opuchnięte stopy i dłonie

Jak zmniejszyć opuchliznę dłoni i stóp?

Toska - specjalista Tipy.pl
opuchnięte stopy i dłonie
1 z 10
Jest mnóstwo powodów puchnięcia dłoni i stóp. Należą do nich między innymi ciąża, otyłość, alergie, zatrzymanie sodu, uczulenia, złe odżywianie, terapie hormonalne, upały, ciągłe chodzenie i wiele innych. Aby rozwiązać ten problem, warto poznać jego przyczynę. Jeśli cierpisz na chroniczne puchnięcie dłoni lub stóp, możesz zrobić wiele rzeczy, aby sobie ulżyć i sprawić, żeby opuchlizna zeszła.
1
sposoby na opuchliznę - krok 1

Pij przynajmniej dwa litry wody dziennie. Wypłucze to toksyny z organizmu, a co za tym idzie - pomoże zredukować opuchliznę.

2
sposoby na opuchliznę - krok 2

Usiądź sobie. Daj stopom odpocząć. Pogarszasz tylko stan opuchniętych kostek i stóp ciągle chodząc. Daj im trochę wytchnienia.

3
sposoby na opuchliznę - krok 3

Unieś stopy i dłonie. W pozycji siedzącej, połóż stopy na stołku. Stopy powinny znajdować się na wyższym poziomie, niż serce. Dłonie połóż na poduszkach, aby były uniesione wyżej, niż pozostała część rąk.

4
sposoby na opuchliznę - krok 4

Noś skarpetki bezuciskowe. Unikaj ciasnych butów. Ważne, aby stopy miały trochę luzu i nie męczyły się dodatkowo walką ze ściągaczem w skarpetce lub wysoką szpilką.

5
sposoby na opuchliznę - krok 5

Masuj stopy i dłonie. Możesz poprosić kogoś, aby wykonał dla Ciebie taki masaż. Poprawi on krążenie krwi. Pomoże również pozbyć się nadmiaru płynów w tych okolicach.

6
sposoby na opuchliznę - krok 6

Obłóż dłonie i stopy kostkami lodu. Zimno pomoże zmniejszyć opuchliznę. Trzymaj lód przez około dziesięciu minut. Następnie usuń go na kolejne dziesięć po czym znów połóż na dziesięć minut. Powtórz kilka razy.

7
sposoby na opuchliznę - krok 7

Zdrowo się odżywiaj. Jedz dużo produktów odżywczych. Spożywaj dużo owoców i warzyw. Jeśli jesteś zdrowy Twoje ciało będzie reagowało prawidłowo i nie będziesz musiał się zmagać z opuchnięciami.

8
sposoby na opuchliznę - krok 8

Nie nadużywaj soli. Unikaj kofeiny i alkoholu. Wszystkie te produkty zwiększają ryzyko wystąpienia opuchnięć.

9
sposoby na opuchliznę - krok 9

Włącz ćwiczenia w plan swojego dnia. Udowodniono, że regularne, konsekwentne ćwiczenia pomagają w redukcji opuchlizn stóp i dłoni.

?

Wskazówki
* Zdefiniuj przyczynę puchnięcia stóp lub dłoni i postaraj się pozbyć problemu.
* Odwiedź lekarza, jeśli sobie nie radzisz z opuchliznami, lub zauważasz zmiany skórne.
* Unikaj szpilek i ciasnego obuwia.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

poduszka pod opuchnięte nogi
Okłady z liści kapusty na pierś
ścięgno achillesa ból

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

amelwl
08.09.2016
Masaż i drenaż limfatyczny są dobry na obrzęki, bo bardzo często taki opuchniete dłonie i stopy przechodzą w obrzęki limfatyczne i wtedy to już na prawdę ciężko jest się tego pozbyć, a sama przynzam że przez to przechodziłam i to nie jest przyjemne, jeżeli chcecie się czegoś o tym dowiedzieć więcej to polecam trochę o tym poczytać chociażby tutaj http://maxstar.pl/obrzek-limfatyczny-konczyn.html
Kasia
25.08.2014
Mi stópki masuje codziennie mój mąż. Są milutkie i zdrowe jak u niemowlaka.