przetłuszczające się włosy

Co zrobić żeby włosy się nie przetłuszczały?

Toska - specjalista Tipy.pl
przetłuszczające się włosy
1 z 6
Tłuste włosy potrafią być takie frustrujące! Przetłuszczona włosy wyglądają nieświeżo i 'ciężko', są pozbawione naturalnego blasku i energii. Uważa się, że włosy przetłuszczają się szybciej u ludzi, którzy mają cienkie włosy. Dzieje się tak, ponieważ mają oni więcej włosów na centymetr kwadratowy czaszki, a im więcej masz włosów, tym więcej masz gruczołów łojowych na skórze głowy i tym szybciej i częściej tłuszczą się Twoje włosy. Włosy dodatkowo szybciej się tłuszczą pod wpływem ciepła i androgenu. Jednak niezależnie od tego jaka jest przyczyna przetłuszczania się włosów, trzeba z tym walczyć. Mimo że na rynku dostępnych jest naprawdę wiele preparatów na przetłuszczające się włosy, nie wszystkie one działają. Warto więc spróbować domowych sposobów na walkę z łojem.
1
płyn do płukania ust

Jeśli chcesz pozbyć się łoju z głowy możesz spróbować zrobić domowy środek ściągający. Zmieszaj wyciąg z oczaru wirginijskiego z płynem do płukania ust w proporcjach 1:1. Używaj ostrożnie, tylko na skórę głowy. Nakładaj specyfik nasączonymi wacikami na głowę. Unikaj moczenia w nim włosów, gdyż może je zniszczyć.

2
cytryna

Wypróbuj kwaśną płukankę. Cytryna zmieszana z wodą destylowaną jest idealną płukanką. Najlepiej jeśli wymieszasz sok z dwóch cytryn z ćwiartką wody. Da super rezultaty.

3
ocet

Również ocet jest doskonałą bazą dla płukanki. Niestety jego zapach nie jest zbyt przyjemny. Zmieszaj dwie łyżki stołowe octu z pełną szklanką wody. Ocet działa jak tonik na skórę głowy i wypłukuje zbędny łój i brud.

4
aloes

Możesz również sama zrobić szampon. Po prostu zmieszaj szklankę szamponu, którego używasz, dodaj do niego łyżeczkę żelu aloesowego i jedną łyżkę soku z cytryny. Jak już dokładnie wszystko zmieszasz umyj mieszanką włosy i dokładnie wypłucz.

5
zasypka dziecięca

Możesz też rozprowadzić na włosach puder dziecięcy. Pozostaw go na włosach przez pięć minut i dokładnie je wyszczotkuj. W teorii, puder powinien wchłonąć cały łój.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

zdrowe włosy
łupież
zapobieganie siwieniu

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Dajana
02.11.2016
Sposób z pudrem?Przed chwila skonczylam robic ten 'eksperyment' i nie polecam naprade. Mam dosc ciemne wlosy i wygladam jak bym zostala posypana mąką a po za tym nie usuwa przetłuszczenia w zadnym stopniu. Innych sposobow nie probowalam wiec nie mam nic do powiedzienia na ich temat. Lecz sposob z pudrem bardzo mnie zaintrygowal. Kompletny fail...
izabela
29.02.2016
Regulować wydzielanie łoju powinno się od środka. Picie dużej ilości wody i ograniczenie, bądź usunięcie z diety zbyt tłustych potraw (do której czekolada również się zalicza, bo to ona jest największym wrogiem pięknej cery i włosów). Oczywiście nie każdy na nią tak reaguje, ale ci, którzy mają te problemy powinni uważać na to co jedzą.
rozsądny
16.02.2015
Oj ciemniaczki nieświadome. Chcecie walczyć z naturą - tzn. ze "wstrętnym łojem" metodami kosmetycznej chemii ? Szybko zniszczycie sobie te liche włoski. Zrozumcie, że najlepszą ochroną dla włosów jest własne SEBUM, czyli ten łój własnie. Nie wolno z nim walczyć kwasami, silikonami i wszelkim innym detergentowym badziewiem. Wystarczy jeden lub dwa razy dziennie solidnie wytrzeć włosy suchym ręcznikiem, a później rozprowadzić resztę własnego eliksiru szczotką . Włosy nie będą przesuszone, nabiorą połysku i elastyczności, a skóra nie będzie reagowała alergicznie, jak przy stosowaniu chemii. Poza tym wystarczy mycie raz na tydzień bardzo łagodnym szamponem i chłodną wodą. Gorąca powoduje przesuszenie końcówek włosów i właśnie nadmierne wydzielanie łoju. Jeśli pozostawicie go na skórze, po niedługim czasie jego ilość się wyreguluje. Zacznijcie wierzyć w cudowną moc własnego organizmu.
hahah
16.02.2015
co za bzdury, mam rzadkie włosy a orzej sie tluszcza niz mojej siostry co ma busz na glowie
Realista
16.02.2015
"Co zrobić żeby włosy się nie przetłuszczały?"
Myć się
Podobno
16.02.2015
Niewiem co tam napisali, ale najlepszym sposobem jest zacząć myć włosy mydłem, najlepiej szarym.
Bobby B.
16.02.2015
Strona 6: "W teorii, puder powinien wchłonąć cały łój". Hahaha! A w praktyce glowa wygląda jakby ktos maka sobie grzywke posypal...
anuszka
19.04.2013
Też mam taki problem;/ Próbuję z tym walczyć stosując płukanki z szałwii, pokrzywy oraz skrzypu. Pomaga, do tego włosy są wzmocnione. Aby zniwelować wysuszające działanie ziół na włosy, używam nawilżających masek.
#18392
28.03.2013
Niestety także jako jedna z wielu borykam się z problemem przetłuszczających się włosów. U mnie zaczęło się to od momentu dojrzewania i trwa już kilka dobrych lat. Mycie włosów codziennie jest bardzo uporczywe dlatego zdecydowałam, że będę myła włosy co drugi dzień. Z tym że na włosy które są drugi dzień po umyciu stosuje suchy szampon. Jak na razie jestem bardzo zadowolona ;).
majkaku.95
07.01.2013
Też mam niestety ten problem i najczęściej muszę myć włosy codziennie, co wpływa na przetłuszczanie jeszcze gorzej. Używam czasem suchego szamponu, żeby przedłużyć ich świeżość o jeden dzień. Zwykle się to sprawdza. Muszę też wypróbować sposób z cytryną.