udawanie choroby

Jak nie iść do szkoły?

LoboLobo - specjalista Tipy.pl
Nie chcesz iść do szkoły? A może po prostu chcesz spędzić dzień w domu? Oto kilka sposobów, na to jak udawać chorobę i uniknąć wychodzenia z domu.
1

Udawanie rozpocznij już w nocy lub wcześnie rano koło godziny 5:00. Jeśli planujesz zostać w domu następnego dnia, już w nocy poinformuj mamę lub tatę, że nie czujesz się najlepiej. Ale bądź ostrożny, niektóre choroby, jak np. ból brzucha, zwykle przechodzą w ciągu nocy. Zatem nie w każdym przypadku należy udawać już w nocy. Czasem kłamstwo może się nie udać i w ostateczności będziesz musiał iść do szkoły.

  • Infekcja. Jeśli kiedykolwiek wcześniej przebyłeś infekcję bakteryjną lub wirusową, możesz powtórzyć objawy choroby. Będzie to bardziej realne. Jeśli spotkałeś kogoś, kto nie czuł się najlepiej i miał dreszcze, możesz udawać te same objawy. Rodzice pomyślą, że się zaraziłeś.

  • Problemy żołądkowe. Podczas kolacji nie jedz dużo. Jeśli rodzice zapytają, czy coś jest nie tak, odpowiedz, że boli cię brzuch. Upewnij się, że masz ukryte przekąski w pokoju, będziesz mógł wówczas pominąć posiłek, gdyż "nie czujesz się dobrze". Rodzice od razu pomyślą, że jesteś chory. Zabierz się za odrabianie zadania domowego. Co jakiś czas pochyl i trzymaj głowę w dół, rodzice zauważą, że nie czujesz się za dobrze i ból nie pozwala ci normalnie funkcjonować.

  • Ból gardła. To zadziała tylko wtedy, gdy twoi rodzice nie są przesadnie przewrażliwieni. Jeśli masz nadopiekuńczych rodziców, mogą od razu wysłać cię do lekarza i kłamstwo się wyda. Nie próbuj w tym przypadku takich sztuczek. Dzień przed planowaną chorobą powiedz rodzicom, że czujesz drapanie w gardle. Wieczorem między godziną 19:45 a 20:00 powiedz im, że jesteś bardzo zmęczony i boli cię głowa.

  • Dreszcze i grypa. Oddychaj przez usta, tak jakby Twój nos był zatkany. W obecności rodziców staraj się mówić przez nos. Jeśli jesteś w innym pomieszczeniu, niż rodzice, a cię o coś zapytają, odpowiadając im lekko przytrzymaj nos. Załóż na siebie kilka warstw odzieży, będzie to wyglądało tak jakbyś miał dreszcze. Chorzy często mają dreszcze. Kichaj głośno i wysmarkaj nos przed rodzicami. Zrób to nie tylko wtedy, gdy są obok, ale także tak, by mogli cię usłyszeć w sąsiednim pomieszczeniu. Gdy rodzice nie patrzą, pocieraj swoje oczy i czoło. Dzięki temu Twoja twarz będzie ciepła i czerwona. Możesz również skierować na twarz strumień suszarki. Następnie podejdź do rodziców i powiedz, że czujesz się tak, jakbyś miał gorączkę.

2

Idź do łóżka wcześniej. Nie mów nic. Gdy siedzisz w pokoju razem z rodzicami, po prostu wstań, idź do siebie i połóż się. Nie myj zębów – prawdopodobnie przyjdą do ciebie, by ci o tym przypomnieć. Zaczną się wówczas zastanawiać czy wszystko z tobą w porządku i czy dobrze się czujesz. Możesz im wówczas powiedzieć, że nie czujesz się zbyt dobrze. Opisz swoje „objawy”, pokaż, że jesteś zniecierpliwiony i w złym humorze, a następnie chętnie połóż się spać. Nie okazuj złości, jeśli rodzice będą chcieli wysłać cię do szkoły chorego lub nie.

3

Przygotuj się do pomiaru temperatury. Jeśli dobrze wykonasz wszystkie poprzednie czynności, twoi rodzice prawdopodobnie będą chcieli zmierzyć ci temperaturę. Przed pomiarem powiedz, że musisz iść do toalety. Upewnij się, że w łazience jest jakiś kubek i nalej do niego gorącą wodę. Przepłucz nią usta, szczególnie pod językiem. Zanim jednak odkręcisz zlew, spuść wodę z toalety. Dzięki temu rodzice nie usłyszą jak nalewasz wodę i płuczesz usta. Uwaga: sposób ten działa tylko wówczas, gdy rodzice mierzą temperaturę pod językiem.

4

Obudź się w środku nocy. Jeśli udajesz kłopoty żołądkowe, obudź rodziców o 1 w nocy i powiedz, że właśnie zwymiotowałeś. Możesz również uronić kilka łez, to tylko przekona rodziców, że mówisz prawdę. Jeśli udajesz grypę lub ból gardła, zacznij kaszleć tak głośno, by ich obudzić. Gdy usłyszysz, że do ciebie idą, pocieraj energicznie twarz, aż będzie czerwona.

5

Nie spij do późnych godzin nocnych. Sprawi to, że pod Twoimi oczami pojawią się nieestetyczne worki, a ty będziesz miał uzasadnione powody, by mieć dzień wolny. Upewnij się jednak czy będziesz mógł wyspać się w ciągu dnia. Jeśli jednak nie planujesz spać w ciągu dnia, oto co powinieneś zrobić: idź spać godzinę później, niż robisz to zazwyczaj. Pod twoimi oczami pojawią się małe worki lub będą nieco podpuchnięte. Postaraj się przespać co najmniej 4 godziny i obudź się godzinę wcześniej, niż zazwyczaj. Na czubek palca nałóż odrobinę różu – znajdziesz go w kosmetykach twojej mamy. Weź do ręki niebieski cień do powiek i odrobinę zmieszaj z różem. Całość delikatnie nałóż pod oczy. Dobrze go wetrzyj, ale tak by był zauważalny.

6

Nasil objawy swojej wymyślonej choroby w godzinach porannych. Szczególnie niechętnie i powoli wstań z łóżka. Jeśli rodzice nadal będą upierać się przy tym, abyś szedł do szkoły, wstań, ale nie zrywaj się zbyt szybko. Ubierz się powoli, ale nie za wolno. Pomiń guzik w koszuli, uczesz się niestarannie i nie sznuruj butów. Wybierz i przygotuj sobie śniadanie, tak jakbyś nie miał apetytu. Jeśli chcesz udawać, że masz kaszel, idź do łazienki i pocieraj oczy wodą, będą wyglądały na zmęczone. Jeśli nie zacząłeś udawać już w nocy, będzie ci znacznie trudniej przekonać rodziców, że jesteś chory.

7
Jeśli udajesz chorobę w ostatniej chwili może ci pomóc kilka prostych trików:

  • Obudź się przed rodzicami i spokojnie zrób sztuczne wymioty. Umieść je w toalecie i udaj, że wymiotujesz. Jeśli rodzice się nie obudzą, idź do nich i powiedz o tym, co właśnie się stało.

  • Powiedz, że masz biegunkę. Pamiętaj, by spędzić dłuższą chwilę w toalecie, często spłukuj wodę i używaj odświeżacza, by ukryć zapach, którego w rzeczywistości nie ma. Możesz również spróbować zrobić sztuczną biegunkę.

  • Jeśli jesteś dziewczyną możesz udawać, że masz bóle i skurcze związane z miesiączką. To działa tylko wtedy, gdy zaczęłaś już miesiączkować. Jeśli jesteś młodsza, nie uwierzą ci, a mama z pewnością zacznie coś podejrzewać. Twój tata prawdopodobnie nie będzie chciał o tym mówić, ale mama cię zrozumie. W tym przypadku nikt nie będzie w stanie zarzucić ci kłamstwa.

  • Zacznij płakać. Rodzice pomyślą, że to naprawdę poważny problem. Mogą jednak wziąć pod uwagę fakt, że udajesz.

  • Jeśli udajesz grypę lub przeziębienie, rozciągnij szeroko usta, tak aby wyglądały na spierzchnięte. Zacznij również delikatnie wykręcać swój nos, tak aby był czerwony.

8

Zaprotestuj jeśli rodzice będą chcieli zostawić cię w domu. W żadnym wypadku nie wzruszaj ramionami i nie zgadzaj się od razu z ich decyzją, jeśli zaproponują ci pobyt w domu. Zaprotestuj, ale tylko wtedy, gdy początek udawania nie był zbyt przekonujący. To tylko umocni ich w przekonaniu, że naprawdę jesteś chory. Powiedz: "mamo, ale ja mam dziś bardzo dużo pracy" lub "ale ja mam dziś sprawdzian z matematyki". Jednak nie przesadzaj. Jeśli twoi rodzice wiedzą, że nie przejmujesz się testami, wymyśl coś innego. Powiedz, że masz ulubione zajęcia lub kółko, na które naprawdę chcesz pójść. Jeśli zaprotestujesz, rodzice będą przekonani, że naprawdę ci zależy na pójściu do szkoły. Musisz być jednak ostrożny, gdyż plan może się obrócić przeciwko tobie. Możesz również szybko pójść do toalety i udawać wymioty.

9

Pokaż oznaki poprawy Twojego stanu zdrowia. Jeśli zostałeś w domu, połóż się na chwilę, a później stopniowo pokazuj, że czujesz się lepiej. Niektórzy rodzice mogą chcieć sprawdzić czy nie udajesz, wrócą do domu 10 minut po jego opuszczeniu pod pretekstem, że czegoś zapomnieli. Lepiej zostań w łóżku przez co najmniej 15 minut. Jeśli masz zbyt opiekuńczych rodziców, okaż poprawę zdrowia już następnego dnia. W przeciwnym wypadku będziesz musiał iść do lekarza i wyda się całe oszustwo.

10

W żadnym wypadku nie zgadzaj się na wizytę u lekarza. Jeśli dojdzie do tego punktu, musisz skorzystać z wyjścia awaryjnego. Jeśli uważasz, że rodzice chcą zawieść cię na wizytę u lekarza, zacznij stopniowo się wycofywać z choroby. Jeśli rodzice zostaną w domu, idź do swojego pokoju i udawaj, że śpisz. Upewnij się jednak czy robisz to prawidłowo, rodzice z pewnością cię sprawdzą. Jeśli rodzice wyszli do pracy, z pewnością do ciebie zadzwonią. Odbierz telefon dopiero po trzech sygnałach i staraj się mówić, tak jakbyś był zmęczony. Kiedy zapytają jak się czujesz, usuń jeden lub dwa objawy choroby, na przykład: „Przestał boleć mnie brzuch i ból głowy jest trochę mniejszy”. Dzięki temu ponownie przemyślą konieczność wizyty u lekarza. Jeśli rodzice wrócą do domu wcześniej, upewnij się, że wyglądasz nieco lepiej niż rano. Powiedz, że czujesz się znacznie lepiej i jutro możesz normalnie pójść do szkoły. Istnieje również inne wyjście z sytuacji. Jeśli zaczniesz udawać trudne do wykrycia objawy, możesz nabrać na nie również lekarza. Sugeruj więc choroby, które ciężko wykryć, takie jak biegunka. Możesz również powiedzieć rodzicom, że dzień wcześniej rozmawiałeś z szkolną higienistką, która kazała ci zostać w domu, ponieważ jest to zaraźliwe.

11

Możesz udawać zawroty głowy lub osłabnięcie. To zadziała tylko wówczas, gdy będziesz mieć pewność, że rodzice zaczną mierzyć ci ciśnienie krwi. Po przebudzeniu wykonaj następujące czynności:

  • Połóż się na podłodze i zacznij robić brzuszki lub inne ćwiczenia, staraj się przy tym nie oddychać najdłużej jak potrafisz.

  • Jeśli rodzice znajdują się w tym samym pomieszczeniu, umieść jedną dłoń na czole, a drugą przytrzymaj się czegoś. Zatrzymaj się w miejscu, tak jakbyś nie czuł się zbyt dobrze.

  • Jeśli rodzice będą chcieli zmierzyć ci ciśnienie krwi, podczas pomiaru wstrzymaj oddech tak długo, jak to tylko możliwe. Udowodniono, że prawidłowo wykonane tego zadania, może skutecznie obniżyć ciśnienie.

12
Jeśli jednak rodzice wyślą cię do szkoły, skorzystaj z tego sposobu:

  • Zjedz bardzo małe śniadanie, ale spakuj do plecaka przekąski.

  • W ciągu dnia udaj się do szkolnej pielęgniarki i powiedz, że masz zawroty głowy.

  • Podczas mierzenia ciśnienia krwi, wstrzymaj oddech.

  • Zadzwoń do rodziców, aby po ciebie przyjechali.

?

Wskazówki
* Jeśli rodzice nie nabiorą się na żaden z tych sposobów, zadzwoń do nich jak będziesz w szkole. Będziesz bardziej przekonujący, jeśli najpierw pójdziesz do szkoły, a później stwierdzisz, że nie jesteś w stanie przetrwać całego dnia. To dobry sposób na to, by uniknąć jakiegoś sprawdzianu. Musisz jednak pamiętać, że personel medyczny w szkole trudniej oszukać. Nie ma jednak takich badań, które mogłyby wykryć czy masz ból głowy czy brzucha.
* Najlepszy sposób na oszukanie szkolnej pielęgniarki, to pójście do jej gabinetu półtorej lub dwie godziny po rozpoczęciu zajęć. Powiedz, że źle się czujesz i zapytaj czy nie mógłbyś u niej po prostu odpocząć przez chwilkę. Wróć do klasy. Po pewnym czasie znów idź do higienistki i powiedz, że jesteś chory i nie możesz się skupić. To z pewnością zadziała. Uzyskasz pozwolenie, aby iść do domu i być może będziesz mógł zrobić sobie wolne następnego dnia.
* Dobrym sposobem na zrobienie sztucznych wymiotów jest wstępne przeżucie płatków śniadaniowych i wyplucie ich do toalety. Do tego wlej odrobinę soku pomarańczowego lub jabłkowego. Możesz również wypluć przeżute płatki owsiane. Inny sposób to dodanie barwnika spożywczego do mieszaniny chleba z wodą.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?
Jak się ubrać na zakończenie roku szkolnego?
dysleksja u dzieci

Podobne porady

Komentarze (49)

* Pola wymagane

Lolo
15.03.2017
Najlepiej kup gazowane picie gdy jest zimno jedź szybko rowerem rozbierz sie do krótkiego rękawka i pij picie gazowane. I zjedz loda napewno będziesz chory/a
Lijanaanana
02.01.2017
Najlepiej nastawić sobie budzik na 5 w nocy bo to noc wienc bendziecie mieli podkronżone oczy pujdcie do mamy,taty i powiedcie że niemoglam spać i że głowa mnie boli a gdy zjedliście duże śniadanie to powiedcie tesz że hce wam sie zwymiotować i hodcie blado
fili
17.11.2016
Dobre sposoby ale dzisiaj nie poszłam do szkoły i mama powiedziała że to istatni raz ale tak ogułem to spoko sposoby
Arek
22.06.2016
Mi pomogly problemy zalatkowe :D
wercia
03.06.2016
Moja mama uważa że nawet jak naprawdę boli mnie głowa to udaje a jak wymiotuje to naciągam się sama na nie
5SOSfam♥
26.04.2016
Moja mama mówi że już dość nie byłam w szkole.. mówi "JUŻ TYLE CZASU CIE NIE BYŁO W SZKOLE!! JAK BĘDZIESZ CHORA I TAK NIE ZOSTANIESZ W DOMU!!" I się zaczyna hałas... ;-;
Janek
14.03.2016
Najlepiej obudzić się tak około 4 5 u cały czas chodzić do ubikacji i udawać że macie sraczke
JuLcIa
03.02.2016
Nie wiem czy to się uda,ale sprubuję
Mia4566
14.01.2016
A jak to pomoże?
starucha
16.11.2015
co za kretynizm...