koktajl bananowy

Jak zrobić koktajl bananowy?

summer - specjalista Tipy.pl
Bananowe koktajle są bardzo popularnym napojem nie tylko wśród dzieci. Wielu dorosłych bardzo chętnie napiłoby się tego pysznego specyfiku. Zrobienie go w domu jest nie tyle bardzo proste, ale również pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze!
P

* 2 banany
* szklanka mleka
* 2 łyżeczki cukru
* 2-3 krople esencji waniliowej
* blender

1
Wlej mleko do blendera. Pokrój banany na kawałeczki (po uprzednim ściągnięciu skórki). Dodaj je do mleka w blenderze. Zmiksuj razem na gładką masę.
2
Dodaj cukier i wanilię. Znów dokładnie zmieszaj składniki. Masa powinna być gładka, bez dużych kawałków bananów.
3
Napełnij szklanki koktajlem i podaj natychmiast. Nie przechowuj koktajlu zbyt długo, ponieważ banany mogą ściemnieć, a co za tym idzie kolor koktajlu będzie ciemny. Najlepiej jeśli zrobisz małą ilość koktajlu i będziesz sukcesywnie dorabiać kolejne porcje.
?

Wskazówki
* Zamiast bananów możesz dodać inne owoce i zrobić koktajl o takim smaku, jaki tylko sobie wybierzesz.

Powiązane porady

koktajl truskawkowy
Mai Tai
shake waniliowy

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

NickGosia
22.02.2016
Wpisz komentarzBanan jest tak słodki sam w sobie, że nie trzeba mu cukru. Ja dałam 1 szklankę mleka, 1,5 banana i trochę laski wanilii. Wyszło pysznie i bardzo dobre!
qib.pl
03.01.2016
Doskonały koktajl ...
kubazat
29.07.2015
Heh zrobiłem tak jak było tylko że wsypałem 4 łyżeczki cukru i 1,5szklanki mleka i 2 banany i nie wiem jakim cudem ale wyszły 4 duże szklanki koktajlu
bubu100
13.11.2013
Dobry na kaca :P
martha215
09.09.2013
Ja zrobiłam z 1 banana, pół szklanki mleka i bez cukru oraz esencji waniliowej. Sam banan i mleko. Też wyszło pyszne i zrowsze : )
Dominikakoktajlowa
21.08.2013
Bardzo dobry dałam wszystko według przepisu,i jestem bardzo zadowolona zaledwie 6 zł wyda się na dwie duże szklanki bananowego koktajlu.:)
Grześ
22.07.2013
Skoro już musi być ten cukier to lepiej dodać łyżeczkę miodu wielokwiatowego. Będzie smaczniej i zdrowiej.
madziarek
29.04.2013
Koktajl bananowy robię czasem na mleczku kokosowym, dodaje do niego mrożone lub świeże truskawki i syrop brzoskwiniowy. Polecam.
Pam
18.01.2013
To jest przepis na 2 - 3 porcje :)
hipiska
03.01.2013
wszyszedł mi całkiem smaczny chociaż zamiast wanilii dałam cukier waniliowy i użyłam starych bananów więc ma troszke gorzkawi posmak...mimo to jest bardzo dobry :))