pacynki zwierzaki

Jak zrobić pacynki?·

Mala95 - specjalista Tipy.pl
pacynki zwierzaki
1 z 6
Pacynki to doskonałe zabawki dla dzieci i sposób na wyzwolenie u nich pokładów kreatywności. Dodatkowo dają one możliwość zrobienia fantastycznego przedstawienia kukiełkowego na każdą okazję, wystarczy tylko odpowiednio je udekorować. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić pacynki.
P

* Filcowe kwadraty o bokach około 25 cm
* Nić do haftowania
* Igła z dużym otworem
* Mulina lub włóczka
* Klej
* Nożyczki
* Ołówek

1
szablon pacynki
Wytnij szablon pacynki z filcu. Najlepiej, jeżeli filc będzie kwadratem o bokach przynajmniej 25 cm. Możesz wydrukować wzór na kartce, odpowiednio go powiększyć i wyciąć. Połóż papier na filcu, zaczynając od samego szczytu materiału. Ołówkiem lub długopisem starannie odrysuj kontur szablonu na filcu. Następnie starannie wytnij. Na każdą pacynkę musisz wyciąć dwa kawałki filcu.
2
wycięte elementy pacynek
Zdecyduj, jakie mają być pacynki. Jeżeli mają być one tylko zabawkami możesz zrobić dowolną ilość i obdarzyć je dowolnym wyglądem. Natomiast, jeżeli szykujesz przedstawienie, musisz nadać im wygląd charakterystyczny dla postaci w nim występujących. Na przykład wystawienie szopki bożonarodzeniowej wymaga przynajmniej 8-10 pacynek (Maria, Józef, Trzej Królowie, osiołek i pasterze) musisz, więc przygotować odpowiednią ilość arkuszy filcu. Pamiętaj, że powinno ich być dwa razy więcej niż pacynek, bo na każdą pacynkę potrzebujesz dwóch kawałków filcu. Na każdym kawału filcu odrysuj dokładnie szablon, by obie strony każdej pacynki były identyczne.
3
sposób w jaki powinno się obszyć pacynki
Przyłóż do siebie dwa kawałki filcu i za pomocą igły i nici zszyj dokładnie ich brzegi. Użyj takiego ściegu jak pokazany na zdjęciu. Dół pacynki pozostaw nie zaszyty tak, byś mógł później włożyć tam rękę. Obszyj dokładnie pozostałą część pacynki i na końcu zrób węzełek tak by pacynka się nie rozpruwała. Na końcu odetnij nadmiar nici.
4
moulina i włóczka do ozdabiania pacynek
Jeżeli szef na wierzchu jest ładny, a kolor nici dopasowany do koloru filcu, to możesz przejść do ozdabiania pacynki. Jeżeli jednak twoje zdolności krawieckie nie są najlepsze, przewróć pacynkę na drugą stronę. Na koniec powinieneś ozdobić pacynkę tak, by nadać jaj postaci charakterystyczne cechy. Doklej pacynce włosy z muliny lub włóczki, z kawałków kolorowego filcu lub guzików zrób oczy. Przytrzymaj dekoracje do czasu, aż klej porządnie wyschnie. Jeżeli chcesz nadać pacynkom wygląd postaci do przedstawienia, doklej im dodatkowe elementy charakterystyczne dla nich, np. brodę, sukienkę w odpowiednim kolorze itp.
5
przykładowe pacynki
Twoje pacynki są gotowe, teraz wystarczy tylko dopracować posługiwanie się nimi i możesz wystawić przedstawienie.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

strój pająka
Jesienne podkładki na stół
komoda po renowacji

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

majkaku.95
07.02.2013
Pacynki to świetna zabawa. Pamiętam takie laleczki z dzieciństwa. Zawsze je uwielbiałam. Można się było nimi bawić na przeróżne sposoby i nigdy się nie nudziły.
wiadomo
25.01.2013
ciekawe co z tym szefem ... pozdrawiam.
Reanes
06.07.2010
cudowne to jest, a najlepsze jest to, że można ponieść się fantazji