lodówka

Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?

lenka - specjalista Tipy.pl
Każdy, kto na jakiś czas wyłączył lodówkę, wie, że rzadko kiedy da się uniknąć nieprzyjemnego zapachu przed jej ponownym włączeniem. Czasami zapach ten pochodzi od zepsutego jedzenia, może powstać na skutek chwilowej awarii zasilania lub pleśni, która zaatakowała lodówkę. Zapach ten jest trudny do usunięcia, ale istnieją stare, wypróbowane sposoby, które pomogą ci się go pozbyć.
1
Po pierwsze, upewnij się, że nieprzyjemny zapach nie pochodzi z pojemnika na wodę znajdującego się pod lodówką. Wówczas wystarczyłoby jedynie gruntowne jego wyczyszczenie. Inną przyczyną nieprzyjemnego zapachu mogą być resztki jedzenia, które utkwiły między półkami lodówki i w jej szczelinach.
2

Soda oczyszczona od dawna znana jest ze swoich właściwości absorbujących nieprzyjemne zapachy. Włóż do lodówki pojemniczek z sodą oczyszczoną, a pochłonie on zapach pleśni i zepsutego jedzenia.

3

Brykiet węgla drzewnego jest kolejnym sposobem na pozbycie się zapachu z lodówki. Połóż kilka sztuk brykietu głęboko w lodówce.

4

Może brzmi to dziwnie, ale koci żwirek jest sprawdzonym środkiem absorbującym zapachy. Jeśli umieścisz go w małej miseczce wewnątrz lodówki, pochłonie cały nieprzyjemny zapach.

5

Kolejnym neutralizatorem zapachów jest wanilia. Namocz gąbkę w wodzie, wykręć ją i skrop odrobiną ekstraktu z wanilii. Umieść gąbkę głęboko w lodówce i zostaw tam na jakiś czas.

6

Kawa mielona niezmiernie skutecznie neutralizuje zapachy. Wsyp trochę kawy do czystej, cienkiej skarpetki i włóż do lodówki. Natychmiast pozbędziesz się zapachu pleśni i stęchlizny.

7

Jeśli zapach w lodówce wciąż nie znika, spróbuj bardziej agresywnego podejścia:
- wyjmij z niej jedzenie i wyłącz zasilanie
- powyjmuj wszystkie półki i namocz w ciepłej wodzie z dodatkiem mydła
- wymyj wnętrze lodówki wodą zmieszaną z mydłem, dokładnie spłucz i powycieraj
- zrób gęstą pastę z sody oczyszczonej i wody i dokładnie wyczyść nią lodówkę, następnie dobrze spłucz i powycieraj
- do butelki z atomizerem nalej octu i spryskaj wnętrze lodówki, poczekaj aż ocet wyschnie, a resztkę powycieraj papierowym lub bawełnianym ręczniczkiem
- umyj, opłucz i wysusz półki, zanim włożysz je z powrotem do lodówki
- kiedy wyczyścisz całą lodówkę, włóż do środka jeden z preparatów opisanych w krokach 1-6.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

czyszczenie srebra
odświeżone buty
usuwanie pleśni

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

aisza
08.08.2016
Polecam tani i prosty sposób na przyjemny zapach w lodówce. Po prostu wkładam skórki cytryn, zużyte połówki układam na półkach. Co jakiś czas należy je wymienić i oczywiście umyć lodówkę :)
Zaradna
07.04.2016
Wsypałam kawę do skarpetki męża, którą zdjął po robocie i teraz ser z biedronki nabrał szlachetnego zapachu i smakuje jakby kosztował 50 a nie 10 zł za kilogram. Dzięki za poradę.
Berta
03.02.2016
"pułki" (?????) nie mogę
aziiza
04.04.2015
ja regularnie ozonuję lodówkę, więc mam czystą i pachnącą. http://zdrowiemojapasja.pl/pl/p/Ozonator-jonizator-powietrza-i-wody-ZYH103/209
Ula
29.11.2013
Matko! analfabetyzm! półki przez "Ó"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glazura
26.05.2011
W pierwszej kolejności należy dokładnie umyć lodówkę aby pozbyć się wszelkich nieczystości, które mogą mieć wpływ na zapach lodówki. Jeśli przechowujemy produkty o intensywnym zapachu, warto zamykać je w szczelnych opakowaniach. Dodatkowo warto zaopatrzyć się również w specjalne kulki do lodówki, które pochłaniają nieprzyjemne zapachy.
jacacaj
04.04.2011
Są specjalnie środki którymi spryskuje się wnętrze lodówki raz w tygodniu. Sprawdza się super. Pytać w marketach typu Piotr i Paweł. Pozdrawiam