przędziorki

Jak zwalczyć przędziorka?

flora - specjalista Tipy.pl
przędziorki
1 z 6
Wystarczy zaledwie kilka tygodni, aby małe przędziorki osiągnęły dojrzałość i zaczęły znosić jaja w twoich roślinach domowych. Wydaje się to jeszcze bardziej przerażające, gdy zdasz sobie sprawę, że każdy nowy przędziorek potrafi znieść kilka tysięcy jaj. Przędziorki żywią się komórkami roślinnymi, powodując poważne uszkodzenia roślin lub nawet ich obumieranie. Co gorsza, roztocza te żerują na wszystkich roślinach zarówno domowych, jak i ogrodowych. Bardzo ważne jest by jak najszybciej wykryć ich obecność i zabić je tak szybko, jak to tylko możliwe. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zwalczyć przędziorki.
P

* Szkło powiększające
* Woda
* Spryskiwacz do roślin
* 4-5 łyżek stołowych płynu do naczyń
* 1 szklanka spirytusu salicylowego
* Środek do zwalczania roztoczy

1
sposoby na przędziorka - krok 1
Z pomocą szkła powiększającego oglądnij dokładnie swoje rośliny i sprawdź, czy zostały zaatakowane przez przędziorki. Trzymaj szkło nad rośliną i wypatruj brązowych lub czarnych plamek, nie większych niż ziarenka maku. Rozglądnij się także za nadgryzionymi pędami, krawędziami liści lub innymi oznakami obecności roztoczy.
2
sposoby na przędziorka - krok 2
Spryskaj roślinę wodą i kontynuuj regularne spryskiwanie i podlewanie. Przędziorki maja tendencję do schodzenia w dół rośliny dobrze nawilgotnionej. Woda zmywa także resztki sieci i zanieczyszczeń pozostawionych przez przędziorki. Dobrze będzie, jeżeli usuniesz w tym czasie rośliny z nasłonecznionego miejsca, aby zbyt szybko nie traciły wilgoci.
3
sposoby na przędziorka - krok 3
Zmieszaj 4-5 łyżek stołowych płynu do naczyń z około czterema litrami wody i przelej do opryskiwacza. Spryskaj roślinę poniżej liści, aby zabić roztocza. Roztwór ten zabija przędziorki natychmiast po tym jak na nie opadnie. Używaj sprayu przynajmniej przez tydzień, aby powstrzymać inwazję.
4
sposoby na przędziorka - krok 4
Zmieszaj 1 szklankę spirytusu salicylowego z 1 szklanką wody i przelej mieszankę do opryskiwacza. Spirytus zabija przędziorki przy pierwszym kontakcie. Woda rozcieńcza alkohol na tyle, by nie zniszczył roślin. Spryskaj nim całą roślinę zwracając szczególną uwagę na spodnie części liści, gdzie żyją przędziorki.
5
sposoby na przędziorka - krok 5
Jeżeli domowe środki zawiodły, sięgnij po chemiczny środek do zwalczania roztoczy. Najlepiej wybrać te środki, które skierowane są szczególnie do niszczenia roztoczy. Przed użyciem należy się bezwzględnie zapoznać z ulotką dołączoną do opakowania, rozpuścić środek w zalecanej proporcji z wodą i spryskiwać roślinę do czasu aż roztocza nie znikną.
?

Wskazówki
* Jeżeli w porę nie zorientujesz się, że przędziorki zaatakowały twoje rośliny potem może być za późno, by je uratować. Przędziorki rozmnażają się bardzo szybko i w pewnym momencie żadne środki już nie pomogą.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

mól
pluskwy łóżkowe
szerszeń

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

yahoo13
17.10.2016
Ciężko tu odróżnić treść od reklamy! tyle tu tego... Nie wrócę...
kot
13.01.2014
stanowczo odradzam stosowanie się do porad z tego postu. spirytus i woda w takich proporcjach? skutecznie zabiłam nie tylko przędziorki, ale i wszystkie rośliny, które zostały spryskane. do kitu z takimi poradami!!!