne, czy relaksujesz się na plaży, pracujesz w ogrodzie czy bawisz się z dziećmi, gdy wystawiasz włosy na działanie promieni słonecznych pozwalasz im je niszczyć. Reakcja jaka zachodzi przy działaniu słońca na włosy, zwana jest utlenianiem. Słońce niszczy naturalne pigmenty włosa przez co włosy tracą swoją piękną barwę, stają się cieńsze, połamane, bez połysku. Jeśli nasze włosy są farbowane lub po trwałej, jeśli je często prostujemy, kręcimy na lokówce lub suszymy ciepłym powietrzem z suszarki dodatkowo niszczymy ich strukturę. Należy dbać zatem o włosy, zwłaszcza w lecie, aby słońce nie zaszkodziło im w żadnym stopniu.
1

Kapelusz. Może i jest on niemodny, ale kto na działce będzie na to zwracał uwagę. Jest to bardzo prosta metoda ochrony przed słońcem. Jeśli masz długie włosy możesz je spiąć i włożyć pod kapelusz. Pamiętaj również o posmarowaniu ciała jakimś mleczkiem lub balsamem, aby uniknąć poparzeń skóry.

2

Pamiętaj o odżywce do włosów. Możesz na początku użyć standardowej odżywki, albo stosować maseczki do włosów. Niektóre kobiety, używają olejku kokosowego lub olejku jojoba, słonecznikowego, szafranowego, a nawet oliwy z oliwek. Natłuszczają one strukturę włosa zapobiegając jego przesuszeniu. Możesz je nabyć całkiem niedrogo w aptekach, lub w marketach. Są składnikami wielu preparatów do pielęgnacji włosów. Możesz też spróbował zmieszać olejki ze sobą. Pod wpływem słońca olejki wnikną głęboko w strukturę włosa. Może nie ochronią one włosów przed wszystkimi szkodami, ale na pewno sprawią, że straty będą znacznie mniejsze. Pomogą również w odbudowie zniszczonych włosów.

3

Kosmetyki z filtrem. Wybierając różne preparaty do włosów zwróć uwagę, czy zawierają one filtry przeciwsłoneczne chroniące włosy. Wiele produktów do stylizacji włosów – nawet lakiery zawierają filtry SPF. Miej na uwadze, że produkty zawierające alkohol wysuszają włosy dużo szybciej niż słońce. Unikaj więc tych produktów. Pamiętaj też, że SPF zmyje się z włosów jeśli pójdziesz pływać. Nakładaj go więc po każdym wyjściu z wody.

4

Spleć włosy we francuza. Jeśli masz długie włosy, francuski splot będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Mniej włosów będzie bezpośrednio wystawionych na działanie promieni słonecznych. Mimo wszystko, lepiej jeśli nałożysz coś na głowę.

5

Bandana. Jeśli masz krótkie włosy, poszukaj jakiejś fajnej kolorowej bandany i załóż ją na głowę. Jest to mała chustka, którą można uwiązać wokół głowy. Poszperaj w magazynach lub w internecie i dowiedz się, jak możesz fantazyjnie związać bandanę na swojej głowie.

6

Nie zapomnij dbać o włosy także zimą. Niska temperatura, mroźny wiatr, noszenie czapek oraz promienie słoneczne odbijane od białego śniegu mają niekorzystny wpływ na stan włosów. Ale nie możemy mimo wszystko zapominać o ciepłych, zimowych czapkach. Pamiętaj o regularnym stosowaniu odżywek i maseczek na włosy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Oluska
30.08.2010
trzeba sobie przed wyjściem na słońce pryskać włosy kosmetykami do włosów z filtrem UV
Honoratka
30.06.2010
Kapelusze są nie modne? od kiedy??? Są modne i to bardzo! Szczególnie te słomkowe z wplecionymi kwiatami.