popcorn

Jak zrobić popcorn?

sid - specjalista Tipy.pl
Naszła cię ochota na popcorn? Nie wyobrażasz sobie filmu bez prażonej kukurydzy? Nie odmawiaj sobie tej przyjemności. Zrobienie popcornu w domu jest łatwe i tanie. Jedyne czego potrzebujesz, to opakowanie ziaren popcornu, trochę oleju i patelnia lub garnek (ewentualnie mikrofalówka). Jeśli chcesz się dowiedzieć jak się robi prawdziwy, amerykański popcorn, przeczytaj tą poradę.
1
Zakup opakowanie ziaren popcornu. Dostaniesz je w większości supermarketów i sklepów spożywczych.
2
Wybierz najgłębszą patelnię, koniecznie z pokrywką. Możesz użyć również garnka.
3
Na dno patelni wlej małą ilość oleju.
4
Wrzuć na patelnie ziarenka popcornu. Zazwyczaj wystarczą dwie pełne garści. Patelnię połóż na średnim ogniu.
5
Szybko przykryj patelnię pokrywką.
6
Chwilę później powinieneś usłyszeć charakterystyczny stukot strzelających ziarenek popcornu o pokrywkę patelni. Kiedy częstotliwość uderzeń zmniejszy się do 1-2 co kilka sekund, skręć ogień i zdejmij patelnię z palnika.
7
Ostrożnie zaglądnij pod pokrywkę. Jeśli popcorn jest już gotowy, wysyp go do naczynia i zasiądź wygodnie przed telewizorem.
8
Jeśli chcesz, żeby twój popcorn miał słodki smak, posyp go cukrem, kiedy jeszcze znajduje się na patelni. Przykryj go pokrywką i delikatnie wstrząśnij. Olej sprawi, że cukier „przylepi się” do ziarenek. Tak samo robi się popcorn solony.
?

Wskazówki
* Jeśli dużo ziarenek popcornu nie pękło, może to oznaczać, że wlałeś za mało oleju lub ogień był zbyt mały.
* Jeśli zamiast oleju, wolisz używać masła, roztop je na patelni, zanim wsypiesz na nią ziarenka popcornu.

Powiązane porady

chipsy z buraka
nachos z tortilli
daktyle

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

dg
26.09.2016
jo żech smażił i richtig fest wyszło
Michal
25.01.2016
Tylko i wyłącznie ziarenka wsypujemy na rozgrzany olej/masło. Jesli wsypiemy od razu ziarenka nasączają sie olejem i nie strzelają.
kociakipl
11.01.2016
Świetny pomysł,przynajmniej zdążę zgłodnieć zanim go zrobię :0
spec
27.08.2015
nie otwieraj pokrywki bo cieplo ucieka!!!!! wylaczyc ogien w momencie kiedy strzaly sa juz pojedyncze na "wykonczeniu" ...autor artykulu to amator popcornu -.-'
wojs
23.07.2015
Zakup opakowanie ziaren popcornu? chyba ziaren kukurydzy :)
swierkowy
01.04.2015
i do tego kevin sam w domu , ja chce zime ,
dym
16.02.2015
lepiej wrzucić na rozgrzany olej ziarenka? czy lepiej odrazu z olejem?
grazyna2
22.02.2014
Można zakupić popcorn do mikrofali- wystarczy włożyć, bo ma specjalne opakowanie i nastawić na parę minut i zrobione...