mole spożywcze

Jak zwalczyć mole spożywcze?

Toska - specjalista Tipy.pl
mole spożywcze
1 z 6
Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak uciążliwe jest ich pozbycie się. Czasami wręcz wydaje Ci się, że atakują Cię z każdej strony, otwierasz szafkę z ryżem i ulubionymi krakersami – a tam mole, chcesz zrobić ciasto i sięgasz ręką po mąkę – a tam mole, idziesz do komórki po zapas cukru – a tam mole. Myślisz czasami, że Cię to przerasta. Ale może być gorzej. Czasami mieszasz już prawie gotowe danie i nagle zauważasz pływającego mola lub jego larwę. Ohyda! Czasami mole przynoszone są z produktami ze sklepu. Żeńskie osobniki składają od 100 do 400 jajeczek, z których wylęgają się małe larwy znalezione potem przez nas w ulubionej kaszy, orzeszkach czy nawet w karmie dla zwierząt. Jak się ich pozbyć? Jest na to kilka sposobów.
1
zwalczanie moli spożywczych - krok 1

Usuń wszystkie produkty, w których zadomowiły się mole spożywcze. Wyrzuć je na do kontenera na zewnątrz, nie w domu. Nie zostawiaj ich w środku domu. Wyrzuć je w osobnej torbie lub pojemniku.

2
zwalczanie moli spożywczych - krok 2

Sprawdź torebki z mąką, ziarnami, pudełka z płatkami śniadaniowymi. Jeśli zauważysz mole, całkiem prawdopodobne, że ich jajeczka są właśnie w tego typu produktach. Bezwzględność jest tutaj bardzo ważna. Nie możesz zostawić ryżu, bo się boisz że się zmarnuje. I tak go nie zjesz z larwami, a niepotrzebnie przedostaną się one na inne produkty.

3
zwalczanie moli spożywczych - krok 3

Dokładnie wyczyść wszystkie szafki. Użyj odkurzacza, aby wyssał wszystkie podejrzane śmieci. Użyj ciepłej wody z mydłem, przetrzyj szafki i pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Następnie spryskaj szafki octem lub olejkami eterycznymi. Zmieszaj 110g octu z ½ łyżeczki olejku eukaliptusowego, ½ łyżeczki olejku cytrynowego i ¼ łyżeczki olejku lawendowego.

4
zwalczanie moli spożywczych - krok 4

Umyj dokładnie wszystkie pojemniki, w których trzymasz produkty spożywcze.

5
zwalczanie moli spożywczych - krok 5

Używaj pułapek na mole. Są one niedrogie i nietoksyczne. Przyciągają osobniki męskie feromonami i łapią je w pułapki, dzięki czemu stopuje się rozmnażanie moli. Pułapki takie kupisz na przykład tutaj.

?

Wskazówki
* Nowo zakupione produkty włóż na kilka dni do zamrażarki. W ten sposób, jeśli znajdują się w nich jakieś larwy, zostaną one zamrożone i zginą.
* Przechowuj wszystkie suche produkty takie jak kasze, ryż czy płatki owsiane w szklanych lub plastikowych, dobrze zamkniętych pojemnikach lub słoikach.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

zapachy kuchni
pleśń
usuwanie pleśni

Podobne porady

Komentarze (64)

* Pola wymagane

fgfg
19.11.2017
a na końcu zmień mieszkanie
annaoj
07.11.2017
A co, jeśli wykonasz wszystkie powyższe czynności, a mole i tak się pojawiają?
Walczę już od trzech lat i efekty sa nikłe. Zwłaszcza, że coraz częściej przynoszę zamolone produkty ze sklepów (wystarczy przesypać z torby do szklanego pojemnika)
trohan
28.08.2017
Żaden ocet nie pomaga ani cytryna, chyba, że spryskujemy ...galaretę. Od kilku lat walczę z molami i jak pozbędę się - to zostają przyniesione ze sklepu, przeważnie z ryżem. Potrafią być w woreczkach foliowych z ryżem. Skuteczne (i to wypróbowałem!) jest przemywanie szczelin w meblach terpentyną !
marika
30.12.2016
miałam bardzo dużo moli w kuchni kupiłam cytrynę i zeskrobałam skórkę z cytryny,wysuszyłam na grzejniku,pokroiłam ręcznika papierowego na małe prostokąty i po łyżeczce zawinęłam w takie małe cukierki otworzyłam okno i wszystkie mole uciekły wraz z muszkami zniknęły i nie wracają trzymam je na górnych szafkach
Zenon
12.12.2016
chcecie sie pozbyć w szafie bezbolesnie moli, wystarczy prysnąc gazem łzawiacym w szafie lekko na gówrze i na dole zamknąc szafe szczelnie niech sie mole i inne robactwo cieszy
mole
24.11.2016
niestety ale ta piechota przyjechała z Chin w towarach i nie można sobie z nimi poradzić znosi to nawet do 100 tys. jaj . jest to nie do wytępienia .
mole
24.11.2016
Słonko
22.11.2016
Wyrzuciłam wszystkie !!! artykuły spożywcze, przez ponad pół roku WSZYSTKIE nowo kupione kasze, mąkę, cukier, słonecznik itp trzymałam w lodówce. Co jakis czas myłam szafki domestosem i pryskałam środkiem na owady. ODRODZIŁY SIĘ !!!! A skąd sie wzięły? Larwy ukryły się w nakrętkach na słoiki. Więc tym razem wyrzuciłam też słoiki, nakrętki itp. Od dwóch lat mam spokój.
Havranek
14.11.2016
Nie jedz chleba, bułek i innych wyrobów piekarniczych bo w nich na 100% są mole i nie tylko. Nie jedz wyrobów wędliniarskich bo zmielone są w nich różne mięsa nie tylko wieprzowe lub wołowe. Nie jedz...... Nie jedz.........
bp
28.10.2016
Kiedy wyrzuciłem już wszystkie zainfekowane produkty takie płatki, kasze, orzechy włoskie i inne podobne, jakie buło moje ździwienie kiedy chciałem zjesć cukierka i tam znalazłem larwy. Były także w wyrobach czekoladowych. Na razie jest spokój, jednak spodziewam się, że mole pokażą się w najmniej spodziewanym miejscu. Pozdrawiam i życzę sukcesów.