rysunek drzewa

Jak narysować drzewo?·

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
rysunek drzewa
1 z 4
Wielu artystów spędza długie godziny na poszukiwaniu drzewa, które najlepiej nadawałoby się do narysowania. Kiedy drzewo już się znajdzie, trzeba spędzić trochę czasu rysując je, a jako największą nagrodę za poświęcenie otrzymuje się najczęściej ugryzienia komarów. Ale żarty na bok. Drzewo jest stosunkowo łatwe do narysowania, ponieważ linie rysunku nie muszą być idealne, podobnie jak proporcje liści i gałęzi. Jeżeli sam chcesz spróbować, poniżej znajdziesz wskazówki jak narysować drzewo.
1
rysowanie drzewa - krok 1.
Należy zawsze zaczynać od narysowania podstawowej formy drzewa. Jako wzoru można użyć jakiegoś zdjęcia drzewa lub wyjść na zewnątrz i znaleźć okaz nadający się do narysowania. Jeżeli zdecydujesz się na rysowanie w plenerze, upewnij się, że usiadłeś w odpowiedniej odległości od drzewa. Jeżeli źle usiądziesz i podczas rysowania zmienisz lokalizację, zmieni się również perspektywa, a rysunek może się nie udać. Podstawowym sprzętem do rysowania jest papier, zestaw ołówków, gumka i temperówka. Jeżeli to możliwe, używaj specjalnej gumki do rysunku, która łatwo usuwa ołówek i nie pozostawia czarnych śladów na papierze.
Teraz musisz dokładnie obserwować i wizualizować sobie drzewo jako zbiór kilku rozgałęziających walców, ułożonych jeden na drugim. Na rysunku widzisz jak wygląda zarys drzewa zbudowany z takich właśnie walców, tworzących pień i gałęzie. Podczas szkicowania zarysu drzewa ważne jest, by skorzystać z odpowiedniego ołówka (2B lub 3B). Możesz też użyć zwykłego ołówka, ale bardzo delikatnie przyciskać go do papieru. Możesz także delikatnie dorysować owal liści.
2
rysowanie drzewa - krok 2.
Tworzenie właściwego kształtu drzewa. W drugiej części rysunku należy ukształtować podstawowe zarysy pnia, gałęzi i liści. Jest to ważny krok, trzeba zwrócić uwagę na puste miejsca na rysunku, np. między gałęziami a liśćmi. Podczas rysowania zwróć szczególną uwagę na miejsca, gdzie pień drzewa łączy się z gałęziami. Kontury liści mogą być dowolne a ich linia nie musi być doskonała, musi jedynie zachować kształt podobny do liści, aby całość wyglądała naturalnie.
3
rysowanie drzewa - krok 3.
Detale i cieniowanie. Do tego kroku potrzebna jest pewna doza cierpliwości i dobre oko. Najważniejszą rzeczą podczas cieniowania jest zrozumienie i zlokalizowanie źródła światła. Na rysunku obok źródło światła znajduje się u góry po prawej stronie. Przy tak umiejscowionym źródle światła najwyżej położony punkt po prawej stronie drzewa powinien być najjaśniejszy, natomiast najbardziej oddalony od niego punkt po lewej stronie musi być najciemniejszy. Dodaj szczegóły do gałęzi i liści. Do tego celu wykorzystaj twardy ołówek i ostre linie, które nadadzą głębi. Jeżeli obserwujesz żywy okaz, nie spiesz się z dodawaniem detali, wykorzystaj czas na dokładne obejrzenie obiektu. Ważne jest jednak, by nie dodać zbyt wielu szczegółów, bo rysunek może okazać się zbyt ciemny i nieatrakcyjny. Aby rysunek był jasny, stosuj delikatne cieniowanie i postaraj się, by jego linie były skierowane w jednym kierunku pod podobnym kątem. Kierunek linii możesz zmienić w miejscu gdzie drzewo się wygina. Na rysunku obok linie cieniowania są inaczej skierowane na pniu, a inaczej na gałęziach. Podobnie cieniuj liście, ale uważaj żeby nie przesadzić. Nadaj odrobinę głębi i tekstury liściom, cieniując tylko ich fragmenty, a resztę pozostawiając nienaruszoną. Możesz także odpuścić sobie dokładne rysowanie pojedynczych liści, a zaznaczyć tylko kształt korony.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

kokarda na prezent
świeczki
róże

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

zenek50zenek
02.04.2013
super tutorial