mole spożywcze

Jak zwalczyć mole spożywcze?

Toska - specjalista Tipy.pl
mole spożywcze
1 z 6
Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak uciążliwe jest ich pozbycie się. Czasami wręcz wydaje Ci się, że atakują Cię z każdej strony, otwierasz szafkę z ryżem i ulubionymi krakersami – a tam mole, chcesz zrobić ciasto i sięgasz ręką po mąkę – a tam mole, idziesz do komórki po zapas cukru – a tam mole. Myślisz czasami, że Cię to przerasta. Ale może być gorzej. Czasami mieszasz już prawie gotowe danie i nagle zauważasz pływającego mola lub jego larwę. Ohyda! Czasami mole przynoszone są z produktami ze sklepu. Żeńskie osobniki składają od 100 do 400 jajeczek, z których wylęgają się małe larwy znalezione potem przez nas w ulubionej kaszy, orzeszkach czy nawet w karmie dla zwierząt. Jak się ich pozbyć? Jest na to kilka sposobów.
1
zwalczanie moli spożywczych - krok 1

Usuń wszystkie produkty, w których zadomowiły się mole spożywcze. Wyrzuć je na do kontenera na zewnątrz, nie w domu. Nie zostawiaj ich w środku domu. Wyrzuć je w osobnej torbie lub pojemniku.

2
zwalczanie moli spożywczych - krok 2

Sprawdź torebki z mąką, ziarnami, pudełka z płatkami śniadaniowymi. Jeśli zauważysz mole, całkiem prawdopodobne, że ich jajeczka są właśnie w tego typu produktach. Bezwzględność jest tutaj bardzo ważna. Nie możesz zostawić ryżu, bo się boisz że się zmarnuje. I tak go nie zjesz z larwami, a niepotrzebnie przedostaną się one na inne produkty.

3
zwalczanie moli spożywczych - krok 3

Dokładnie wyczyść wszystkie szafki. Użyj odkurzacza, aby wyssał wszystkie podejrzane śmieci. Użyj ciepłej wody z mydłem, przetrzyj szafki i pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Następnie spryskaj szafki octem lub olejkami eterycznymi. Zmieszaj 110g octu z ½ łyżeczki olejku eukaliptusowego, ½ łyżeczki olejku cytrynowego i ¼ łyżeczki olejku lawendowego.

4
zwalczanie moli spożywczych - krok 4

Umyj dokładnie wszystkie pojemniki, w których trzymasz produkty spożywcze.

5
zwalczanie moli spożywczych - krok 5

Używaj pułapek na mole. Są one niedrogie i nietoksyczne. Przyciągają osobniki męskie feromonami i łapią je w pułapki, dzięki czemu stopuje się rozmnażanie moli. Pułapki takie kupisz na przykład tutaj.

?

Wskazówki
* Nowo zakupione produkty włóż na kilka dni do zamrażarki. W ten sposób, jeśli znajdują się w nich jakieś larwy, zostaną one zamrożone i zginą.
* Przechowuj wszystkie suche produkty takie jak kasze, ryż czy płatki owsiane w szklanych lub plastikowych, dobrze zamkniętych pojemnikach lub słoikach.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

naczynia ze stali nierdzewnej
lodówka

Podobne porady

Komentarze (62)

* Pola wymagane

trohan
28.08.2017
Żaden ocet nie pomaga ani cytryna, chyba, że spryskujemy ...galaretę. Od kilku lat walczę z molami i jak pozbędę się - to zostają przyniesione ze sklepu, przeważnie z ryżem. Potrafią być w woreczkach foliowych z ryżem. Skuteczne (i to wypróbowałem!) jest przemywanie szczelin w meblach terpentyną !
marika
30.12.2016
miałam bardzo dużo moli w kuchni kupiłam cytrynę i zeskrobałam skórkę z cytryny,wysuszyłam na grzejniku,pokroiłam ręcznika papierowego na małe prostokąty i po łyżeczce zawinęłam w takie małe cukierki otworzyłam okno i wszystkie mole uciekły wraz z muszkami zniknęły i nie wracają trzymam je na górnych szafkach
Zenon
12.12.2016
chcecie sie pozbyć w szafie bezbolesnie moli, wystarczy prysnąc gazem łzawiacym w szafie lekko na gówrze i na dole zamknąc szafe szczelnie niech sie mole i inne robactwo cieszy
mole
24.11.2016
niestety ale ta piechota przyjechała z Chin w towarach i nie można sobie z nimi poradzić znosi to nawet do 100 tys. jaj . jest to nie do wytępienia .
mole
24.11.2016
Słonko
22.11.2016
Wyrzuciłam wszystkie !!! artykuły spożywcze, przez ponad pół roku WSZYSTKIE nowo kupione kasze, mąkę, cukier, słonecznik itp trzymałam w lodówce. Co jakis czas myłam szafki domestosem i pryskałam środkiem na owady. ODRODZIŁY SIĘ !!!! A skąd sie wzięły? Larwy ukryły się w nakrętkach na słoiki. Więc tym razem wyrzuciłam też słoiki, nakrętki itp. Od dwóch lat mam spokój.
Havranek
14.11.2016
Nie jedz chleba, bułek i innych wyrobów piekarniczych bo w nich na 100% są mole i nie tylko. Nie jedz wyrobów wędliniarskich bo zmielone są w nich różne mięsa nie tylko wieprzowe lub wołowe. Nie jedz...... Nie jedz.........
bp
28.10.2016
Kiedy wyrzuciłem już wszystkie zainfekowane produkty takie płatki, kasze, orzechy włoskie i inne podobne, jakie buło moje ździwienie kiedy chciałem zjesć cukierka i tam znalazłem larwy. Były także w wyrobach czekoladowych. Na razie jest spokój, jednak spodziewam się, że mole pokażą się w najmniej spodziewanym miejscu. Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Zamolona
30.05.2016
Od 16 lat mieszkam w swoim domu, w którym mam niedużą spiżarnię. Dwa lata tem zalęgły mi się mole spożywcze. Prawdopodobnie przyniosłam je w ryżu ze sklepu. Gdy zauważyłam zaraz zaczęłam stosować różne preparaty, umyłam regał itp. Nic, dadzały się jak feniks z popiołów. W dwóch latach bezowocnej walki wyrzuciliśmy z mężem wszystko zespiżarni, łącznie z regałem. Larwy były na ścianie za regałem, w pudełkach z butami, w butach ( kilku par musiałam się pozbyć), pod nakrętkami słoików, dosłownie wszędzie. Ściany zostały umyte, pomalowane, wstawiliśmy nowe regały, kartonowe pudełka na buty zastąpiłem pudełkami z tworzywa. Każdy słoik z przetworami, każdy przedmiot, który wrócił do spożarni umyty został wodą z octem. Profilaktycznie porozwieszałam odpowiednie środki na mole i jest pięknie. Ale pracy i pieniędzy nas to kosztowało.
Azija
27.05.2016
Ku przestrodze!!!! Pułapki z feromonami owszem wyłapują osobniki ale uważajcie, gdzie je wieszacie... W moim domu ktoś wyhodował mole i zauważyłam, ze wylatują z klatki schodowej. Bardzo wiec sprytnie powiesiłam taki lep w przedpokoju, zeby ten co wleci dalej nie pofrunął. Po dwóch godzinach miałam cała chmarę tego paskudztwa. Przeciskaly sie pod drzwiami wejściowymi do wabiącej je płytki. Wyrzuciłam lep na klatkę ale feromony rozstały w powietrzu :/