walizki

Jak wybrać walizkę?

summer - specjalista Tipy.pl
Większość ludzi, którzy potrzebują nową walizkę po prostu idzie do sklepu i pyta sprzedawcy: 'Którą walizkę Pan poleca najbardziej?' Jest to oczywiście jedno z najprostszych rozwiązań. Ale czy naprawdę warto pozwolić sprzedawcy wybrać walizkę, której to my będziemy używać? Często bywa też tak, ze sprzedawca nie powie nam o wielu rzeczach dotyczących walizki, będzie chciał się jej po prostu pozbyć. Lepiej więc zdecydować samemu, czego się chce i wybrać najodpowiedniejszą dla nas walizkę. Przedstawiamy listę najważniejszych kryteriów, którymi należy się kierować podczas zakupu walizki.
1

Walizka musi być odpowiednio duża. Tutaj rozmiar się liczy. Kup walizkę, która jest odpowiednio duża, aby pomieścił się w niej cały Twój bagaż i – jeśli jest taka potrzeba – bagaż Twojego partnera.

2

Walizka powinna się bezproblemowo zamykać. Upewnij się, że walizka posiada zamek, kłódkę lub inny rodzaj zapięcia. Wypróbuj to zapięcie w sklepie. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z zamknięciem i otworzeniem walizki lepiej zdecyduj się na inną.

3

Walizka nie powinna być zbyt ciężka. Waga pustej walizki jest bardzo ważna. Im cięższa walizka, tym mniej rzeczy będziesz mógł do niej włożyć. A bardzo się to liczy na przykład na lotniskach.

4

Walizka powinna mieć kółka i rączkę. Ułatwią Ci one poruszanie się z walizką, zwłaszcza na lotniskach i w drodze do hotelu. Nie ma nic bardziej irytującego niż niesienie ciężkiej torby na ramieniu, podczas gdy inni spokojnie i bezproblemowo ciągną za sobą swoje walizeczki. Upewnij się, że kółka w walizce są mocne i nie odpadną na pierwszej wyprawie.

5

Powinieneś móc z łatwością opróżnić walizkę. Ważne, abyś mógł z łatwością otworzyć i opróżnić walizkę, nie tylko wtedy, gdy będziesz chciał się wypakować, ale również na lotnisku podczas sprawdzania jej zawartości.

6

Walizka powinna mieć odpowiedni kolor. Kolor walizki jest ważny, zwłaszcza na lotniskach przy odbiorze bagażu. Zawsze widzisz ludzi z ciemnymi kolorami walizek, szarymi, brązowymi, czarnymi czy granatowymi. Stoją oni i wypatrują swoich walizek myśląc, czy ta nadchodząca jest na pewno ich. Jeśli zakupisz walizkę na przykład w czerwonym kolorze, rozpoznasz ją z łatwością wśród innych walizek.

7

Walizka powinna być wytrzymała. Nie jest to bardzo łatwe do sprawdzenia w sklepie, ponieważ wytrzymałość walizki zwykle ujawnia się już podczas jej użytkowania. Ale możesz sprawdzić, jak walizka wygląda w środku, czy jest sztywna, dobrze umocowana, porządnie pozszywana. Szkoda kupować walizkę, która się niedługo rozleci tylko dlatego, że jest ładna.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

W górach
pakowanie ubrań
Mapa Majorki

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

aniela
17.02.2017
A jeszcze jedna ważna sprawa - odnośnie kradzieży. Fajne są walizki ze specjalnym zamkiem, który otworzyć może tylko właściciel albo celnicy. jakieś tam zabezpieczenie jest i to się sprawdza, bo nikt "przypadkiem" nie otworzy i nie zakosi nic. A z kolei wiele razy widziałam na lotniskach, jak kontrolerzy podczas otwierania różnych dziwnych wynalazków zabezpieczających walizki po prostu ją niszczyli. Wiadomo - sprawdzić muszą. Lepiej więc celować w te zamki tsa
Voyage
13.03.2015
Jakiś czas temu wybierałam dla siebie walizkę. Jest ich sporo, ale ważne, by zwrócić na odpowiednie kryteria:

* Kółka łożyskowe, które są trwalsze od pozostałych.
* Dobrej jakości suwaki; najlepiej szerokie, wtedy nie załamują się, kiedy
zamykamy walizkę, gdy jest pełna.
* Boczne obszycia chroniące przed przetarciem i pruciem się materiału, z której jest
uszyta walizka (najlepiej z twardego tworzywa, gumy + boczne elementy podobne do
odbojników)
* Sensowne rozmieszczenie przegródek i kieszeni
* Kolor (dla niektórych odgrywa ważną rolę, nie musi być najważniejszym kryterium).
* Rączka musi być stabilna. Dopuszczalny jest lekki "luz", bo musi poruszać się
swobodnie w szynie, jednak nie powinna być "rozklekotana"
* Szwy, materiał i wykonanie. Niechlujnie wykonany wyrób można poznać na pierwszy
rzut oka. Kupując towar w internecie, warto poczytać opinie o wyrobie. Nie każda
negatywna jest powodem do porzucenia myśli o zakupie. Czasami ludzie
przesadzają, albo mają pecha i przedmiot uległ uszkodzeniu; zdarza się. Jeśli
przeważają komentarze negatywne, lepiej dać sobie spokój.
* Cena. Nie wszystko, co jest tanie jest złe, a to, co dobre zawsze najlepsze. Owszem,
nie warto kupować totalnie tanich produktów z dyskontu, ale także nie wydawać
fortuny. Jak już ktoś napisał, dla złodzieja to gratka nie lada. Warto zainwestować
pieniądze w średnim przedziale cenowym. Polecam tu markę Travelite :)
Szuwarka
05.05.2014
Polecam walizki Roncato, można je znaleźć w ich sklepie internetowym. Swoją mam już prawie 3 lata, dużo przeszła :) a mimo to dobrze wygląda, jest naprawdę wytrzymała. Polecam!
Qwerty
16.12.2013
Markowe walizki są w cenie. Szczerze mówiąc szkoda wydawać na nie tyle pieniędzy, bo ktoś rzeczywiście może się na nie połakomić. Kupiłam kiedyś walizkę szwajcarską w hipermarkecie. Była fajna, służyła, ale koło Pałacu Kultury w drodze na dworzec urwała się rączka :( Dlatego warto zwrócić uwagę przy zakupie nie tylko na kółka, ale także na rączkę. Inna ważna rzecz to wyściółka walizki. Mam tańszy model, który na około wewnątrz wyłożony był tworzywem. Liche to tworzywo, bo zaczęło się kruszyć. Nie mniej jednak walizka posiada warstwę wykonaną z podszewki, którą można otworzyć za pomocą suwaka i odchylić. Nie jest wykończona rewelacyjnie, ale po zamknięciu podszewki "bebechów" nie widać. Zaletą tej walizki jest solidna rączka. Nie jest ona wykonana w kształcie literki "u", tylko z jednego wysuwanego elementu.
MarcinG
15.05.2012
Dokładnie tak jak napisała Lakshmi i ładniejsza torba tym większa szansa że się stanie z nią coś złego.. jak jej nie ukradną to ją pracownicy lotniska zniszczą.. najlepiej kupić taką tanią (ja mam z lidla) i przywiązać wstążkę czy coś i tyle:) porządna i tania a jak zniszczą to nie ma bólu;)
MamaOli
28.06.2010
Nie musisz mieć kolorowej walizki. Wystarczy wstążka lub zwykłe naklejki dla dzieci, aby bez problemu móc odnaleźć swoją walizkę podczas odbioru bagażu.
Lakshmi
28.06.2010
Unikaj znanych i drogich marek. Pomimo, iż kradzieże na lotniskach zdarzają się coraz rzadziej, to jednak ciągle się zdarzają. Jeśli twoja walizka będzie aż krzyczeć że jest marki Louis Vuitton czy Dolce&Gabbana to nie zdziw się, jeśli coś ci z niej zniknie lub ona cała się ulotni w tajemniczy sposób. Oczywiście możesz ubezpieczyć swój bagaż, jednak czy aby na pewno nie szkoda ci na to pieniędzy i straconego czasu podczas dochodzenia co stało się z walizką?