urodziny psa

Jak obliczyć wiek psa?

IlonaIlona - specjalista Tipy.pl
Psy są bardzo lojalnymi i przyjaznymi zwierzętami. Ludzie, którzy trzymają psy jako zwierzęta domowe, często traktują je jak członka rodziny. Ale niestety czas życia psa jest o wiele krótszy niż człowieka. Długość życia psa zależy od jego rasy, wielkości i wagi. Duże psy takie jak dog niemiecki wydają się żyć krócej niż na przykład takie psy jak chihuahua. Żywotność dużego psa to koło 8 - 10 lat, podczas gdy długość życia małego psa wyniesie około 13- 15 lat. Psie życie to tylko część życia przeciętnego człowieka. Człowiek w wieku 6 lat jest bardzo młody, a pies mając 6 lat jest już w średnim wieku. Psy mają skrócony okres dzieciństwa i wydłużony czas dorosłości. Zaczynają same chodzić po okresie trzech tygodni od urodzenia i osiągają dojrzałość fizyczną w wieku 18 miesięcy. Jeżeli posiadasz psa i chcesz dowiedzieć się czy jest on właśnie w wieku dojrzewania, dorosłości czy starości zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
1
zęby psa
Najlepszym sposobem na ocenienie wieku psa jest zbadanie stanu jego stanu uzębienia.
2
Sprawdź przednie zęby Twojego psa, zarówno te z dolnej jak i z górnej szczęki. Psy mają widoczne ślady na zębach, które znikają po około 6 latach jego życia.
3
Zaobserwuj czy zęby na zębach twojego pas nie ma widocznego nalotu i czy nie posiada nierównych ostrych krawędzi. Do 12 miesiąca życia pies będzie miał białe i czyste zęby. Wraz z wiekiem zęby stają się coraz gładsze i znaki zaczynają powoli zanikać.
4
Gdy pies będzie miał 3 – 4 lata, na wszystkich przednich zębach psa, tych na dole i tych na górze, znikną wszelkie znaki. Nie będą one jednak całkowicie gładkie i bez nalotu.
5
Gdy pies osiągnie sześć lat wszystkie cztery zęby z przodu będą miały równą powierzchnię i nie zaobserwujemy na nich żadnych niedoskonałości. Będą gładkie i ostre.
6
W wieku 10 lat zęby psa będą bardzo wyrównane i nie będzie na nich żadnych znaków. Staną się płaskie i gładkie.
7
Jeśli pies osiągnie wiek 10 – 15 lat, na jego zębach pojawi się osad. Możesz wówczas zaobserwować również ubytki w uzębieniu.
?

Wskazówki
* Choć nie udowodniono tego jeszcze naukowo, uważa się, że jeden rok psa to tak jak siedem ludzkich lat.
* Wiek psa zależy od jego wzrostu i wagi, a długość życia od rasy i wielkości.
* Dwa pierwsze lata życia psa jest równoważne z 10,5 lat życia człowieka. Następnie dodaj psu 4 lata po każdym minionym "roku ludzkim".
* Większość psów osiąga dojrzałość w wieku 18 miesięcy, co jest równe wiekowi 10 letniej osoby. 15 letni pies będzie równy wiekowo 105 letniej osobie.

Powiązane porady

szczeniak
Pies leży na podłodze
Pies je trawę

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Bolesław z Namysłowa
24.09.2015
A ja wam powiem, że ci niby naukowcy psinco wiedzą! Mój pies - sybierian huski ma 14 lat, bardzo dobrze słuszy, widzi, ma wszystkie zęby, biega, goni koty i isarny na spacerze w polach i nie ma żadnyh oznak straczej "starości". Przez całe swe życie uwielbia mięso i kości kurczaków, pasjami zajada słodycze, kaszy nie nawidzi - i jak narazie ma się dobrze - oby jak najdłużej.
siwy_49
14.09.2015
Proste obliczanie wieku psa znajdziecie wpisujac w google takie haslo. Dog age calculator - conver human years to... Po wejsciu na ta strone po lewej nalezy wpisac aktualny wiek psa a po prawej znalez jego rase. Moj 14 - to letni foxterier szorstkowlosy w/g tych wyliczen ma 70 lat. Musze przyznac ze to naprawde juz staruszek ale dbamy o niego zeby tej starosci nie odczuwal.
Przemo
21.10.2010
można też obliczyć tak że pies ma 1,2,3,4,5,6..... i ileś tam lat i powiedzmy że ma 5 lat to 5 razy 7, 4 razy siedem, 3razy siedem. Wiek psa mnożymy przez siedem i wychodzi wiek psa w przeliczenia na człowieka
Wiek psa Wiek człowieka
1 7
2 14
3 21
4 28
5 35
6 42
7 49
8 56
9 63
10 70
... ...
Ilona
08.06.2010
Dwa pierwsze lata życia psa jest równoważne z 10,5 lat życia człowieka. Następnie każdy kolejny rok odpowiada 4 lata.