kupno samochodu

Jak kupić używany samochód?
AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl

4

Nawet jeśli wszystko wygląda okey, bądź czujny. Są przypadki kiedy wypadki nie są zgłaszane firmom ubezpieczeniowym, więc ważne jest, abyś Ty lub mechanik dokładnie obejrzeli samochód.

5

Sprawdź dokładnie pedały i siedzenie kierowcy. Zobacz czy nie są wytarte, co świadczyłoby o ich częstym używaniu. Również drzwi od strony kierowcy i pasażera powinny otwierać się i zamykać tak samo. Jeśli wydaje Ci się, że drzwi kierowcy 'chodzą' luźniej, oznacza to, iż auto było często używane.

6

Obejrzyj opony, zwłaszcza te z przodu. Sprawdź amortyzatory. Po prostu użyj siły, aby wprawić auto w 'podskoki', do góry i do dołu. Samochód powinien 'pójść' do góry, do dołu, a następnie się zatrzymać.

7

Włącz silnik. Powinien się odpalić szybko i bezproblemowo. Słuchaj pracy silnika. Powinien 'chodzić' gładko, cicho, bez niepotrzebnych szmerów. Obejrzyj silnik. Powinien być lekko zabrudzony, w końcu w czasie jazdy się brudzi. Jeśli silnik jest podejrzanie czysty, oznacza to, iż coś musiało być z nim nie tak jak powinno i przeprowadzone zostały prace naprawcze. Najlepiej będzie poprosić o pomoc zaufanego mechanika.

« Poprzednia Strona 2 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kierowca
Dzisiaj 12:58
"Jak już wysiądziesz z samochodu, sprawdź poziom oleju. Olej powinien być gładki i czysty. Każde ziarenko piasku czy żwirku jest oznaką, że coś jest nie tak z silnikiem. Zajrzyj do pojemnika z olejem. Nie powinno być na nim żadnej piany. Jeśli jednak jest oznacza to, iż samochód nie działa poprawnie."
Jeeeeeeeeeeezu kto to pisze????
Totalne bzdury