katar sienny

Jak naturalnie leczyć katar sienny?

Gomez - specjalista Tipy.pl
Wiele z nas boryka się z ciągłym katarem siennym. Męczy on nas czasami do tego stopnia, że mamy ochotę pozbyć się własnego nosa. Śluzówki w nosie mamy ciągle podrażnione, a skóra wokół nosa jest ciągle zaczerwieniona. Jak więc pozbyć się tej uciążliwej dolegliwości?
1
Pokrój na kawałki cytrynę i grapefruita. Zagotuj i zmiażdż na papkę. Dodaj do niej trochę miodu. Jest to sprawdzony sposób nie tylko na katar sienny, ale również na gorączkę.
2
Katarowi siennemu często towarzyszy zatkany nos, ból głowy i gorączka. Nie powinno się opuszczać pomieszczenia we wczesnych godzinach porannych oraz późnych godzinach popołudniowych, ponieważ właśnie wtedy w powietrzu jest najwięcej pyłków.
3
Aby pozbyć się kataru możesz posmarować nozdrza wazeliną kosmetyczną. Na zewnątrz i również delikatnie od środka.
4
Wdychaj parę z zaparzonego rumianku, taka inhalacja skutecznie podziała na zatkany nos. Jest to jeden z najprostszych domowych sposobów na pozbycie się kataru siennego. Również mięta ma bardzo dobre właściwości.
5
Zjedz 2-3 ząbki czosnku. Podleczy on uszkodzony system immunologiczny i powstrzyma dalszy rozwój infekcji.
6
Pij herbaty ziołowe. Zneutralizują poziom histaminy w organizmie, która sprzyja rozwojowi stanów zapalnych.
7
Sok z cytryny lub limonki zawiera dużo witaminy C, dzięki czemu stanowi skuteczną broń w walce z katarem siennym. Będzie działał jeszcze lepiej w połączeniu z miodem. Spożywaj regularnie, codziennie rano. Pozbędziesz się stanu zapalnego.
8
Wspaniałe właściwości ma również tymianek. Pomaga w walce z alergią i zmniejsza stan zapalny. Zaparz sobie herbatkę z tymianku. Pij jedną szklankę dziennie.

Powiązane porady

alergia na słońce
Pokrzywka u dziecka
alergia na twarzy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Ziutek J
29.12.2014
Na objawy kataru siennego stosuję spraye na bazie roztworu wody morskiej - ostatnio, jeśli dobrze pamiętam, był to Marimer (http://www.marimer.pl/). Niewątpliwą zaletą, obok błyskawicznej ulgi, jest to, że nie podrażnia, jak choćby te leki z ksylometazoliną.
nati
22.07.2013
1 punkt... Czy tę papkę należy zjeść? Też mam nadzieję, że szybko wyleczę to cholerstwo.
andzia
17.03.2011
mam nadzieje że pozbęde sie tego swiństwa!!!!....dziekuje