- Prawo Konsumenckie
- Postępowanie Przed Sądem
- Prawo Mieszkaniowe
- Prawo Spadkowe
- Prawo Rodzinne
- Prawo Podatkowe
- Prawo Karne
- Prawo Pracy
- Inne Dziedziny Prawa
- Ściągi
- Au-Pair
- Szkolenia
- Studia Podyplomowe
- Przedszkola
- Szkoły Średnie
- Szkoły Wyższe
- Podstawówki i Gimnazja
- Polityka
- Religie
- Kultura
- Fundacje i Organizacje Charytatywne
- Zjawiska Paranormalne
- Pogrzeby
- Savoir-Vivre
- Legendy i Podania

Jak uczyć dzieci angielskiego?
Judyta - specjalista Tipy.pl

Jak zachęcić dzieci do rozmowy ze sobą w obcym języku? To proste. Potrzebujesz małej, miękkiej maskotki. Powinna mieć ona imię, angielskie jeśli uczymy angielskiego, francuskie jeśli uczymy francuskiego, itd. Przyjmijmy, że uczymy dzieci języka angielskiego. Nasza maskotka nazywa się Matt. Wybierz jedną osobę z grupy. Poproś ją aby zakryła oczy lub wyszła na chwilkę z sali. Pozostali chowają maskotkę. Zadanie dla dziecka, które wyszło polega na tym, aby odnalazło tą zabawkę. Dziecko musi pytać w języku angielskim kogokolwiek z grupy jak znaleźć zabawkę. Za każdym razem jednak musi się przedstawić i powiedzieć o co chodzi. Na przykład: 'Good morning. My name is Anna. I'm looking for my toy, Matt. Do you have it?' Jeśli zapytane dziecko ma wspomnianą zabawkę, powinno odpowiedzieć 'Good morning. My name is Caroline. Yes, I have Matt.' Jeśli zaś nie ma odpowiedź powinna brzmieć: 'Good morning. My name is Caroline. No, I don't have Matt.' Jeśli masz dużo dzieci w grupie, możesz podpowiedzieć dziecku, w której części grupy powinno szukać.
Jeśli chcesz nauczyć dzieci gramatyki, ale nie chcesz ich zanudzać regułami, ponieważ i tak są na to za małe po prostu używaj kolorowej kredy podczas pisania zdań na tablicy.
Na przykład:
I like tennis.
Mother cooks dinner.
Na niebiesko oznaczono zaimki, na czerwono czasowniki, a kolorem zielonym rzeczowniki. To ćwiczenie jest bardzo pomocne dla tych uczniów, którzy mają problemy z układaniem zdań.
Jak ćwiczyć z dziećmi liczenie w obcym języku? Możesz na przykład poprosić jedno dziecko, aby na sekundę opuściło klasę. W tym czasie schowacie z resztą dzieci wybrany wcześniej przedmiot. Dziecko, które wyszło po powrocie będzie miało za zadanie odszukać ten przedmiot. Pozostali podpowiadają licząc. Jeśli wybrana osoba jest daleko od miejsca, w którym schowano przedmiot, dzieci liczą cicho. Im bliżej dane dziecko będzie schowanego przedmiotu, tym głośniejsze powinno być liczenie. Możesz też poprosić jedno dziecko, żeby liczyło, a nie cała klasa i powtórzyć to ćwiczenie kilka razy. Za każdym razem wychodzić powinna inna osoba i inna osoba powinna liczyć.
Będziesz potrzebowała fiszek. Poukładaj je po klasie w przypadkowej kolejności. Połóż je na parapecie, na półce, na biurkach dzieci – gdziekolwiek. Następnie powiedz dzieciom jakiej karty szukasz, oczywiście w obcym języku. Dziecko, które pierwsze znajdzie daną kartę, otrzymuje punkt. Jest to super zabawa do uczenia dzieci słownictwa. Można ją zastosować praktycznie z każdym blokiem tematycznym.
Możesz śpiewać z dziećmi piosenki. Dzieci to uwielbiają. Wybierz jakąś odpowiednią do poziomu dzieci. Śpiewajcie razem. Najlepiej jeśli wprowadzisz też elementy ruchowe.
Podziel klasę na dwie grupy. Każdą z grup nazwij, na przykład 'sun' i 'moon'. Wybrane dziecko z każdej grupy stara się wypowiedzieć tak szybko jak to możliwe słowo widoczne na fiszce. Dziecko, które będzie pierwsze zdobywa punkt, dla swojej drużyny. O następne słowo konkurują kolejne dzieci. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów. Jest to metoda idealna do powtarzania słownictwa.
Dzieci stoją w kółku. Jedno z nich trzyma piłkę. To dziecko, które trzyma piłkę, powinno powiedzieć jakieś słowo z bloku tematycznego, który jest aktualnie powtarzany lub z wybranego rozdziału książki. Jeśli dziecko poda właściwe słowo i jego tłumaczenie na język polski, może rzucić piłkę do kolejnej osoby, która musi zrobić to samo. Trudność polega na tym, że słowa nie powinny się powtarzać. Tej samej metody możesz użyć ucząc małe dzieci liczenia lub alfabetu. Każde kolejne dziecko musi powiedzieć kolejną cyfrę lub liczbę.
Jeśli Twoje dzieci są troszkę starsze i są już na odrobinę wyższym poziomie możesz spróbować innej metody. Napisz zdanie bez stosowania odstępów między wyrazami i bez używania dużych i małych liter. Zadaniem dzieci będzie rozpisanie tych zdań tak, jak powinny wyglądać. Na przykład: 'helloareypuokwhatareyoudoingtonight?'.
Odgrywanie ról jest idealną metodą nauki języka. Stosuje się ją głównie ze starszymi dziećmi. Jedno jest na przykład sprzedawcą, a drugie klientem. Bardzo rozwijające ćwiczenie i dające dużo możliwości.
Wskazówki
* Podpisz meble w klasie. Ponaklejajcie z dziećmi naklejki z angielskimi nazwami przedmiotów w klasie. Podpiszcie, biurka, krzesła, szafki, tablicę, okna, itd.
* Możesz też wykonać magiczne pudełko, w którym będą się znajdowały różne przedmioty. Dziecko będzie wkładało rączkę i macało dany przedmiot. W ten sposób będzie musiało odgadnąć jego nazwę.
* Graj z dziećmi w słowne bingo. Zróbcie razem karty do gry i do dzieła!
* Pamiętaj, że mnemonika może być bardzo pomocna. Grupujcie i kategoryzujcie zatem słownictwo już od początku.