ucztujące meszki

Jak uniknąć ukąszeń meszek?
flora - specjalista Tipy.pl

Czy zostałeś kiedykolwiek ukąszony przez meszki? Czy kiedyś byłeś na biwaku lub ognisku i poczułeś nagłe ukłucie? Jest naprawdę wiele insektów, które nas gryzą. Oprócz komarów, os, pszczół, mrówek, szerszeni możemy zostać pogryzieni przez meszki. Ich ugryzienia nie powodują wprawdzie dużego bólu, ale jest swędzące i nieprzyjemne. Jak zatem uniknąć ich ukąszeń?
1
Unikaj używania perfum lub innych silnie perfumowanych środków. Przyciągają one swym zapachem meszki. A przecież lepiej je od siebie odstraszać, niż przyciągać.
2
Unikaj noszenia jaskrawych kolorów ubrań oraz połyskującej biżuterii, ponieważ przyciągają one meszki. Załóż coś w kolorach granatowym, brązowym, szarym i białym.
3
Noś ubrania wykonane z bawełny i innych naturalnych włókien.
4
Zawsze zwracaj uwagę na to co jesz i pijesz. Musisz być czujny, aby przypadkiem nie połknąć razem z jedzeniem lub napojem jakiegoś insekta.
5
Użyj środka odstraszającego insekty. Spryskaj nim ciało, które nie jest okryte ubraniem.
6
Unikaj jedzenia słodyczy na zewnątrz. Słodkości przyciągają meszki i inne insekty. Ty tego nie będziesz czuć, ale meszka wyczuje zapach słodkości, które jadłeś.
7
Popularnym straszakiem na insekty jest cebula. Rozłóż pokrojoną cebulę wokół miejsca, w którym siedzisz. Jej zapach odstraszy meszki.
8
Jeśli zostaniesz ukąszony, posmaruj dane miejsce środkiem z aloesem. Ma on właściwości chłodzące i łagodzące. Pomoże zlikwidować świąd.
9
Podobnie jak aloes, na ukąszenia bardzo dobrze działa wyciąg wodny z oczaru wirginijskiego. Jest on znany od pokoleń i stosowany na miejsca po ukąszeniach, otarciach, zwichnięciach czy lekkich oparzeniach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane