niezbędnik kierowcy

Jakie narzędzia zabrać do samochodu na wypadek awarii?
AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl

Utknąłeś kiedyś w drodze na środku pustkowia bez żadnych narzędzi, które mógłbyś wykorzystać do uruchomienia samochodu? Nie? Pewnie myślisz, że takie rzeczy zdarzają się tylko w filmach. Otóż nic bardziej mylnego. Może się to przydarzyć dosłownie każdemu z nas. Co warto mieć ze sobą w takiej sytuacji, aby sobie poradzić? Oto kilka wskazówek.
P

* zapasowa opona,
* lewarek,
* ciśnieniomierz do opon,
* kabel wspomagający,
* olej,
* płyn do spryskiwaczy,
* płyn przeciw zamarzaniu,
* śrubokręty,
* szczypce,
* zaciski,
* woda,
* stare koce,
* race,
* dodatkowe baterie,
* naładowany telefon komórkowy,
* karta kredytowa,
* dodatkowa gotówka,
* coś do jedzenia,
* trójkąty ostrzegawcze,
* mapa,
* apteczka pierwszej pomocy,
* latarka,
* ręczniki papierowe,
* sznurek,
* extra benzyna.

1
Sprawdź swoją oponę zapasową i upewnij się, że jest w dobrej kondycji. W razie potrzeby zaimpregnuj ją. W razie przebitej opony potrzebny Ci będzie dodatkowo lewarek i ciśnieniomierz. Włóż do bagażnika samochodu i nie wyciągaj.
2
Woź też kable wspomagające, które umożliwią Ci podpięcie się do drugiego akumulatora w razie takiej potrzeby. Gdyby skończył Ci się płyn do spryskiwaczy, lub olej warto mieć zapas w samochodzie. Szczególnie ważne jest to na długich dystansach.
3
Miej przy sobie podstawowe narzędzia takie jak śrubokręt, zaciski czy szczypce. Również taśma izolacyjna może być przydatna w razie problemów z samochodem. Ręczniki papierowe i woda przydadzą się do umycia i wytarcia rąk. Dodatkowo woda się przyda, w razie gdyby się zagotowała woda w samochodzie, można dolać.
4
Miej ze sobą latarkę i dodatkowe baterie, race, trójkąty ostrzegawcze. Możesz też mieć przy sobie benzynę w baku, na wypadek, gdyby Ci się skończyła.
5
Pamiętaj, aby doładować do końca telefon. Będzie bardzo potrzebny, gdy trzeba będzie wezwać pomoc, lub powiadomić kogoś o Twojej sytuacji. Miej ze sobą coś do jedzenia, na wszelki wypadek. Trochę gotówki, czy karta kredytowa nie zaciążą, a mogą się okazać bardzo przydatne. Trzymaj w samochodzie również mapy i koce, na wypadek, gdybyś musiał spędzić noc w samochodzie. Zawsze pamiętaj o apteczce pierwszej pomocy.
?

Wskazówki
* Trzymaj wszystkie te rzeczy w bagażniku i nigdy nie wyciągaj. Kto wie, kiedy się przydadzą.
* Sprawdzaj co jakiś czas koło zapasowe.
* Jeśli wybierasz się w dłuższą podróż weź herbatę lub kawę do termosu, zrób kilka kanapek więcej, miej coś do przegryzienia, na przykład herbatniki czy ciastka.
* Jeśli samochód odmówi posłuszeństwa zjedź na pobocze, ale nie oddalaj się od głównej drogi. Ustaw trójkąt ostrzegawczy bądź race, i bądź widoczny na drodze dla innych kierowców.
* Miej przy sobie numer pogotowia drogowego.
* Nie zostawiaj włączonego samochodu na zbyt długo, aby akumulator nie wysiadł.

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ExpertGrupyTopex
Dzisiaj 08:28
Witam!

Do powyższej listy dodałbym obowiązkowo: klucze do świec, klucz do kół, linkę holowniczą, przewody zapasowe do akumulatora. Ewentualnie jeszcze olej penetrujący w sprayu i opaski ślimakowe.

Pozdrawiam, Maciek, Grupa Topex
Marek
Dzisiaj 13:13
"Nie zostawiaj włączonego samochodu na zbyt długo, aby akumulator nie wysiadł." - nonsens - po to jest w aucie alternator. :D