mycie samochodu

Jak umyć samochód?
AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl

Brudny samochód jest z całą pewnością brzydki. Należy, więc myć go regularnie i dokładnie. Kluczem do sukcesu jest wytrwałe szorowanie od samej góry do dołu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Poniżej znajdziesz wskazówki jak umyć samochód, by lśnił jak nowy i zachwycał wszystkich wkoło.
P

* Kawałek zamszu
* Rękawica do mycia samochodu
* Mydło
* Wąż ogrodowy
* Szmaty
* Duża gąbka
* Wiadro

1
Wybierz zacienione miejsce, najlepiej z dala od drzew, mogących intensywnie wydzielać soki lub zrzucać liście.
2
Sprawdź czy wszystkie drzwi i okna są zamknięte.
3
Do wiadra wlej jedną nakrętkę mydła samochodowego i dolej do około 3/4 pojemności wiadra ciepłej wody. Odstaw wiadro na bok.
4
Wężem ogrodowym zmyj wierzchnią warstwę brudu poczynając od dachu. Schodź coraz niżej w dół i zakończ na oponach.
5
Gąbkę lub szmatę zamocz we wiadrze z wodą i mydłem i namydl dobrze dach. Gdy wyczyścisz cały dach, usuń z niego nadmiar mydła.
6
Podobnie namydl pozostałe cztery strony samochodu włącznie z szybami, nadkolami, oponami. Wypłucz dokładnie przed namydleniem kolejnej strony.
7
Ostateczne płukanie. Po wymyciu dachu i wszystkich czterech stron, spłucz dokładnie auto wodą z węża.
8
Weź kawałek zamszu, przyłóż go do powierzchni samochodu i przeciągaj wzdłuż, by dokładnie zetrzeć wodę. Dzięki temu na twoim samochodzie nie pozostaną plamy, ani zacieki.
9
Umyj okna szmatką nasączoną czysta wodą i wytrzyj do sucha czysta szmatką lub ręcznikiem. Możesz także użyć płynu do mycia szyb i wytrzeć do sucha gazetą. Pamiętaj, by umyć szybę zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.
10
Dokładnie wypoleruj wszystkie metalowe lub chromowane powierzchnie, by pozbyć się zacieków.
11
Wyczyść dokładnie wnętrze samochodu, pamiętaj o odkurzeniu siedzeń.
?

Wskazówki
* Przed myciem samochodu załóż stare ubranie.
* Mydło bardzo szybko wysycha, namydl, więc tylko jedną stronę samochodu, aby pozostałe nie wyschły zanim zdążysz je umyć.
* Zamocz i wysusz swój kawałek zamszu zanim go użyjesz, będzie lepiej wchłaniać wodę.
* Nie myj samochodu płynem do naczyń, lepsze jest mydło specjalnie do samochodów.
* Przed myciem sprawdź czy w gąbce czy szmatach nie ma jakichś kawałków żwiru i piasku, które mogłyby porysować samochód.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Mate
29.06.2010
heh no chyba samemu nigdzie nie można. Czasami w niektórych miastach są wydzielone tego typu tereny z dostępem do wody ale są płatne. Opłaty dojazd do takiego miejsca będą kosztować więcej niż myjnia ręczna.
Barnaba
29.06.2010
czyli gdzie właściwie można samemu umyć samochód?
Mate
29.06.2010
Należy jednak pamiętać, że mycie samochodu pod blokiem czy na parkingu jest karalne. Trzeba to robić w miejscach do tego wydzielonych.