wrzody

Jak naturalnie leczyć wrzody dwunastnicy?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
wrzody
1 z 8
Wrzody dwunastnicy charakteryzują się bólem i dyskomfortem w nadbrzuszu. Zazwyczaj pojawia się w 1 do 3 godzin po posiłkach. Chory odczuwa ucisk na żołądek, czasami kłucie. Bóle ustępują po spożyciu pokarmu (wystarczy nawet kromka chleba) lu przyjęciu leków. Wrzody mogą być spowodowane infekcją bakteryjną, upośledzeniem układu immunologicznego, spożywania zbyt dużej ilości alkoholu i leków przeciwzapalnych, takich jak aspiryna i ibuprofen. Dużą rolę odgrywa również nieregularne przyjmowanie posiłków, niezdrowe posiłki oraz stres. Jednak, są sposoby, aby sobie ulżyć w bólu. Zamiast szprycować się lekami możesz zastosować domowe sposoby walki z wrzodami lub wspomagać nimi kurację zapisaną przez lekarza.
1
płatki owsiane

Spożywaj pokarmy zawierające duże ilości błonnika. Znajdziesz go między innymi w owsie, jęczmieniu, soczewicy, marchwi, fasoli, produktach z soi.

2
herbata rumiankowa

Herbata rumiankowa lub herbata z mniszka lekarskiego potrafią naprawdę pomóc. Herbatę rumiankową najlepiej pić schłodzoną, natomiast z mniszka lekarskiego ciepłą. Można je pic dwa razy dziennie, w równych odstępach czasowych. Również osoby nie cierpiące na wrzody mogą pić wspomniane rodzaje herbaty, ponieważ wypłukują one bakterie z organizmu, dzięki czemu czujemy się lepiej i zdrowiej.

3
arbuz

Witamina A jest bardzo ważna. Spożywaj owoce i inne produkty zawierające tą witaminę codziennie. Znajdziesz ją w arbuzach, brzoskwiniach, marchwi, pomarańczach, kapuście czy jeżynach. Wszystkie te produkty zmniejszają ryzyko wystąpienia wrzodów żołądka i łagodzą symptomy wrzodów, gdy już je mamy. Można jeść je na surowo lub w postaci soków.

4
miód

Dobry jest też miód. Wspomaga on złagodzić stan zapalny w organizmie. Jedz go z chlebem lub zmieszaj z ziarnami. Wprowadź miód do swojej codziennej diety.

5
olej rokitnikowy

Olej rokitnikowy to jeden z najlepszych naturalnych specyfików na wrzody żołądka i dwunastnicy. Niweluje stany zapalne i dostarcza dużą ilość niezbędnych dla funkcjonowania układu pokarmowego witamin i minerałów. Pytaj o niego w sklepach zielarskich lub kup w internecie (sprawdź na Ceneo). Spożywaj maksymalnie 1 łyżeczkę oleju raz dziennie, podczas posiłku.

6
siemię lniane

Siemię lniane również pomaga w walce z wrzodami dwunastnicy. Siemię lniane zalej wrzątkiem. Zaparz. Odczekaj i wypij.

7
papierosy

Czego unikać? Przede wszystkim palenia papierosów, alkoholu, stresu, ostrych potraw, fast foodów oraz przyjmowania leków przeciwbólowych zawierających ibuprofen oraz aspirynę.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

dieta przy nieżycie żołądka
ból brzucha po jedzeniu

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

krzysztof
18.04.2016
Mój dziadek chorował na wrzody dwunastnicy, kiedyś jedna starsza kobieta powiedziała mu że ma codziennie rano zjeść jedną łyżeczkę zmielonych na proszek skorupek kurzych jaj z własnego chowu i popić przegotowaną letniawą wodą. Po po roku nie było śladu po chorobie. Dziadek z obawy przed nawrotem choroby brał jeszcze pół roku dłużej.
Lidka
05.10.2015
Beato , powiedz mi po co wydawać jakieś tam ogromne sumy na coś co nie wiemy czy będzie działać , to tak jakby kupić kota w worku . Nie lepiej poczekać na coś co
będzie działać i to działanie będzie potwierdzone ?
Beatka.sson
30.09.2015
@Magda
Faktycznie , ta bioretencja w suplementach z kurkuminą jest ogromnym problemem .
Ale nie poddaje się w ostateczności będe musiała zamawiac zzagranicy
Magda
18.09.2015
Tyle ile wyczytałam bzdur na temat wrzodów, że np wódka pomaga... czy ci ludzie mają niepokolei :/ mi pomogła kurkuma, też byłam zdziwiona, ale polecam sobie o niej poczytać. Można stosować ją w formie kapsułek, tylko trzeba zwracac uwage na ich biodostępność
joanna923
16.03.2015
Kto pisał powyższy artykuł? Jakiś niedouczony dziennikarzyna chyba bo akurat przy chorobie wrzodowej należy unikać cytrusów. .. wiec pomarańcze nie mogą być lekarstwem! !!! Żenada
Ewa, Wrocław
07.04.2014
ODŻYWIANIE PRZY CHOROBIE WRZODOWEJ / OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.
wiolka
30.08.2010
Chyba tak naprawde gastroskopia w tym przypadku jest niezbędna.Chociaz patrzac na to z drugiej strony-człowiek jak ma zgagę to nie mysli od razu ze moga to byc wrzody...
Hiszpanka
05.07.2010
Sok z kapusty na wrzody dwunastnicy!

E.Strehler i K.Hinziker, lekarze z Medycznej Kliniki Uniwersyteckiej w Bernie, przetestowali działanie soku z kapusty na pewnej grupie pacjentów cierpiących na wrzody dwunastnicy. Po upływie trzech tygodni (w niektórych przypadkach wcześniej), zdjęcia rentgenowskie przestały wykazywać obecność wrzodów. Bóle i zgaga, towarzyszące chorobie wrzodowej, ustąpiły już po kilku dniach.