poker texas hold'em

Jak grac w pokera texas holdem?

Larry - specjalista Tipy.pl
Jest to najpopularniejsza na świecie odmiana pokera. Używa się pełnej talii kart, czyli talii składającej się z 52 kart. W Teksas Holdem może grać od dwóch do dziesięciu graczy. Cechą charakterystyczną tej odmiany pokera jest to, że niektóre karty leżą na stole odkryte i widoczne dla wszystkich graczy. Jak grać w Teksas Holdem? Już radzimy!
1

Jeden z graczy jest rozdającym, tzw. dealer. Rozgrywkę rozpoczyna gracz siedzący po lewej stronie rozdającego. Musi on wpłacić tzw. blinda, czyli zakład w ciemno, wpłacany przed rozdaniem kart. Gracz ten wpłaca najpierw małego blinda, a następnie dużego. Czasami jest też tak, że blindy wpłaca dwóch graczy kolejno siedzących po lewej stronie rozdającego. Pierwszy z nich wpłaca małego blinda, a drugi dużego.

2

Rozdający rozdaje każdemu graczowi po dwie zakryte karty, tzw. pocket cards. Karty powinny być widoczne tylko dla osób, które je dostaną. Powinien zacząć od gracza siedzącego po jego lewej stronie i dalej zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

3

W tym momencie zaczynamy pierwszą rozgrywkę. Rozpoczyna ją gracz siedzący po lewej stronie od rozdającego. Podobnie jak pozostali gracze ma on kilka opcji do wyboru. Może spasować karty (fold) nie wpłacając pieniędzy, może sprawdzić (call) wkładając do puli równowartość dużego blinda, lub podbić (bet) stawkę. Licytacja postępuje kolejno według wskazówek zegara. Jak już wszyscy gracze podejmą jakąś decyzje następuje kolejny etap gry.

4

Ten etap nazywa się flop. Rozdający kładzie na stole 3 odkryte karty, tak aby wszyscy gracze je widzieli. Każdy z graczy może użyć tych kart, aby wzmocnić swój układ.

5

Następuje druga kolejka licytacji. Podobnie jak w kroku drugim.

6

Po zakończeniu tej rundy, rozdający wykłada na stół czwartą kartę wspólną, tzw, turn. Rozpoczyna się trzecia kolejka licytacji.

7

Po zakończeniu licytacji rozdający wykłada na stół piątą kartę, tzw. river. Po niej zaczyna się czwarta, ostatnia runda.

8

Po zakończeniu ostatniej licytacji, gracze którzy pozostali w grze pokazują swoje karty. Pierwszy pokazuje karty gracz po lewej stronie rozdającego, pod warunkiem, że nikt nie podbił licytacji w ostatniej rundzie. Jeśli podbił, odsłanianie kart zaczyna ta właśnie osoba. Kolejny gracz, jeśli ma mocniejszy układ pokazuje karty. Natomiast jeśli przegrał może nie pokazywać kart.

9

Wygrywa ta osoba, której układ pokerowy jest najsilniejszy. Gracze korzystają z siedmiu kart, pięciu na stole i dwóch, które otrzymali w rozdaniu. Wybierają z nich pięć, aby ułożyć swój układ pokerowy.

10
Poker Królewski
Układy pokerowe.

Royal Flush (Poker Królewski) – najwyższy układ pokerowy. Poker Królewski to As-Król-Dama-Walet-Dziesiątka, wszystkie muszą być w tym samym kolorze. Jest to to dosyć trudne do uzyskania, dlatego jest to najbardziej ceniony i zwycięski układ.

11
Poker

Straight Flush (Poker) – pięć kolejnych kart, wszystkie w tym samym kolorze. W sytuacji, gdy dwóch graczy ma Pokera, wygrywa ten, którego Poker zaczyna się od wyższej karty. Jest to jeden z najwyżej cenionych układów w pokerze.

12
Kareta

Four of a Kind (Kareta) – tworzona przez cztery karty o tej samej wartości, na przykład cztery damy, cztery króle, cztery dwójki, cztery walety, etc. Jeśli dwóch graczy ma karetę wygrywa ten, którego karty mają wyższą wartość. W sytuacji, gdy że dwaj gracze mają karetę składającą się z tych samych pod względem wartości kart wygrywa ten, którego piąta karta ma wyższą wartość. Ta piąta karta to tzw. kicker.

13
Full

Full House (Full)- tworzą go trzy karty o tej samej wartości oraz dwie karty o tej samej wartości, na przykład trzy damy plus para dziesiątek. W przypadku, gdy Fulla ma dwóch graczy, wygrywa ten, którego trójka kart ma wyższą wartość.

14
Flush

Flush (Kolor) – gracz ma kolor wtedy, gdy posiada pięć kart tego samego koloru. Ważne, że nie muszą to być karty kolejne pod względem wartości, liczy się tyko kolor. Jeśli dwóch lub więcej graczy ma Kolor, porównuje się karty o najwyższych wartościach.

15
Strit

Straight (Strit) – składa się z pięciu kolejnych pod względem wartości kart. Kolor nie odgrywa tutaj żadnej roli. As może mieć dwie wartości lub najniższą.

16
Trójka

Three of a Kind (Trójka) – jak sama nazwa wskazuje są to trzy karty o tej samej wartości, dwie pozostałe karty to karty przypadkowe. W przypadku, gdy dwóch graczy posiada trzy karty o tej samej wartości, wygrywa ten, którego karty mają wyższą wartość. Jeśli wartości te są takie same sprawdza się czwartą kartę, czyli tzw. kickera.

17
Dwie pary

Two Pair (Dwie pary) – są to dwie pary kart o tej samej wartości plus przypadkowa karta, na przykład dwa króle plus dwie damy plus dziewiątka. W sytuacji, gdy dwóch graczy ma Dwie pary, wygrywa ten, którego para ma wyższą wartość. Jeśli ich wysokie pary mają takie same wartości, porównuje się niższe pary, na końcu kickera.

18
Para

One pair (Para) – para kart (czyli dwie karty) o tej samej wartości, reszta kart jest przypadkowa. Zdarza się tak, że dwóch graczy ma Parę. Wtedy wygrywa ten, którego para jest wyższej wartości.

19
Wysoka karta

High Card (Wysoka karta) – piszemy o nim na końcu, bo to najsłabszy układ pokerowy. Karty są zupełnie przypadkowe. Nie są one tego samego koloru, nie są też kartami kolejnymi. W przypadku, gdy dwóch graczy ma Wysoką kartę, powinno porównać się ich najwyższe karty. Wygrywa ten, którego karta ma wyższą wartość.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Gra w osła
gra w karty
black jack

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jjdj
21.05.2015
Co to za extra coś nie no uwielbiam tego pokera
zounezh
20.12.2012
PokerStrategy - to moje ulubione miejsce do gry na prawdziwe pieniadze, nie dokonujac wplaty wlasnych srodkow. Ponadto, jest wiele dostepnych freerolls po rejestracji v nim.
http://ru.pokerstrategy.com/#uV00NI