komar

Jak zrobić ziołowy spray przeciw komarom?

JanisJanis - specjalista Tipy.pl
Zbliża się ten czas, kiedy zaczynają nas atakować komary. Chyba nikt tego nie lubi, a zwłaszcza osoby, które mają tzw. 'słodką krew'. Jak sobie radzić z tymi uciążliwymi insektami? Możesz na przykład kupić w aptece żel na ukąszenia, lub przeciw ukąszeniom lub przygotować spray ziołowy. Oto jak go przygotować.
P

* szklana miseczka
* szklanka
* butelka ze zraszaczem
* łyżeczka
* olejek cytronellowy
* olejek cedrowy
* olejek eukaliptusowy
* olejek lawendowy
* wyciąg z oczaru wirginijskiego
* polysorbate 20

1
Wlej do szklanej miseczki po ½ łyżeczki olejków: cytronellowego, cedrowego, eukaliptusowego, lawendowego i 1½ polysorbatu 20.
2
Zmieszaj wszystkie składniki dokładnie. Dopiero jak wszystko będzie ładnie zmieszane dodaj pół szklanki wyciągu z oczaru wirginijskiego. Zawiesina może być jakby 'zachmurzona', nieprzejrzysta, ale to normalne. Dokładnie wymieszaj.
3
Wlej otrzymany roztwór do buteleczki ze zraszaczem i miej pod ręką. Używaj za każdym razem , gdy wychodzisz na dwór. Ta mieszanka działa rewelacyjnie i skutecznie odstrasza komary. Ma też inną zaletę. Dzięki zawartości tylko naturalnych składników nie jest toksyczna dla skóry.
?

Wskazówki
* Spray jest tylko i wyłącznie do użytku zewnętrznego. Uważaj, aby nie przedostał się do oczu. Jeśli tak się zdarzy, natychmiast przemyj je wodą.

Powiązane porady

olejki eteryczne to naturalne środki odstraszające komary
pszczoła
ugryzienia pcheł

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane