ślimak

Jak zwalczyć ślimaki?
flora - specjalista Tipy.pl

Te obślizgłe stworzenia są zmorą każdego ogrodnika i działkowicza. Wielu z nich zachodzi w głowę jak ustrzec się przed tymi szkodnikami i jak ochronić swoje warzywa, aby nie zostały zjedzone. Oto kilka pomysłów na walkę ze ślimakami.
1

Usuwaj je ręcznie. Zbieraj ślimaki jeden po drugim. W ciągu dnia sprawdzaj rośliny i warzywa w poszukiwaniu ślimaków. Wieczorami i nocą pomagaj sobie latarką. Ślimaki często zostawiają po sobie ślad, w postaci lśniącej ‘ścieżki’, łatwiej je po niej odnaleźć. Chcąc zwabić ślimaki w jedno miejsce, wyłóż w pobliże działki mokre szmaty, deski, papę – cokolwiek, co pozwoli lubiącym wilgoć ślimakom schronić się w ciągu dnia. W ten sposób będzie Ci łatwiej je wyłapać.

2
Zgniataj je lub wkładaj do słoika z namydloną wodą.
3

Spróbuj walczyć ze ślimakami solą. Sól ‘wyżera’ ślimaka, po prostu pod jej wpływem powłoka ślimaka się rozpuszcza. Wystarczy posypać ślimaka solą. Efekt jest natychmiastowy.

4

Możesz stworzyć bariery wokół ogródka wysypując trociny, suchy piasek z popiołem, plewy jęczmienne lub żytnie. Ślimaki się nie przedostaną przez nasz szlaban. Trzeba tylko pamiętać, aby nie uwięzić w środku żadnych ślimaków.

5

Postaw podstawki i doniczki do górny denkami. Ślimaki będą się tam chroniły w ciągu dnia, dzięki czemu łatwiej je znajdziesz i zlikwidujesz.

6

Może i w to nie wierzysz, ale ślimaki powstrzyma piwo. Umieść małe słoiki w ziemi, w miejscach, które ‘lubią’ ślimaki. Napełnij je w 2/3 piwem. Ślimaki będą zwabione przez piwo, wpadną do słoiczka i się utopią. Sprawdzaj pułapki co dwa dni.

7

Dla tych z Was, którzy nie wyobrażają sobie marnowania piwa na ślimaki mamy inną propozycję. Zmieszajcie 1/2 łyżeczki drożdży do pieczenia i 1 łyżkę cukru z wodą. Jest to porcja podana na jeden słoiczek schowany w ziemi.

8

Zminimalizuj miejsca, w których mogą się gromadzić ślimaki i które mogą je przyciągać. Są to miejsca zacienione, wilgotne, w których ślimaki chowają się w słoneczne dni.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

marian
21.05.2020
dobrym sposobem jst zrobic specjalne rynienki drewniane z listewek na ktorych ukladamy tabletki solne (te sam co do uzdatniania wody) jedna kolo drugiej tworzac tzw plot z tabletek.
slimak nie ma szans przejsc.jest to lepszy sposób jak sypanie sola bezposrednio na slimaki.
sam tak zrobilem i dziala
Anna
22.07.2015
Sposób na ślimaki...Skorupki jaj drobno zgnieść i obsypać wkoło płotu lub grządek,nie przejdą...
colton
28.05.2015
dancia,te ślimaki chyba ci rozum już zeżarły.
Anna
28.05.2015
z solą to akurat głupi pomysł. Po soli nic już wam w ziemi nie urośnie, hello!
@bc
07.05.2015
Granulki mesurol firmy Bayer.
I nie jest to reklama.
Działa na ślimaki. Działa też skutecznie na myszy, wysyłając je w wieczny niebyt.
Raiden
28.05.2014
A co wy wiecie o pladze ślimaków która bez przerwy terroryzuję ogród i jego okolice łatwo powiedzieć ze jest to barbarzyństwo ale w tym chorym kraju ludzie bardziej przejmują się ślimaczkami robaczkami żuczkami niż ludźmi może zamiast warzyw będziesz sobie ślimaczki zjadać pozdrawiam
ema
21.08.2012
Zgadzam się z Dancia jednocześnie gratulując autorowi artykuliku pomysłu posypywania ślimaków solą. Okrutny w swej prostocie przepis jak poznęcać się nad zwierzęciem i nie ważne czy chodzi o ślimaka czy o psa. Czytałam z niedowierzaniem, choć podobno ze wszystkich rzeczy jedynie ludzka głupota jest bezgraniczna. Może autor sypnie solą...sobie w oczy
Żeby była jasność też nie znoszę zeżartych kwiatów i ogryzionych liści w moim ogrodzie, ale mam ogromny szacunek do tego cudu jakim jest przyroda. Wszak jesteśmy tu tylko gośćmi.
ola
12.08.2012
Do Dancia - tu nie o zabijanie zwierzat tu chodzi, ze w naturza taki czlowiek okropny, ale jak posadzisz ladne kwiatki w ogródku i codzennie bedziesz je dogladac i podlewac i troszczyc sie o nie i pewnego dnia zauwazysz za cala twoja ciezka praca i uczucia i czas wlozone w to,zeby z tej doniczki czy grzatki w koncu cos wyroslo...........zostaly po prostu ZZARTE przez nic innego jak wlasnie SLIMAKI, to wybacz, ale ochcrona zwierazát slimaków ma tutaj inne znaczenie! Pozdrawiam!!!