hibiskus

Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?

flora - specjalista Tipy.pl
Hibiskus, zwany również ketmią, to piękna roślina pochodząca z obszaru międzyzwrotnikowego. Kwiaty różnią się kolorami i rozmiarem płatków. Jeśli dba się o niego w odpowiedni sposób, hibiskus potrafi kwitnąć naprawdę długo i stanowić ozdobę każdego ogrodu. Jak więc dbać o niego, aby długo cieszył nasze oko?
1
Hibiskus może być posadzony w ogrodzie w klimacie, w którym nie występują przymrozki. W przeciwnym razie powinien być sadzony w doniczkach. A że w Polsce mamy zimy, niekiedy bardzo śnieżne i mroźne, musimy pamiętać o szczególnej dbałości o te rośliny. Bardzo ważne jest, aby chronić je przed mrozami i niską temperaturą. Możesz też okryć hibiskusa ściółką, ale nie plastikiem. Plastiku użyj w ostateczności, jak już nie będziesz mieć pod ręką nic innego.
2
Kiedy przynosisz do domu hibiskusa, upewnij się, że nie stawiasz go w bardzo nasłonecznionym miejscu. Trzymaj go w częściowo zacienionym miejscu, dopóki nie przyzwyczai się do nowego miejsca.
3
Ziemia dla hibiskusa powinna być dobrze użyźniona i odwodniona. Jest to ważne, ponieważ w zbyt mokrej ziemi korzenie naszego hibiskusa będą dużo szybciej gniły. Najlepiej jeśli użyjesz mieszanki warstwy uprawnej, piasku i kompostu lub torfu. Zamiast piasku możesz użyć perłowca. Ph ziemi powinno wynosić od 6.0 do 7.0.
4
Często użyźniaj ziemię hibiskusa. Użyj dobrego użyźniacza. Tanio wcale nie znaczy dobrze. Możesz też kupić specjalny zapylacz i spryskiwać nim liście i kwiaty. Wszystko po to, by Twój kwiatek był naprawdę piękny. Nie przesadzaj jednak z azotem. Stosuj wszystko z umiarem.
5
Przycinaj hibiskusa, utrzymuj go w idealnym kształcie. Usuwaj regularnie suche liście i gałązki. Pobudzisz w ten sposób porost nowych i utrzymasz roślinę w zdrowiu. Chroń nowe gałązki przed zimnem, aby nie uschły zanim na dobre zdążą się rozwinąć.
6
Regularnie sprawdzaj, czy hibiskus nie został zaatakowany przez żadną chorobę. Hibiskusa często atakuje mszyca, łuszczyca czy czerwce mączyste. Jeśli Twoja rodzina została zaatakowana udaj się do sklepu ze środkami ochrony roślin i zakup lekarstwo w sprayu. Możesz też spryskać roślinę wodą. Skontaktuj się ze specjalistą.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

irysy
groszek cukrowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ola
13.05.2015
Co do odwodnienia ziemi to chyba jakaś pomyłka. Wystarczy, że jeden dzień zapomnę go obficie podlać i zaraz żółkną mu liście i opadają. Hibiskus potrzebuje bardzo dużo wody , spija ją w super szybkim tempie. Bardzo lubi słoneczne miejsca, bez słońca nie chce kwitnąć. Mój stoi na parapecie , non stop w słońcu i kwitnie jak szalony , co dzień jakiś pączek mu zakwita.