Szklane butelki

Jak myć szklane butelki?
MiskaMiska - specjalista Tipy.pl

Jakiekolwiek butelki posiadasz, czy te z osobistej kolekcji, czy te do recyklingu, czy wygrzebałaś stare skarby, albo używasz szklanej butelki do karmienia dziecka, zapewne chciałabyś, aby były nieskazitelnie błyszczące i czyste. Te używane do karmienia dziecka muszą też być sterylne. Jeżeli do tej pory nie używałaś szczotki do mycia butelek, pora abyś ją kupiła. Możesz znaleźć wiele różnych w sklepach z artykułami dla dzieci lub sklepach AGD. No i nie są drogie. Szczotki do mycia butelek dla dzieci świetnie myją każdego rodzaju butelki, wąskie kubki czy dzbanki. Jak myć butelki? Przeczytaj poniżej.
P

* Szczotka do butelek,
* Płyn do naczyń,
* Soda oczyszczona,
* Ścierka do naczyń,
* Wybielacz,

1
Nalej do zlewu gorącej wody z mydłem (pół zlewu), dodaj płynu do naczyń i ¼ nakrętki wybielacza.
2
Moczenie butelek. Włóż butelki do przygotowanej wody i pozostaw na kilka minut. Jeżeli są wyjątkowo brudne, niech się moczą nawet kilka godzin.
3
Wymoczone butelki wytrzyj z zewnątrz ścierką. Możesz wykorzystać szczotkę do butelek, aby oczyścić jakieś zagłębienia na butelce, gwinty, jeżeli to butelki zakręcane.
4
Szczotką dokładnie umyj butelki w środku. Jeżeli nie możesz dokładnie doczyścić ścianek butelki, spróbuj włożyć do środka małą gąbkę albo ściereczkę. Szczotką dociskaj gąbkę w środku butelki i myj ścianki. Jeżeli nie możesz doczyścić butelki, wsyp łyżeczkę sody oczyszczonej i pocieraj nadal gąbką, przytrzymując szczotką. Kiedy skończysz, wyciągniej gąbkę z butelki, pomagając sobie szczotką.
5
Gorącą, czystą wodą opłucz każdą butelkę. Jeżeli masz zmywarkę, możesz w niej umyć butelki, wysoka temperatura dobrze je zdezynfekuje.
?

Wskazówki
* Kupując szczotkę do butelek, poszukaj takiej, aby miała w rączce małą szczoteczkę, która przyda się do mycia wąskich, małych butelek.
* Jeżeli nie masz zmywarki, dezynfekuj butelki dziecka we wrzącej wodzie, włóż je do garnka z wrzątkiem i gotuj kilka minut.
* Do wyjęcia butelek z wrzątku, użyj szczypiec, aby się nie poparzyć.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

alley
12.05.2014
wyciąg gabke z butelki...no, ludzie! Wyciąg?? chyba wyciagnij!
Marek
04.02.2012
Witam,
Jeżeli możecie pomóc, to pomóżcie.
Mam dzbanek litrowy ze szła do którego codziennie nalewam wodę niegazowana(kupioną w sklepie). Lubie się jej napić kilka razy dziennie dla tzw. "zdrowotności". Myję go od czasu do czasu ciepłą wodą, ale zacieki na ściankach pozostają. Co robić? Czego używać? Czy są jakieś sposoby? - Duży Mareczek.