croissanty

Jak zrobić croissanty?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Chcesz zrobić croissanty pyszne jak te z twojej ulubionej cukierni? To nic trudnego, teraz możesz je śmiało przygotować w domu. Poniżej znajdziesz przepis na doskonałe croissanty dla dziesięciu osób.
P

* 500 g mąki
* 15 g suszonych drożdży
* 90 g cukru
* 15 g soli
* 300 ml ciepłego mleka
* 340 g masła o temperaturze pokojowej
* 1 jako rozbite z 2 łyżkami stołowymi wody
* Trochę dodatkowej mąki
* Wałek do ciasta
* Folia spożywcza
* Nóż
* Papier do pieczenia
* Mikser
* Miska
* Ściereczka
* Plastikowa torba
* Pędzel
* Stolnica

1
Przygotowanie ciasta.

Wrzuć mąkę do miksera, dodaj sól, cukier, mleko i drożdże. Miksuj wszystko razem nie mniej niż 8-10 minut aż uzyskasz jednolitą, elastyczną konsystencję. Posyp ciasto i dużą miskę odrobiną mąki. Wyjmij ciasto z miksera i przełóż je do miski. Przykryj miskę ściereczką i odstaw do czasu, gdy ciasto podwoi swoją objętość. Powinno to zająć około 1,5 – 2 godziny.

2
Przygotuj masło.

Rozłóż folię spożywczą na stole Połóż na niej masło, przykryj drugim kawałkiem folii i rozpłaszcz masło rękoma. Weź wałek i rozwałkuj masło na prostokąt o wymiarach 20 x 25 cm (nie musi być idealnie równy). Następnie umieść tak rozwałkowane masło w lodówce, by stężało.

3
Rozwałkuj ciasto.

Gdy ciasto już wyrośnie, posyp je delikatnie mąką. Usuń nadmiar powietrza uciskając ciasto pięścią. Przełóż ciasto na stolnicę posypaną wczesnej odrobiną mąki. Posyp ciasto odrobiną mąki i rozwałkuj je na prostokąt na tyle duży, aby mógł zmieścić schłodzony prostokąt masła. Ponownie obtocz ciasto w mące, a jeśli potrzeba – posyp nią także stolnicę.

4
Zawiń masło w ciasto.

Odwiń masło z folii spożywczej i umieść je na środku ciasta. Zawiń ciasto wkoło masła, by kompletnie je przykryć. Podnieś ciasto i ponownie posyp stolnicę mąką. Przewróć ciasto na drugą stronę i ponownie rozwałkuj je. Cały czas wałkuj ciasto w prostokąt. Złóż prostokąt na trzy części usuwając pędzlem nadmiar mąki. Zawiń ciasto w folię spożywczą i umieść w lodówce na około 25-30 minut.

5
Obróć ciasto.

Po 30 minutach posyp stolnicę mąką. Odwiń ciasto i połóż je na stolnicy. Upewnij się, że ciasto jest ułożone pionowo względem stolnicy. Posyp je z wierzchu mąką i wałkuj dalej na prostokąt. Ponownie złóż ciasto na trzy części i usuń pędzlem nadmiar mąki i owiń je w folię dokładnie tak samo jak poprzednio.

6
Schłodź i ponownie obróć ciasto.

Ponownie włóż ciasto do lodówki na 30 minut. Po tym czasie wyjmij ciasto, odwiń je z folii, rozwałkuj, zawiń w folię (ważne byś zawinął ją szczelnie) i umieść ciasto w lodówce na całą noc.

7
Uformuj croissanty.

Wyjmij ciasto z lodówki, rozwiń folię i ułóż ciasto na posypanej mąką stolnicy. Podziel ciasto na pół i rozwałkuj na prostokąt. Jeżeli to konieczne podsypuj ciasto mąką, by nie przywierało do stolnicy. Wałkuj ciasto do momentu, aż będzie miało mniej, niż 0,5 cm grubości. Obróć prostokąt i posyp stolnicę mąka. Odetnij brzegi ciasta by było ładne i równe. Potnij ciasto na zgrabne trójkąty. Weź trójkąt i zacznij go zwijać od jego postawy, aż do samego szczytu, aż osiągnie wygląd croissanta. Druga połowę ciasta możesz zamrozić i wykorzystać innym razem lub od razu zrobić więcej rogalików.

8
Przygotuj croissanty do pieczenia.

Ułóż croissanty na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Owiń ją folią spożywczą i poczekaj, aż rogaliki wyrosną, podwajając swoją objętość.

9
Nagrzej piekarnik.

Ustaw piekarnik na 190o C.

10
Posmaruj crossainty jajkiem i upiecz.

Gdy croissanty już urosną, zdejmij folię spożywczą i posmaruj je z wierzchu wodą z jajkiem. Umieść blachę w nagrzanym wcześniej piekarniku. Piecz croissanty przez około 15 minut. Kiedy będą brązowo-złote, wyjmij je z piekarnika.

11
Zaserwuj.

Twoje croissanty są gotowe do zjedzenia, możesz je podać ze wszystkim, poczynając od zwykłego masła, przez marmoladę, aż do szynki i sera.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane