majonez domowej roboty

Jak zrobić majonez?

Hose - specjalista Tipy.pl
majonez domowej roboty
1 z 11
Majonez to doskonały dodatek do wielu potraw. Jesteśmy w stanie wykonać go samodzielnie w domu przy użyciu jedynie żółtka jajka i szklanki oleju. Magia? O tak! Kulinarna magia!
Cała sztuka robienia majonezu polega na bardzo powolnym dodaniu oleju do żółtka w trakcie jego ubijania. Jeśli dodamy olej zbyt szybko, emulsja może się rozwarstwić. Wykonanie majonezu z jednego jajka może być nieco trudne, ponieważ na początku będzie trzeba dodać dosłownie po kropli oleju. Jeśli użyjesz trzy lub cztery żółtka, nie będziesz musiała się tym aż tak martwić, ale musisz uważać, bo z tej ilości składników otrzymasz prawie litr majonezu. Przygotuj składniki i zabierz się do pracy.
1
domowy majonez - krok 1.

Ubij żółtko z jednego jajka. Należy pamiętać, że do zrobienia majonezu używamy surowych jajek. Zatem ze względów bezpieczeństwa przed rozbiciem jajka sparz skorupkę wrzątkiem. Teraz oddziel żółtko od białka, wrzuć je do miski i zacznij ubijać.

2
domowy majonez - krok 2.

Dodaj jedną lub dwie krople octu lub soku z cytryny. Kwas zawarty w occie lub soku z cytryny sprawi, że emulsja będzie bardziej stabilna. Nadal kontynuuj ubijanie żółtka.

3
domowy majonez - krok 3.

Dodaj jedną lub dwie krople oleju i kontynuuj bardzo szybkie ubijanie. Staraj się ubijać żółtka, tak szybko jak to tylko możliwe i pamiętaj, by dodać tylko kroplę oleju. Do robienia majonezu możesz użyć zwykłego oleju roślinnego.

4
domowy majonez - krok 4.

Kontynuuj ubijanie żółtka powoli dodając do niego olej. Zwróć uwagę, że objętość żółtka cały czas się zwiększa i tworzy się konsystencja kremu. Zaczyna powstawać emulsja.

5
domowy majonez - krok 5.

Cały czas ubijaj emulsję i dodawaj olej. Ilość majonezu powoli wzrasta, więc możesz nieco zwiększyć tempo dodawania oleju. Ale nie za szybko! Dodawaj go partiami i cały czas ubijaj.

6
domowy majonez - krok 6.

Teraz całość zaczyna już przypominać nam majonez. Możemy znów nieco szybciej dodawać olej. Substancja w misce zaczyna coraz bardziej przypominać majonez, a nie żółtko jajka. Na tym etapie możesz dodać do mieszaniny kilka kropli soku z cytryny lub octu. Dzięki temu całość nie będzie zbyt przesuszona.

7
domowy majonez - krok 7.

Czy czujesz już ból ramion? To kolejny sposób na to, by sprawdzić czy wszystko robisz dobrze. Jeśli odczuwasz ból i masz wrażenie, że nie dasz rady już ubijać ani sekundy dłużej, jesteś na dobrej drodze. Jeśli nie odczuwasz bólu, twoja mieszanka prawdopodobnie się ścięła.

8
domowy majonez - krok 8.

Czy możesz uwierzyć, że cały ten produkt powstał tylko z jednego żółtka? Pamiętaj, nie należy dodawać więcej niż 1 szklankę oleju na 1 żółtko jajka. To będzie oznaczać tylko kłopoty. A przecież nie potrzeba nam tego rodzaju problemów w kuchni.

9
domowy majonez - krok 9.

Gratulacje! Właśnie zrobiłaś swój własny majonez. Dopraw go do smaku sokiem z cytryny i solą. Majonez domowej roboty możesz przechowywać w lodówce nie dłużej, niż kilka dni. Dlatego też najlepiej jest zrobić majonez tylko z jednego żółtka. Jednak jeśli potrzebna ci jest większa jego ilość i wiesz, że spożyjesz go w ciągu kilku dni, możesz zrobić go więcej. Majonez jest bowiem doskonałym dodatkiem do sosów sałatkowych.

10
domowy majonez - krok 10.

Robiąc majonez możesz skorzystać z niewielkich ułatwień. Domowy majonez można w bardzo prosty i szybki sposób przygotować używając do tego celu miksera. Innym sposobem jest poproszenie kogoś innego o pomoc przy ubijaniu żółtka. Sama wybierz odpowiedni dla ciebie sposób.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Szpinak ze śmietaną
Sos majonezowo ketchupowy
sos słodko-kwaśny

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

queer
14.04.2012
a co jeśli po kroku 8 następuje rozdwojenie się majonezy zamiast sukces? co robię źle i jak temu zaradzić?
barbara
14.02.2012
właśnie dziś robiłam 4 razy byłam tak zmęczona ,że chciałam sobie pomóc mikserem i wszystko popsułam ,a byłam na dobrej drodze.
kul
22.12.2011
dawajcie wszystkiego po troszzeczku miksując na zmiane olej jajko mosztarda ocet i na zmiane na koniec dodajac gips i cement troszke aswaltu i koniecznie benzyna i ropa uda sie napewno
aga45
26.10.2011
Żeby wyszedł dobry majonez trzeba przestrzegać również temperatury produktów , żeby nie były z lodówki .Żółtko ucieram z odrobina musztardy i pomału wlewam olej , jak mam pożądaną konsystencje , dodaje do smaku ocet ,sól i odrobinkę cukru ,,,PYCHOTKA wychodzi.
ajchal
26.08.2011
nie ubijac zoltka, mieszac powoli i po kropli dodawac, to tyjdzie, mieszac caly czas powoli. zadnych mikserow i bolacej reki, to bzdura.
aga
21.07.2011
Robię ten majonez już 4 raz i wychodzi mi za każdym razem rzadka papka:( Robiłam wolno i szybko, i stopniowo i od razu z całym olejem,nie wychodzi,może ktoś wie dlaczego ?
leon4
23.06.2011
a mi to się jakoś waży żółtko i nie moge za chiny takiej konsystencji stowrzyć jak normalny majonez :(
asik
29.04.2011
Łapy bolały ale się udało! :)
edziu
30.12.2010
drugi raz robie i za każdym razem wychodzi mi nie najonez a żółtko z olejem mimo to że dodaje go bardzo powoli