komar

Jak zrobić ziołowy spray przeciw komarom?
JanisJanis - specjalista Tipy.pl

Zbliża się ten czas, kiedy zaczynają nas atakować komary. Chyba nikt tego nie lubi, a zwłaszcza osoby, które mają tzw. 'słodką krew'. Jak sobie radzić z tymi uciążliwymi insektami? Możesz na przykład kupić w aptece żel na ukąszenia, lub przeciw ukąszeniom lub przygotować spray ziołowy. Oto jak go przygotować.
P

* szklana miseczka
* szklanka
* butelka ze zraszaczem
* łyżeczka
* olejek cytronellowy
* olejek cedrowy
* olejek eukaliptusowy
* olejek lawendowy
* wyciąg z oczaru wirginijskiego
* polysorbate 20

1
Wlej do szklanej miseczki po ½ łyżeczki olejków: cytronellowego, cedrowego, eukaliptusowego, lawendowego i 1½ polysorbatu 20.
2
Zmieszaj wszystkie składniki dokładnie. Dopiero jak wszystko będzie ładnie zmieszane dodaj pół szklanki wyciągu z oczaru wirginijskiego. Zawiesina może być jakby 'zachmurzona', nieprzejrzysta, ale to normalne. Dokładnie wymieszaj.
3
Wlej otrzymany roztwór do buteleczki ze zraszaczem i miej pod ręką. Używaj za każdym razem , gdy wychodzisz na dwór. Ta mieszanka działa rewelacyjnie i skutecznie odstrasza komary. Ma też inną zaletę. Dzięki zawartości tylko naturalnych składników nie jest toksyczna dla skóry.
?

Wskazówki
* Spray jest tylko i wyłącznie do użytku zewnętrznego. Uważaj, aby nie przedostał się do oczu. Jeśli tak się zdarzy, natychmiast przemyj je wodą.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane