stłuczenie kości ogonowej

Jak leczyć stłuczenie kości ogonowej?

Joseph - specjalista Tipy.pl
stłuczenie kości ogonowej
1 z 5
Wbrew pozorom stłuczenie kości ogonowej jest dość powszechną dolegliwością. Przyczyn może być wiele, jednak główną przyczyną są upadki i kolizje. Stłuczenie kości ogonowej może powodować uciążliwy ból, uniemożliwiający normalne poruszanie się. Niestety nie ma sposobu na natychmiastowe pozbycie się problemu. Nie wystarczy zażycie środka przeciwbólowego. Potrzeba trochę czasu, aby stłuczenie się zagoiło. Co zatem należy robić, aby złagodzić ból?
1
poduszka rehabilitacyjna

Siadaj na poduszkach. Stłuczona kość ogonowa może się goić przez kilka dni, a nawet tygodni, Wszystko zależy od tego jak bardzo sobie ją stłukłeś. Jakby nie było, musisz sobie przez ten czas jakoś radzić. Najlepiej będzie jeśli zakupisz poduszkę rehabilitacyjną z dziurą w środku, w kształcie koła ratunkowego. Zmniejszy to odczuwanie bólu podczas siedzenia.

2
okład z lodu

Schłodź bolące miejsce. Aby złagodzić ból i opuchliznę połóż na bolącym miejscu lód, owinięty w ręcznik lub ściereczkę i trzymaj przez około 20-30 minut. Powtarzaj kilka dni z rzędu, lub do ustąpienia bólu. Zgłoś się do lekarza, który przepisze Ci odpowiednie maści i inne medykamenty, które uśmierzą ból i przyśpiesza gojenie.

3
woda

Pij dużo płynów. Może i wydaje Ci się, że dieta nie ma wpływu na ból spowodowany stłuczeniem kości ogonowej. Jednak, zwiększenie ilości przyjmowanych płynów zapobiegnie zatwardzeniu, które dodatkowo może spotęgować ból.

4
ćwiczenie nożyce

Ćwicz. Połóż się na podłodze na plecach. Trzymaj jedną nogę na podłodze, a drugą unieś góry. Powtórz kilka razy obiema nogami. Dzięki temu rozciągniesz mięśnie i zmniejszysz ból.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

naderwany mięsień - leczenie
ból kolan
siniak

Podobne porady

Komentarze (22)

* Pola wymagane

safora
22.08.2016
mój upadek był na stopniach do zjeżdżalni na basenie. Niby nic, szybko wstałam ale po chwili okropny ból, aż do stopy. Nie mogłam zejść po schodach, lecz zjechałam szybem. Uznałam, że chyba przejdzie.
Noga rwie, jak przy "rwie kulszowej" chyba od tego upadku. Siniak na pupie już schodzi. Ale zgodzę się, że to okropnie bolało!
kate521
04.09.2015
ja spadłam ze schodów 2 miesiące i uszkodziłam kość ogonową a 5 lat temu miałam 2 operacje na kręgosłóp niewiem kiedy ten ból minie
Klaudia
10.08.2015
Przewróciłam sie na piasek grając w siatkę i od tej pory boli mnie kość ogonowa, nie mogę sie schylic ani normalnie chodzić, nie mogę sie nawet normalnie położyć, ani jak leżę przetoczyć sie z boku na bok.. Czy to moze byc tylko stłuczenie?
Ewa
21.07.2014
Ja stluklam sobie kosc ogonowa upadajac na asfalt nie moglam chodzic na kolejny dzien bylo gorzej ale kolezanka namowila mnie na rower fakt przejechalysmy 10 km i tak codziennie miesnie sie rozluznily zaczelam normalnie chodzic fakt z siedzieniem jest troche gorzej ale bez porownania z tym co na poczatku.POLECAM TO TEZ RODZAJ CWICZENIA!!!
ewa007
21.01.2014
[quote=kineq]Jeżeli wywaliłem się na schodach to czy kość ogonowa może być pięknta czy to tylko stłuczenie ( moge normalnoe chodzić schylac się itp.) Czuje bul tylko wtedy gdy się np podnoszę czuję minimalny bul co to znaczy?[/quote]
Moze to nic powaznego, bôl minie za jakiś czas, ale radzę iść z tym do lekarza, podobno do 3 dni mogą to nastawić, a jak tak zostawisz (jak ja), może się okazać, że było pęknięcie kości ogonowej i po wielu latach tak czy siak ta kość da znać o sobie...nie życzę !
kineq
20.01.2014
Jeżeli wywaliłem się na schodach to czy kość ogonowa może być pięknta czy to tylko stłuczenie ( moge normalnoe chodzić schylac się itp.) Czuje bul tylko wtedy gdy się np podnoszę czuję minimalny bul co to znaczy?
Agniesia2678
03.01.2014
najlepsze są okłady , najlepiej zimne :)
dorax
12.07.2013
ja tak samo na piłce nożnej nic po prostu NIC nie mogę zrobić nawet chodzić boli jak cholera :c
Dana
18.06.2013
[quote=grzechol240]mam to samo ból cholerny wysiadałem z duzego samochodu i spadłem na tyłek boli mnie juz trzeci tydzień ta kośc ogomowa jak chodze to chodze .Najgorzej jak dłużej siedze lub leze i chce wstac a juz nie mówie o chodzeniu po schodach wtedy to masakra.P>S u lekarza nie byłem[/quote]
A dlaczego nie zrobisz prześwietlenia? Trzeba wiedzieć, na 100%, co sie stało.....Poza tym, uspokoisz się, a tak będziesz się dręczył tą nieświadomością nie wiadomo jak długo... Namawiam na RTG i życzę powrotu do zdrowia.
grzechol240
18.06.2013
mam to samo ból cholerny wysiadałem z duzego samochodu i spadłem na tyłek boli mnie juz trzeci tydzień ta kośc ogomowa jak chodze to chodze .Najgorzej jak dłużej siedze lub leze i chce wstac a juz nie mówie o chodzeniu po schodach wtedy to masakra.P>S u lekarza nie byłem