kąpiel parafinowa

Jak zrobić kąpiel parafinową?

visage - specjalista Tipy.pl
Zabiegi parafinowe mogą być bardzo kojące dla skóry dłoni. Jeżeli twoje dłonie mają tendencje do pękania i ciągłego przesuszania się, kąpiele parafinowe to właśnie to, czego najbardziej potrzebujesz. Zabiegi parafinowe można także stosować w celu łagodzenia bólu stawów. Parafina jest tak kojąca dla skóry, ponieważ składa się z wosku zmieszanego z olejem mineralnym, a podgrzewanie sprawia, że wosk roztapia się i umożliwia wnikanie substancji mineralnych w skórę, dzięki czemu staje się ona miękka i jedwabista. Olejki wchodzące w skład parafiny mogą mieć bardzo różne zapachy, więc możesz połączyć kąpiel parafinową z aromaterapią. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kąpiel parafinową.
1
Umyj ręce i dokładnie je wytrzyj. Zdejmij całą biżuterię, bo bardzo trudno jest wydłubać wosk z pierścionków.
2
Upewnij się, że temperatura kąpieli jest odpowiednia. Najlepiej w tym celu zapoznać się z instrukcją producenta, różne mieszanki mogą mieć różną optymalną temperaturę. Temperaturę parafiny możesz sprawdzić termometrem kuchennym, upewnij się tylko, ze nie dotyka dna naczynia.
3
kąpiel parafinowa - krok 3.
Zanurz dłoń w parafinie i zaraz ją wyjmij Poczekaj aż wosk odrobinę wyschnie, ale nie czekaj zbyt długo, celem kąpieli parafinowych jest utrzymanie ciepła, a im dłużej będziesz trzymać ręce na wierzchu, tym mniej ciepła zachowasz. Pod żadnym pozorem nie mocz rąk w parafinie dłużej, niż kilka sekund!
4
kąpiel parafinowa - krok 4.
Zanurz rękę około 6-7 razy, aby stworzyć dosyć grubą warstwę wosku. Pamiętaj by trzymać rękę w jednej pozycji tak by nie przełamać warstwy wosku. Po ostatnim zanurzeniu i ostygnięciu wosk powinien być gładki, jednolity i bez pęknięć.
5
kąpiel parafinowa - krok 5.
Na dłonie załóż plastikowy woreczek. W większości przypadków dołączone są do zestawów parafinowych.
6
kąpiel parafinowa - krok 6.
Przykryj dłoń ręcznikiem lub kocem. Im większa będzie izolacja, tym dłużej utrzymasz odpowiednią temperaturę.
7
kąpiel parafinowa - krok 7.
Po około 20-30 minutach można już zaobserwować wyraźne ochłodzenie masy, wtedy należy ściągnąć wosk razem z plastikowym workiem, tak jakby zdejmowało się rękawiczkę. Cały wosk powinien zostać we worku, a twoje ręce będą czyste.
?

Wskazówki
* Możesz stosować recykling wosku. To, co zostało na worku wrzuć z powrotem do naczynia z parafiną i ponownie rozgrzej, całość powinna się połączyć. Nie rób tego jednak zbyt często, bo wosk z czasem się zabrudzi.
* Nigdy nie zanurzaj dłoni na długo w parafinie, możesz poważnie uszkodzić skórę.
* Przed zanurzeniem w parafinie możesz nasmarować ręce kremem nawilżającym lub regenerującym. Wniknie on dokładnie w twoją skórę wraz z minerałami pochodzącymi z parafiny i dodatkowo zmiękczy skórę dłoni.

Powiązane porady

cellulit na udach
zapobieganie rozstępom
Naturalne, duże piersi

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

krokodyl
10.01.2011
Super porady, dzięki:) Właśnie z dłońmi mam największy problem. Chociażbym nie wiem jak bardzo o nie dbała często są suche i zaczerwienione. Może taka kąpiel im pomoże:) Wydaje się,że przygotowanie jej nie jest zbyt trudne:)
zlotemiasta
06.10.2010
Kąpiel parafinowa jest znakomitym zabiegiem, który każdy może zrobić sobie w domu, pod warunkiem, że posiada odpowiednie kosmetyki. Na pewno jest to zabieg relaksujący, a poza tym znakomicie nawilża skórę i poprawia samopoczucie.
StudentkaKosmetologii
29.09.2010
Należy jednak pamiętać o tym, że parafina odwapnia kości. Osobiście proponuje robić taki zabieg co 10-14 dni. Pozdrawiam