zatkane ucho

Jak odetkać ucho?

Bianka - specjalista Tipy.pl
zatkane ucho
1 z 7
Zatkane ucho może być bardzo dużym kłopotem. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być bardzo różne, m.in.: przeziębienie, alergia, zapalenie migdałków, ból gardła, odra, zakażenie wirusowe lub bakteryjne, zapalenie zatok, pęknięcie błony bębenkowej i wysokie ciśnienie krwi. Chociaż zdarzają się przypadki, gdy zatkane ucho może okazać się poważniejszym problemem medycznym, w większości sytuacji wystarczą jednak domowe sposoby. Poniżej zajdziesz wskazówki jak i czym najlepiej odetkać zatkane ucho.
1
sposoby na zatkane ucho - 1

Żucie gumy do żucia może pomóc odetkać zatkane ucho.

2
sposoby na zatkane ucho - 2

Podobny skutek może spowodować bardzo częste, wielokrotne połykanie śliny.

3
sposoby na zatkane ucho - 3

Ciepłe krople oliwy z oliwek zakropione do niedrożnego ucha mogą przynieść bardzo szybką ulgę.

4
sposoby na zatkane ucho - 4

Para wodna może odetkać ucho. Weź gorący prysznic i pozostań w łazience jeszcze, co najmniej 10 minut, aby para dotarła głęboko do kanału ucha i mogła je odblokować.

5
sposoby na zatkane ucho - 5

Zagotuj odrobinę wody i pozostaw ją do ostygnięcia. Następnie zmieszaj w równej proporcji z wodą utlenioną. Strzykawką lub pipetką umieść mieszankę w uchu i pozostaw na około 20 minut. Woda utleniona rozpuści woskowinę i spowoduje odetkanie ucha.

6
sposoby na zatkane ucho - 6

Aby odetkać ucho możesz zaaplikować do jego kanału kilka kropli oleju mineralnego.

Natychmiastowe odblokowanie zatkanego ucha można też uzyskać zakrapiające je kilkoma kroplami gliceryny.

?

Wskazówki
* Należy bezwzględnie unikać stosowania do czyszczenia ucha ostrych przedmiotów takich jak agrafki czy ołówki, możesz nimi uszkodzić błonę bębenkową.
* Niewskazane jest stosowanie patyczków kosmetycznych, gdyż przepychają wosk dalej wgłąb kanału ucha.
* Zatykanie się uszu podczas lotu lub wycieczek w góry może mieć związek ze zmianą ciśnienia przy zmianie wysokości.
* Jeżeli żaden z powyżej wymienionych środków nie przyniósł ci ulgi, skonsultuj się z lekarzem. Niewyleczony problem z uchem może być bardzo poważny w skutkach.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

zajady
Zapalenie węzłów chłonnych
ból stawów

Podobne porady

Komentarze (19)

* Pola wymagane

Bars
03.09.2017
Znam o wiele lepszy i natychmiastowy sposób. Trzeba kupić w aptece małą gruszkę. Wciągamy w nią ciepłą wodę (czystą),koniuszek gruszki wkładamy lekko do ucha ale nie głęboko (tak na 1 mm głębokości) i z całych sił (jak najmocniej) wypychamy wodę z gruszki do ucha. Na ogół woskowina od razu wyleci.
LOONKA
06.09.2016
Głupie,nie działające porady...Laryngolog przepłucze i odetka ucho,samemu się nie kombinuje...
Agata
04.04.2016
Czy mógłby mi ktoś doradzić co mam zrobić?
Mój problem jest taki , że używając właśnie tych patyczków kosmetycznych wcisnęłam woskowinę dalej. Co powinnam w tej sytuacji zrobić ? Najlepiej coś z domowych sposobów .
Daniox350
09.09.2015
Może to pytanie być dziwne ale czy to boli jak laryngolog czysci ucho?
kkasiamanturka
02.07.2015
Dziekuje za sposub aby nabrac powietrza i zatkac nos mi tez to pomoglo chociasz bolalo troszeczke
@
01.12.2014
Nie, nie lepiej iśc do lekarza na odetkanie uszu, bo to pomoże tylko na jakiś czas. A przyczyną jest infekcja grzybicza. Jeśli dotarła już do uszu, to znaczy że toksyny zaatakowały cały organizm, a wtedy staje się to groźne dla życia. I trzeba leczyć grzybicę u mykologa, immunologa lub naturoterapeuty jak najszybciej, zanim będzie bardzo źle. Dieta jest obowiązkowa.
kleos
25.11.2014
nie lepiej iść do lekarza, mu to zajmie 10 minut z podgrzaniem wody, i fajno
Pitero
25.11.2014
To wszystko na drobnostki. Naprawdę zatkane ucho-próba Valsalvy lub katateryzacja u laryngologa!
Nauczyciel
25.11.2014
Co za geniusz wpisał tutaj wodę utlenioną? Ja tak sobie załatwiłem ucho - woda utleniona UTWARDZA woskowinę i powoduje, iż staje się ona na tyle twarda, że lekarz laryngolog musi zalecić podawanie specjalnych kropli do ucha (zmiękczających woskowinę), gdyż nie może nawet podjąć próby jej odetkania.
Dzięki wodzie utlenionej zamiast kilku dni głuchoty na lewe ucho miałem prawie 2 tygodnie problemów. Jestem nauczycielem - brak jednego sprawnego ucha to katorga w pracy!
@
25.11.2014
Kompletne bzdury. Jest tylko jedna przyczyna zatkanych uszu. Grzybica, która opanowała cały organizm. To grzybicę trzeba leczyć. A leki dawane na uszy jeszcze ją nasilają, więc nie pomogą.