mole spożywcze

Jak zwalczyć mole spożywcze?

Toska - specjalista Tipy.pl
mole spożywcze
1 z 6

Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak uciążliwe jest ich pozbycie się. Czasami wręcz wydaje Ci się, że atakują Cię z każdej strony, otwierasz szafkę z ryżem i ulubionymi krakersami – a tam mole, chcesz zrobić ciasto i sięgasz ręką po mąkę – a tam mole, idziesz do komórki po zapas cukru – a tam mole. Myślisz czasami, że Cię to przerasta. Ale może być gorzej. Czasami mieszasz już prawie gotowe danie i nagle zauważasz pływającego mola lub jego larwę. Ohyda! Czasami mole przynoszone są z produktami ze sklepu. Żeńskie osobniki składają od 100 do 400 jajeczek, z których wylęgają się małe larwy znalezione potem przez nas w ulubionej kaszy, orzeszkach czy nawet w karmie dla zwierząt. Jak się ich pozbyć? Jest na to kilka sposobów.

1
zwalczanie moli spożywczych - krok 1

Usuń wszystkie produkty, w których zadomowiły się mole spożywcze. Wyrzuć je na do kontenera na zewnątrz, nie w domu. Nie zostawiaj ich w środku domu. Wyrzuć je w osobnej torbie lub pojemniku.

2
zwalczanie moli spożywczych - krok 2

Sprawdź torebki z mąką, ziarnami, pudełka z płatkami śniadaniowymi. Jeśli zauważysz mole, całkiem prawdopodobne, że ich jajeczka są właśnie w tego typu produktach. Bezwzględność jest tutaj bardzo ważna. Nie możesz zostawić ryżu, bo się boisz że się zmarnuje. I tak go nie zjesz z larwami, a niepotrzebnie przedostaną się one na inne produkty.

3
zwalczanie moli spożywczych - krok 3

Dokładnie wyczyść wszystkie szafki. Użyj odkurzacza, aby wyssał wszystkie podejrzane śmieci. Użyj ciepłej wody z mydłem, przetrzyj szafki i pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Następnie spryskaj szafki octem lub olejkami eterycznymi. Zmieszaj 110g octu z ½ łyżeczki olejku eukaliptusowego, ½ łyżeczki olejku cytrynowego i ¼ łyżeczki olejku lawendowego.

4
art/2010/3904_25910_big.jpg

Umyj dokładnie wszystkie pojemniki, w których trzymasz produkty spożywcze.

5
art/2010/3904_25911_big.jpg

Używaj pułapek na mole. Są one niedrogie i nietoksyczne. Przyciągają osobniki męskie feromonami i łapią je w pułapki, dzięki czemu stopuje się rozmnażanie moli. Pułapki takie kupisz na przykład tutaj.

?

Wskazówki

* Nowo zakupione produkty włóż na kilka dni do zamrażarki. W ten sposób, jeśli znajdują się w nich jakieś larwy, zostaną one zamrożone i zginą. * Przechowuj wszystkie suche produkty takie jak kasze, ryż czy płatki owsiane w szklanych lub plastikowych, dobrze zamkniętych pojemnikach lub słoikach.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (67)

* Pola wymagane

Adrian Vendoria
06.07.2018
Podobno najskuteczniejszy jest ultrafiolet i podczerwień.
megalo
15.01.2018
Też miałam problem w grzybach (a wcześniej w mące). Rozwiązanie jest banalne i nic w tym celu nie trzeba kupować. Wystarczy do słoików, puszek, etc, włożyć po listku laurowym. Mole nienawidzą tego zapachu. Nawet w garażu, gdzie mam zapasy - nic się nie zalęgło.
Zbyt
03.12.2017
Zapomniano o grzybach i orzechach. Kiedyś wsypałem kaszkę mannę ze sklepu, do słoika. Po tygodniu były w zamknietym słoiku mole. Pozostaje ustawiczna walka nie tylko czystoscią ale i potrzebą.
fgfg
19.11.2017
a na końcu zmień mieszkanie
annaoj
07.11.2017
A co, jeśli wykonasz wszystkie powyższe czynności, a mole i tak się pojawiają?
Walczę już od trzech lat i efekty sa nikłe. Zwłaszcza, że coraz częściej przynoszę zamolone produkty ze sklepów (wystarczy przesypać z torby do szklanego pojemnika)
trohan
28.08.2017
Żaden ocet nie pomaga ani cytryna, chyba, że spryskujemy ...galaretę. Od kilku lat walczę z molami i jak pozbędę się - to zostają przyniesione ze sklepu, przeważnie z ryżem. Potrafią być w woreczkach foliowych z ryżem. Skuteczne (i to wypróbowałem!) jest przemywanie szczelin w meblach terpentyną !
marika
30.12.2016
miałam bardzo dużo moli w kuchni kupiłam cytrynę i zeskrobałam skórkę z cytryny,wysuszyłam na grzejniku,pokroiłam ręcznika papierowego na małe prostokąty i po łyżeczce zawinęłam w takie małe cukierki otworzyłam okno i wszystkie mole uciekły wraz z muszkami zniknęły i nie wracają trzymam je na górnych szafkach
Zenon
12.12.2016
chcecie sie pozbyć w szafie bezbolesnie moli, wystarczy prysnąc gazem łzawiacym w szafie lekko na gówrze i na dole zamknąc szafe szczelnie niech sie mole i inne robactwo cieszy
mole
24.11.2016
niestety ale ta piechota przyjechała z Chin w towarach i nie można sobie z nimi poradzić znosi to nawet do 100 tys. jaj . jest to nie do wytępienia .
mole
24.11.2016