Jak pozbyć się much?

flora - specjalista Tipy.pl
Muchy są bardzo irytującymi stworzeniami. Jak to możliwe, że one zawsze potrafią nas znaleźć i bardzo często potrafią uciec przed packą. Kiedy siedzisz przy stole nie możesz się przed nimi opędzić, ale w momencie gdy wstajesz i wracasz z packą nigdzie nie możesz ich znaleźć. Czasami potrafisz spędzić pół dnia w pokoju i nie będzie Ci przeszkadzać żadna mucha. Ale gdy tylko się ułożysz do snu, automatycznie pojawia się ten brzęczący insekt i krąży Ci nad głową. Muchy przenoszą różne zarazki, jako, że siadają na zepsutym jedzeniu, śmieciach i innych różnych zanieczyszczeniach. Przylatując do Twojego domu i przysiadując w różnych miejscach roznoszą te zarazki w Twoim otoczeniu. Dlatego bardzo ważne jest, aby się ich pozbywać.
1

Jeśli zauważysz zwiększoną liczbę much wokół domu, a co za tym idzie w domu - gdyż na pewno znajdą otwarte okno przez które wlecą, poszukaj koło domu rozkładających się owoców, nieuprzątniętych śmieci lub innych gnijących rzeczy.

2

Stojąca woda również sprzyja obecności much. Wylewaj więc wodę po każdym deszczu z doniczek i innych miejsc przed domem, gdzie może się gromadzić woda.

3

Wszystkie odpadki, które mogą się rozkładać i gnić trzymaj w osobnym pojemniku z pokrywą. Pamiętaj, aby go regularnie opróżniać, ponieważ muchom sprzyja takie środowisko.

4

Utrzymuj dom w czystości. Myj regularnie podłogę, wyrzucaj wszystkie odpadki, zmywaj regularnie naczynia. Sprzątaj regularnie w łazience i toalecie. Muchy przyciągają brudne, zaniedbane pomieszczenia.

5

Dobrym pomysłem jest założenie siatek na okna, tzw. moskitier. Większe muchy nie mają szans przedostania się przez siatkę, chociaż mogą szukać w niej dziurek. Upewnij się, że założona siatka jest dobrze naciągnięta. Sprawdzaj ją co jakiś czas, czy się nie poluzowała. W razie potrzeby popraw.

6

Użyj lepu na muchy. Możesz go wykonać samodzielnie. Potrzebujesz brązowej torebki pakownej. Wytnij z niej pasek i zrób dziurkaczem dziurki po jednej stronie. Przeprowadź przez nie sznurek, aby można było go łatwiej powiesić. Zrób miksturę z ½ szklanki syropu klonowego i dwóch łyżek brązowego i białego cukru. Dokładnie wymieszaj. Zamocz w tym pasek i pozostaw na około osiem godzin. Potem powieś w jakimś miejscu, gdzie będzie mógł ścieknąć. Jak już ścieknie powieś w miejscu, gdzie chcesz się pozbyć much.

7

Możesz też zrobić pułapkę na muchy wykorzystując dżem, nadgnity owoc czy jakiś słodki syrop. Potrzebujesz jakiegoś pojemnika z pokrywką lub słoika. W pokrywce zrób dziurki na tyle duże, aby przeleciała przez nie mucha. Umieść w środku coś kleistego i zamknij pojemnik. Muchy wlecą do środka, ale nie będą w stanie wylecieć.

8

Innym bardzo prostym środkiem jest spray zrobiony z wody i mydła w płynie. Pryśnij tą miksturą w muchy w powietrzu. Spadną one na ziemię, skąd z łatwością się ich pozbędziesz.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

Poirytowany
29.09.2014
A jak pozbyć się much, które co noc rozdupczają się w domu? Zamknięte okna na cztery spusty. Wiem gdzie: W górnym, prawym rogu okna pod/za okiennicą (drewniane jeszcze). Pokój sprzątany regularnie i mimo chemii wypsikanej do tej szpary, codziennie pojawiają się nowe. Jest lepiej, bo było tak, że much było do 25 szt. w różnym stadium rozwoju.
eh
03.09.2014
to sie redaktorzyna wsylili/a hehe nie fajnie....a co do much ot masakra mendy leca I jak pijane! cholery jedne.siatki ok ale nie dasz wszedzie .......okna musze myc co tydzien w kuchni I pokoju bo obsr..........ne
topielica
11.07.2014
Cóż lepy to też jakiś pomysł,packa na muchy jest niezastąpiona w domu ,natomiast są też w sklepach takie krateczki do postawienia lub powieszenia które wydzielają taką substancję że muchy padają i ten zapach ich odstrasza- w domu cisza i spokój .
tom_39
07.06.2014
Mam prośbę, jeżeli ktoś pisze artykuł to niech najpierw zastanowi się czy nie pisze "oczywistych oczywistości", z szacunku dla ew. czytelników.
HXX
12.08.2013
Myślałem że to poważny artykuł ......a to tylko to co wszyscy wiedzą
Wikto
26.07.2013
Ja na okna przyklejam takie księżyce, świecące w nocy. Pomagają na muchy i komary. Działają tak, że muchy przyklejają się do nich, a potem odpadają i nie mogą się ruszać. Polecam :)
daria16rog
21.06.2013
Najlepiej chyba założy siatki w okna i mieć święty spokój.
topielica
14.05.2013
Najlepiej sprawdzają się jednak moskitiery w oknach i zwykła packa na muchy,choc w zeszłym roku kupiłam płytkę nasączoną jakimś płynem i z muchami miałam spokój przez jakiś czas .
arimor
19.02.2013
Na małe muszki świetną pułapką będzie butelka z niedopitym piwem - mniej więcej 1/4 butelki. Zostawiona na wierzchu zwabi wmnóstwo muszek, które wlecą do niej i się potopią.

Jeżeli mamy jednak poważny problem z owadami (tak jak opisywany tu w komentarzu kłopot w drewnianym domku czy altance), uratuje nas pomalowanie drzwi, ram okiennych albo ścian na niebiesko. W krajach orientu maluje się tak nawet całe budynki (słynne niebieskie miasteczka). Widząc błękit, owad sądzi, że ma do czynienia z wodą i trzyma się od niebieskiej powierzchni z daleka.
zigitrn
14.11.2012
Moskitiery w oknach i żadna mucha nie wleci ;)