komar

Jak pozbyć się komarów?

flora - specjalista Tipy.pl
Wszyscy mamy dość komarów. Możesz walczyć z komarami różnymi technikami, aby ochronić siebie i swoją rodzinę przed ukąszeniami i możliwymi chorobami przenoszonymi przez komary. Ich ukąszenia są niebezpieczne, bolesne i swędzące. Podejmij się więc walki z tymi krwiożerczymi insektami.
1

Woda stojąca. Pozbądź się wody stojącej wokół domu i w jego okolicy. Nawet niewielka jej ilość stanowi sprzyjające warunki do rozwoju komarów. Sprawdź puste doniczki i baseny dziecięce przed domem. Upewnij się, że wylewasz wodę z basenu dla dzieci za każdym razem, gdy kończysz jego użytkowanie. Wylewaj również wodę z różnych rzeczy na podwórku lub balkonie, które mogą stać się pojemnikami na nią po deszczu.

2

Przycinaj drzewa i krzewy. Pamiętaj o regularnym przycinaniu drzew i krzewów wokół domu, zwłaszcza, gdy bezpośrednio stykają się z budynkiem (ścianą, dachem lub werandą). Stanowią one idealne miejsce do wylęgu komarów.

3

Świece cytronellowe. Rozmieść świece z zawartością olejku cytronellowego wokół miejsca, w którym przebywasz, aby odgonić się od komarów. Jest to jeden z najszybszych i najtańszych sposobów na ochronę przed komarami. Komary stronią też od świec o zapachu lawendy lub cytryny. Nie zaszkodzi spróbować.

4

Środki z apteki. Używaj środków na komary. Znajdziemy bogatą ofertę różnych lotionów, spayów, kremów czy żelów przeciw komarom. Może nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale lepsze to niż bierne poddanie się insektom.

5

Urządzenia zapachowe. Wiele producentów oferuje nam specjalne urządzenia zapachowe, które można podłączyć do prądu. Wytwarzają one specjalny zapach odstraszający komary. Możemy tez zakupić różne spraye, którymi spryskuje się ramy okien.

6

Moskitiera. Ostatnio wielu ludzi zakłada na okna specjalne siatki chroniące nie tylko przed komarami, ale też innymi insektami. Udaj się do pobliskiego sklepu i zakup moskitierę. Są one stosunkowo niedrogie. Zwróć uwagę, czy siatka jest wystarczająco gęsta, aby komar się przez nią nie przedostał.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

komar
komar
Komar na skórze

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kali
07.07.2014
Mnie kiedyś ostro ciachały komarzyska ale odkryłem i to przez przypadek sposób na nie. Otóż zaczyłem zażywać Omege-3 w której jest witamina B2 która odstrasza komary. Pozdrawiam
ANNA
12.07.2012
Najlepszym środkiem to komary są nietoperze. Obecność nietoperzy w sąsiedztwie domu skutecznie eliminują plagę komarów. Jedne mały osobnik potrafi w ciągu godziny zjeść tysiąc kamarów.
Zamontuj sobie budkę dla nietoperzy w sąsiedztwie domu i po komarach :-) Aby poznać więcej szczegółów na ten temat należy wpisać w wyszukiwarce Google hasło "budki dla nietoperze blogspot"