ość w gardle

Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?

Joseph - specjalista Tipy.pl
Utknięcie ości w gardle może być bardzo irytujące i niekomfortowe. Jednak zdarza się dość często, zwłaszcza osobom, które uwielbiają ryby. Należy je więc jeść bardzo ostrożnie, jednak zdarza się, że przeoczymy jakąś ość i utknie nam ona w gardle. Co wtedy robić?
1
Spróbuj połknąć kawałek chleba, najlepiej tej części ze skórką, ponieważ jest twardsza. Powinien on zabrać ze sobą ość z gardła podczas połykania. Ość przedostanie się do żołądka, gdzie zostanie rozpuszczona przez kwasy żołądkowe. Jeśli jednak próbowałeś już połykać chleb, banana lub jabłko, a ość ani drgnie, udaj się do lekarza. Skoro wszystkie sposoby na pozbycie się ości zawiodły, wygląda na to, że ość o której mowa albo jest bardzo mała, albo jest ułożona równolegle do ścianek przełyku.
2
Możesz też spróbować wywołać wymioty, aby pozbyć się niechcianej ości.
3
Jeśli ości wciąż nie da się usunąć, spróbuj ją potraktować octem. Musisz jednak uważać, aby nie podrażnić ścianek przełyku. Rozpuść odrobinę octu w wodzie, raczej nie połykaj samego octu. Możesz połączyć jedzenie chleba i picie octu. Dzięki temu nie podrażnisz bardzo gardła.
4
Ważne, aby stwierdzić, czy ość nie utknęła gdzieś w pobliżu krtani. Jeśli ość utknęła gdzieś na samym początku przełyku i jest widoczna po szerokim otwarciu ust, możesz spróbować ją wyjąć jakimiś szczypcami lub pęsetą.
5
Najlepiej jednak udać się do lekarza i pozwolić mu usunąć ość. Jest to najlepsze rozwiązanie.

Powiązane porady

Ganglion (cysta galaretowata)
pozycja bezpieczna
Zapalenie węzłów chłonnych

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

wiola
27.06.2016
Mnie boli
aga
20.04.2016
Do przygłupów którzy szerzą takie brednie w internecie. Każdy przypadek jest inny, NIE WOLNO!!!! uogólniać. Dla mnie "dobra rada" w postaci jedzenia chleba na połkniętą ość, skończyla się na stole operacyjnym (chleb tylko wbił ość głębiej, na tyle głęboko, ze nie dalo jej się wyciągnąć z zewnątrz), a lekarz miał ochote zamordować tego kto mi to doradził.
W przypadku połknięcia ości, kiedy wbije się w przełyk należy jechać do szpitala. czekania pewnie ze 2 godziny, sam zabieg 2 minuty. po chlebku 2 dni w szpitalu.
ola18
10.08.2015
zmien diete - wegetarianizm , tam niema ości
krystyna
16.02.2015
co zrobić, kiedy nawet lekarz nie był w stanie usunąć ości, jak długo będzie się rozkładać?
Kobra
26.12.2012
Jak dla mnie punkt piąty jest nieco bez sensu. Nie raz zaksztusiłam się ością, człowiek się wtedy dusi. Zanim bym się ubrała, pojechała na ostry dyżur i postała kilka godzin w kolejce, dawno byłoby po mnie
mati
08.04.2012
jadłam zupe i kośc utkneła mi w gardle co robic?
Tomsiu
24.02.2011
Ciusiek idź na L4 jak Ci oś utknęła ;(