zatkane ucho

Jak odetkać ucho?

Bianka - specjalista Tipy.pl
zatkane ucho
1 z 7
Zatkane ucho może być bardzo dużym kłopotem. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być bardzo różne, m.in.: przeziębienie, alergia, zapalenie migdałków, ból gardła, odra, zakażenie wirusowe lub bakteryjne, zapalenie zatok, pęknięcie błony bębenkowej i wysokie ciśnienie krwi. Chociaż zdarzają się przypadki, gdy zatkane ucho może okazać się poważniejszym problemem medycznym, w większości sytuacji wystarczą jednak domowe sposoby. Poniżej zajdziesz wskazówki jak i czym najlepiej odetkać zatkane ucho.
1
sposoby na zatkane ucho - 1

Żucie gumy do żucia może pomóc odetkać zatkane ucho.

2
sposoby na zatkane ucho - 2

Podobny skutek może spowodować bardzo częste, wielokrotne połykanie śliny.

3
sposoby na zatkane ucho - 3

Ciepłe krople oliwy z oliwek zakropione do niedrożnego ucha mogą przynieść bardzo szybką ulgę.

4
sposoby na zatkane ucho - 4

Para wodna może odetkać ucho. Weź gorący prysznic i pozostań w łazience jeszcze, co najmniej 10 minut, aby para dotarła głęboko do kanału ucha i mogła je odblokować.

5
sposoby na zatkane ucho - 5

Zagotuj odrobinę wody i pozostaw ją do ostygnięcia. Następnie zmieszaj w równej proporcji z wodą utlenioną. Strzykawką lub pipetką umieść mieszankę w uchu i pozostaw na około 20 minut. Woda utleniona rozpuści woskowinę i spowoduje odetkanie ucha.

6
sposoby na zatkane ucho - 6

Aby odetkać ucho możesz zaaplikować do jego kanału kilka kropli oleju mineralnego.

Natychmiastowe odblokowanie zatkanego ucha można też uzyskać zakrapiające je kilkoma kroplami gliceryny.

?

Wskazówki
* Należy bezwzględnie unikać stosowania do czyszczenia ucha ostrych przedmiotów takich jak agrafki czy ołówki, możesz nimi uszkodzić błonę bębenkową.
* Niewskazane jest stosowanie patyczków kosmetycznych, gdyż przepychają wosk dalej wgłąb kanału ucha.
* Zatykanie się uszu podczas lotu lub wycieczek w góry może mieć związek ze zmianą ciśnienia przy zmianie wysokości.
* Jeżeli żaden z powyżej wymienionych środków nie przyniósł ci ulgi, skonsultuj się z lekarzem. Niewyleczony problem z uchem może być bardzo poważny w skutkach.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Ganglion (cysta galaretowata)
zajady
zapach

Podobne porady

Komentarze (22)

* Pola wymagane

Adrian
23.01.2018
Po co wydawać ileś tam zł na laryngologa ? Zatkajcie nos i buzie i dmuchajcie mi pomogło
Asia
30.11.2017
Ostatnio pojawiły się u mnie problemy z uchem, konkretnie lewym, zostało tak zatkane, że nie mogłam żadnymi preparatami z apteki odetkać, gruszka też coś zadziałała ale to było dla mnie mało
BM
23.10.2017
Laryngolog nie każe nic samemu wlewać do ucha, bo można sobie ładnie je zapaprać. I na pewno nie wolno używać wody utlenionej. Ani podobno nie wolno zatykać ucha watą jak niektóre babcie radzą.
Bars
03.09.2017
Znam o wiele lepszy i natychmiastowy sposób. Trzeba kupić w aptece małą gruszkę. Wciągamy w nią ciepłą wodę (czystą),koniuszek gruszki wkładamy lekko do ucha ale nie głęboko (tak na 1 mm głębokości) i z całych sił (jak najmocniej) wypychamy wodę z gruszki do ucha. Na ogół woskowina od razu wyleci.
LOONKA
06.09.2016
Głupie,nie działające porady...Laryngolog przepłucze i odetka ucho,samemu się nie kombinuje...
Agata
04.04.2016
Czy mógłby mi ktoś doradzić co mam zrobić?
Mój problem jest taki , że używając właśnie tych patyczków kosmetycznych wcisnęłam woskowinę dalej. Co powinnam w tej sytuacji zrobić ? Najlepiej coś z domowych sposobów .
Daniox350
09.09.2015
Może to pytanie być dziwne ale czy to boli jak laryngolog czysci ucho?
kkasiamanturka
02.07.2015
Dziekuje za sposub aby nabrac powietrza i zatkac nos mi tez to pomoglo chociasz bolalo troszeczke
@
01.12.2014
Nie, nie lepiej iśc do lekarza na odetkanie uszu, bo to pomoże tylko na jakiś czas. A przyczyną jest infekcja grzybicza. Jeśli dotarła już do uszu, to znaczy że toksyny zaatakowały cały organizm, a wtedy staje się to groźne dla życia. I trzeba leczyć grzybicę u mykologa, immunologa lub naturoterapeuty jak najszybciej, zanim będzie bardzo źle. Dieta jest obowiązkowa.
kleos
25.11.2014
nie lepiej iść do lekarza, mu to zajmie 10 minut z podgrzaniem wody, i fajno