jęczmień na oku

Jak pozbyć się jęczmienia na oku?

Faustyna - specjalista Tipy.pl
Jeśli zauważyłeś , że Twoja powieka zaczerwienia się i zaczyna Ci coś na niej ‘wyskakiwać’, może to być tzw. jęczmień. Jest on powodowany zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub zakażeniem bakteryjnym występującym wokół rzęs. Może pojawić się zarówno na górnej jak i na dolnej powiece. Charakteryzuje się zaczerwienieniem, łzawieniem, swędzeniem, bolesnością i stanem zapalnym powiek. Powieki czasami puchną do tego stopnia, że zasłaniają oko. Jęczmień nie ma żadnego wpływu na wzrok. Jednak niedoleczony jęczmień powraca i może przerodzić się w gradówkę, czyli przewlekłe zapalenie gruczołu tarczkowego. Jednak nie wolno zaniedbać jęczmienia i dopuścić do jego rozwoju. Jak więc z nim walczyć? Proponuję kilka rozwiązań.
1

Triphala. Dodaj Triphalę w proszku do szklanki wody i pozostaw na noc. Następnego dnia przemyj powstałą zawiesiną oczy.

2

Kolendra. Dodaj jedną łyżkę stołową nasion kolendry do wody i zagotuj. Wystudź. Przemywaj tym oczy jakieś trzy – cztery razy dziennie.

3

Wodorotlenek glinu w żelu. Zmieszaj go ze szklanką wody. Przemywaj oczy regularnie. Przyniesie Ci ulgę.

4

Torebki herbaty. Zmocz torebki herbaty, na przykład rumiankowej i połóż na oczy. Trzymaj na nich przez dziesięć minut. Powtarzaj kilka razy dziennie. Jest to bardzo pomocne przy leczeniu jęczmienia i łagodzeniu jego objawów.

5

Ziemniaki. Pasta z ziemniaków jest również pomocna przy leczeniu jęczmienia. Nałóż odrobinę startego ziemniaka na ściereczkę (lub płatek kosmetyczny) i przyłóż do chorego oka. Przyniesie ulgę w bólu i świądzie.

6

Liście akacji. Przygotuj wyciąg z liści akacji. Po rypsu zagotuj je w wodzie. Zrób z tego okład na oko. Przyniesie ulgę i złagodzi obrzęk.

7

Szafran. Jest powszechnie znany ze swoich właściwości leczniczych. Przynosi szybką ulgę w walce z jęczmieniem. Zagotuj szafran w wodzie. Pozostaw do schłodzenia. Następnie przecedź go przez gęste sitko. Płyn musi być czysty. Zakrapiaj nim oczy dwa – trzy razy dziennie. Zrób to w ten sam sposób w jaki aplikujesz krople do oczu.

8

Mniszek lekarski. Ma właściwości antybakteryjne. Pomaga walczyć z bakteriami, które wywołują stan zapalny powieki i są bezpośrednią przyczyn powstawania jęczmienia.

9

Liście guawy. Rób ciepłe okłady na oko z liści guawy. Zredukują obrzęk i zaczerwienienie.

Powiązane porady

soczewka kontaktowa
zez
Czyszczenie okularów

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

edek
29.03.2016
A ja go normalnie wyciskam. To nic innego jak zwykły "syfek" spowodowany zatkaniem kanalika. Trochę to trudne w tym miejscu ale da się - nieraz używam pensety dla precyzji. (WADY: boli jak cholera, ZALETY: na drugi dzień nie ma śladu)