Pomoc rodziców w nauce

Jak nadrobić zaległości w zadaniach domowych?

KamilKamil - specjalista Tipy.pl
Jesteś do tyłu z zadaniami domowymi, bo byłeś nieobecny w szkole z powodu choroby, z powodu wakacji, albo po prostu nie chciało Ci się odrabiać zadań domowych? Nadrobienie zaległości może wydawać się niemożliwym do wykonania zadaniem ale jest możliwe. Wymagać będzie jednak poświęcenia i determinacji. Musisz w jednym dniu, zrobić jedno zadanie i następnego, drugie zadanie itd. aż do czasu nadrobienia zaległości. Dzięki temu, Twoja wiedza się ustabilizuje i tym samym będziesz mógł poprawić stopnie.
1
Porozmawiaj z nauczycielami, że chciałbyś nadrobić zaległości, większość chętnie Ci pomoże, jeżeli wykazujesz inicjatywę i motywację.
2
Weź od nauczyciela lub kolegów listę tematów, które masz do nadrobienia. Upewnij się, że masz dokładnie to co potrzebujesz. Po kolei wykreślaj odrobione zadania, abyś nic nie przeoczył.
3
Jeżeli nauczyciel zadał nowe zadanie, odrób je w pierwszej kolejności. W niektórych przedmiotach, tj. matematyka musisz jednak najpierw wykonać zaległe zadania, aby móc wykonać nowe.
4
Ustal dokładnie czas, (godzinę) o której będziesz odrabiał codziennie lekcje. Nie ociągaj się, jak tylko wrócisz ze szkoły od razu siadaj do nadrabiania zaległości. A potem oczywiście możesz siedzieć przed telewizorem… tylko nie zapomnij o lekcjach do odrobienia na bieżąco.
5
Odznaczaj na swojej liście wykonane zadania, jak tylko skończysz. To doda Ci motywacji, jak będziesz widział jak ubywa zaległości z Twojej listy. Nie poddawaj się, nie możesz przestać nadrabiać zaległości, bo to doprowadzi do tego, że z każdym dniem będziesz coraz bardziej w tyle a to może skończyć się nie przejściem do następnej klasy.
6
Oddawaj zadania jak tylko je skończysz. Nauczyciel może stosować kary za spóźnienia, a lepiej mieć słabszą ocenę, niż mieć jedynkę za nieoddanie pracy w terminie.
7
Raz jeszcze nie poddawaj się, jeżeli jest Ci ciężko, poproś kogoś o pomoc. Twój trud nie pójdzie na marne, nauczyciele na pewno docenią Twoje chęci i wkrótce będziesz mógł się cieszyć odrabianiem lekcji na bieżąco, bez żadnych zaległości.
?

Wskazówki
* nadrobienie zaległości, jest czasochłonne i pracochłonne, ale wysiłek jest nagradzany.
* Poprawią się Twoje oceny, jak i zrozumienie przedmiotu, z którego miałeś zaległości.

!

Uwaga!
* Nie odrabiaj lekcji późno w nocy, bo wtedy Twój mózg, jest już zmęczony i pracuje mniej wydajnie, co nie działa na Twoją korzyść.

Powiązane porady

Wagarowanie
Przybory szkolne
uczące się dziecko

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane