rysunek kota

Jak narysować kota?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Koty to jedne z najpopularniejszych zwierząt domowych na całym świecie, a nauczenie się jak je narysować jest bardzo popularnym wyzwaniem dla początkujących artystów. Koty potrafią przyjąć tak wiele bardzo różnych, czasem komicznych pozycji, że stały się fascynującym materiałem i inspiracją dla ludzi obserwujących ich zachowanie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w prosty sposób narysować kota oddając jego proporcje i gibkość.
P

* Ołówek
* Papier
* Gumka
* Temperówka
* Zdjęcie kota

1
rysowanie kota - krok 1.
Zdjęcie kota można podzielić na kilka figur geometrycznych, takich jak koła, prostokąty i trójkąty (tak jak na zdjęciu obok). Należy się także przyjrzeć jak porusza się kot. Podczas chodzenia wydaje się, że jego tyle łapy zginają się w przeciwną stronę niż przednie. Łatwiej jest wtedy zrozumieć i zaakceptować ich wygięcie w sposób, który na pierwszy rzut oka wydaje się być nienaturalny. Jednak dla kota pozycja taka jest zupełnie naturalna i z pewnością wygodna.
2
rysowanie kota - krok 2.
Dalej należy zaznaczyć linie odniesienia (niebieskie krzywe na rysunku). Rysowanie kształtu wokół tych linii pomaga zachować właściwe proporcje i uchwycić pozycję, w jakiej znajduje się kot.
3
rysowanie kota - krok 3.
Zobacz czy zaznaczone przez ciebie figury geometryczne dobrze oddają ogólny zarys kształtu kota. Taki kształt, choć nie jest dokładnym odzwierciedleniem kota, bardzo pomaga zachować odpowiednie proporcje, co jest bardzo ważne, zwłaszcza przy rysowaniu zwierząt.
Na tym etapie nie musisz zwracać uwagi na kąty, perspektywę czy widok, wystarczy, że skupisz się na uzyskaniu podstawowego kształtu, który umożliwi ci późniejsze narysowanie kota.
4
rysowanie kota - krok 4.
Jesteś na dobrej drodze, niedługo twój szkic zacznie wyglądać jak kot. W tej części trzeba się skupić na kolejnych częściach ciała kota i nadać im dokładny kształt posługując się narysowanym wcześniej „szkieletem geometrycznym”. Pamiętaj jednak, by zbytnio się jeszcze nie przejmować, uzyskany efekt nie jest wcale ostateczny. Rysuj linie na tyle delikatne, by móc je w razie potrzeby zmazać bez szkody dla rysunku. Jeżeli jesteś zadowolony z uzyskanego efektu, możesz namalować linie końcowe nieco mocniej lub poprawić je czarnym tuszem. Gdy tusz wyschnie, możesz zmazać linie narysowane ołówkiem, twój rysunek będzie dzięki temu dużo schludniejszy. Nie martw się jednak o szczegóły pyszczka kota, dopracujesz je pod koniec. Możesz na ciele kota zaznaczyć kilka linii, które będą pomocne podczas rysowania futra. Cały czas staraj się rysować dosyć lekko, najlepiej linią przerywaną. Jest to istotne zwłaszcza dla początkujących artystów, linia ciągła sprawia wrażenie twardej i ostrej, natomiast delikatnie zaznaczona linia przerywana daje wrażenie, jakby się delikatnie układała, podobnie jak futerko.
5
rysowanie kota - krok 5.
Jesteś na ostatnim etapie, w którym trzeba wykonać wszystkie cieniowania, dodać detale i ustalić ostateczny kształt i charakter rysunku. Zwróć uwagę na to, że musisz wycieniować nie tylko kota, ale także powierzchnię, na której się on znajduje. Jeżeli tego nie zrobisz kot będzie wyglądał, jakby był zawieszony w powietrzu. Nadanie efektu futra może się wydawać dosyć skomplikowane. Ale jak widać na rysunku, wystarczy tylko dorysować kreski, które utworzą nieregularne linie. Daje to ładny, naturalny efekt i doskonale pozwala oddać miękkość futerka. Linie futra trzeba zaznaczyć na całym ciele. Najtrudniejszym elementem jest oczywiście pyszczek kotka. Trzeba dokładnie się jej przyjrzeć, by dostrzec wszystkie szczegóły. Narysowanie nosa to nic innego jak zmiękczenie litery „T”. Podkreślając nos należy pamiętać, by zaznaczyć padający cień, biegnący po prawej stronie, od oczu wzdłuż krawędzi nosa. Znajdujące się poniżej usta to odwrócony i zmiękczony kształt „Y”, który przyłącza się do końcówki nosa. Oczodoły u kota są zawsze w kształcie migdałów, ale widoczny kształt oka jest nieco bardziej okrągły. W warunkach słabego oświetlenia oko kota się rozszerza, natomiast w słońcu zwęża się i pozostaje tylko mała szczelina. Pamiętaj, ze im więcej ćwiczysz, tym lepszy uzyskasz efekt i tym większe będzie twoje zadowolenie.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

pochodnia
rysowanie twarzy krok po kroku
zdrapka

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

jamkowalski
26.08.2016
Ja nauczyłem się perfekcyjnie rysować dzięki temu, szczerze polecam :) https://naukarysowania.wordpress.com/
Marti
27.09.2013
świetnie namalowany kot
Laluuu
04.12.2011
Fajne to dzielenie na figury. Przyda się ta rada. Thx... I really like this. It so great. Haa . and I love draw , so so so
ana21
11.04.2011
Trochę skomplikowane;)