szukaj pracy

Jak skutecznie szukać pracy?
EluniaElunia - specjalista Tipy.pl

Twoje poszukiwania pracy nie przynoszą skutku? W dzisiejszych czasach zdobycie pracy nie jest rzeczą łatwą. Ważne jest, byś potrafił skutecznie zareklamować siebie jako godnego uwagi kandydata na dane stanowisko. Musisz umieć „sprzedać” swoje zdolności, umiejętności i doświadczenie, podobnie jak specjaliści od marketingu próbują sprzedać swoje produkty. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które naprowadzą cię na właściwą drogę.
1

Uaktualnij swoje CV i list motywacyjny. Upewnij się, że zawierają najnowsze informacje dotyczące twoich umiejętności, wykształcenia i doświadczenia. Może się to okazać bardzo pomocne, jeśli nie jesteś pewien, czy twoje CV odpowiada profilowi idealnego kandydata. Pamiętaj, że nieaktualne lub nieadekwatne do umiejętności CV drastycznie zmniejsza twoje szanse na znalezienie wymarzonej pracy.

2

Nawiąż kontakt z profesjonalistami. Istnieje wiele organizacji zrzeszających specjalistów z danej branży i wiele wydarzeń (zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w sieci), w których można uczestniczyć nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Uczestnictwo w takich spotkaniach zwiększa twoją szansę na nawiązanie kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Pamiętaj złotą zasadę: czasem nie jest ważne to, co wiesz, ale kogo znasz.

3

Zadbaj o „cyfrowy” wizerunek. Powszechnie uważa się, że serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, czy Nasza-Klasa mogą być doskonałymi narzędziami pomagającymi w znalezieniu pracy, ale faktem jest, iż tak naprawdę mogą ci one sporo zaszkodzić. Upewnij się więc, że w swoich profilach nie umieszczasz niczego, co mogłoby zrazić do ciebie potencjalnego pracodawce. Zrób proste doświadczenie wpisując w Google swoje imię i nazwisko. Wyniki zwrócone przez wyszukiwarkę mogą cię zaskoczyć. Sprawdź, czego można się o tobie dowiedzieć z Internetu. Pamiętaj, że wszystkie portale społecznościowe udostępniają narzędzia chroniące prywatność ich użytkowników.

4

Zbadaj rynek. Nie myśl nawet o aplikowaniu do jakiejś firmy bez gruntownego wywiadu na jej temat. Tyczy się to ustalenia misji firmy, jej wizji i kluczowych celów. Upewnij się, że twoje priorytety i cele pokrywają się z celami potencjalnego pracodawcy. Powołanie się na nie w liście motywacyjnym zwiększy twoje szanse na prace, a jeśli szczerze zgadzasz się z polityką firmy, w przyszłości pozwoli ci to uniknąć rozczarowań.

5

Bądź konsekwentny. Jak już pewnie zauważyłeś, poszukiwanie nowej pracy jest bardzo czasochłonne. Nie żałuj jednak czasu na dokładne zbadanie firmy, do której aplikujesz i przystosowanie pod jej kontem swojego CV. Potęga tkwi nie tylko w ilości wysłanych aplikacji, ale także w ich jakości. Nie poddawaj się, jeśli nie uzyskasz natychmiastowych efektów. Ważne jest samozdyscyplinowanie i konsekwentne dążenie do wyznaczonego celu.

?

Wskazówki
* Doskonałym sposobem na zdobycie cennego doświadczenia jest wolontariat.
* Załóż konto na Goldenline. Poznasz w ten sposób specjalistów z branży i dasz się odnaleźć potencjalnym pracodawcom.
* Pamiętaj, by nigdy nie aplikować do pracy bez listu motywacyjnego, nawet jeśli nie jest on bezpośrednio wymagany w ofercie pracy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Pati
28.06.2010
Aplikuj też tam, gdzie nikogo nie szukają. Nawet jeśli aktualnie nie ma ogłoszeń o naborze to podejdź do biura i złóż swoje CV. Jeśli będą kogoś szukać, to twoja aplikacja będzie jak znalazł. Może akurat ci się uda. Moja koleżanka właśnie w taki sposób znalazła pracę.