rolki

Jak wybrać rolki?
fifi - specjalista Tipy.pl

Jeśli szukasz rodzaju aktywności fizycznej, która nie tylko da Ci szanse na ruch, ale będzie też dobrą zabawą, rolki będą w sam raz dla Ciebie. Nauka jazdy na rolkach jest bardzo łatwa. Warto jednak zakupić odpowiednie rolki, aby nie zdeformowały stopy, ani jej nie ugniatały.
1

Zastanów się jakiego typu rolkarstwo masz zamiar uprawiać. Jako, że jest to sport, który się nieustannie rozwija, powstają coraz to nowe style jazdy, a co za tym idzie różne rodzaje rolek. Rolki do jazdy wyczynowej, rolki do szybkiej jazdy, rolki do free-stylu czy do jazdy po mieście.

2

Na początku dokładnie obejrzyj rolki. Zwróć uwagę na ich design i sposób zapięcia. Większość rolek zapina się na zatrzaski. Jedne rolki będą miały zatrzaski na całej długości, inne będą miały sznurówki, a zatrzask tylko na samej górze, nad kostką. Lepiej jeśli kupisz te drugie, które dobrze umocujesz wokół nogi, tuż pod łydką i dopasujesz odpowiednio do stopy za pomocą sznurówek.

3

Sprawdź pięty w rolkach. Czy rolki mają zamontowane hamulce? Czy te hamulce są na stałe przytwierdzone do rolki, czy można je zdemontować i przełożyć na druga rolkę. Niektórzy lubią mieć hamulec na prawej stopie, inni na lewej. Sporo ludzi jeździ też bez hamulców, co jest niebezpieczne. Ale wszystko zależy od rodzaju rolkarstwa jaki się uprawia. Jeśli jesteś początkujący, nie zdejmuj hamulców.

4

Przyjrzyj się kółkom. Są różne rodzaje kółek. Cieńsze, ale większe kółka przeznaczone są do szybkiej jazdy, podczas gdy te mniejsze, bardziej płaskie do jazdy rekreacyjnej po mieście. Są one też bardziej wytrzymałe.

5

Bardzo ważne są tez łożyska przy kółkach. Zazwyczaj im większy numer na łożysku, tym szybsze będą nasze rolki. Zapytaj sprzedawcę w sklepie, na pewno Ci doradzi.

?

Wskazówki
* Zakup również kask i ochraniacze na nadgarstki, łokcie i kolana.
* Nie kupuj od razu profesjonalnego sprzętu. Jest dużo droższy, więc szkoda go marnować na naukę jazdy. Ucz się na zwykłych rolkach, a jak już dobrze opanujesz sztukę jazdy, pozwól sobie na profesjonalny sprzęt.
* Wymarzonych rolek poszukaj w internetowych sklepach sportowych (porównaj ceny na Ceneo). Tam kupisz je taniej, niż w sklepie stacjonarnym.
* Nie daj się nabrać sprzedawcy, że droższy i firmowy sprzęt jest lepszy. On skorzysta na tym, bo zarobi więcej, a Ty niepotrzebnie stracisz dużo pieniędzy. Nie daj się też namówić na różne dziwne akcesoria do rolek. Ochraniacze naprawdę wystarczą.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mała
13.04.2012
Nie zgadzam się. Rolki profesjonalnych firm wyrabiają dobre nawyki, bo dobrze trzymają stopę. Rolki za kilkadziesiąt złotych niszczą stawy skokowe i nogi się wyginają... Lepiej od razu zaczynać na dobrym sprzęcie. PS. jestem amatorką nie związaną z żadnym sklepem - nie mam więc z tej porady żadnej korzyści materialnej.