rdza na samochodzie

Jak usunąć rdzę z samochodu?
AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl

Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii samochodu. Najczęstszym powodem są jednak uszkodzenia lakieru spowodowane np. zarysowaniem, obiciem przez drzwi innego samochodu lub uderzeniem kamyków podczas jazdy, czy też różnymi drobnymi wypadkami. Uszkodzenia struktury lakieru doprowadzają do tego, że pod wpływem wilgoci metal utlenia się i powstaje rdza. Zaczątki rdzy bardzo szybko „rozrastają się”, zwłaszcza pod wpływem ulewnych deszczy, czy śnieżyc. Jeżeli chcesz sprzedać samochód, z całą pewnością będzie wyglądał atrakcyjniej bez plam rdzy, więc chociażby dlatego warto się jej pozbyć. Możesz też chcieć je usunąć dla samego siebie, poprawienia wyglądu swojego samochodu i zapobiegania dalszemu niszczeniu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak usunąć rdzę z karoserii samochodu.
1
Podejmij środki ostrożności.

Noś rękawice, okulary ochronne i maskę przeciwpyłową. Niektóre ekstremalne sytuacje mogą spowodować znaczny uszczerbek na twoim zdrowiu. Wkoło będzie mnóstwo kurzu i pyłu z lakieru i rdzy, a przecież nie chcesz mieć ich w gardle, nosie, płucach i oczach.

2
Zakryj te części samochodu, których nie chcesz zakurzyć.

Użyj do tego celu folii ochronnej i zabezpiecz ją taśmą. Zasuń szyby, by były szczelne. Pył z farby jest bardzo drobny i będzie próbował przedostać się nawet przez najmniejsze szczeliny.

3
Szlifierką usuń lakier dookoła rdzy.

Szlifierką (ziarnistość tarczy szlifierskiej: 150) usuń zarówno lakier, podkład jak i rdzę, pamiętaj przy tym, bo oczyścić także niewielki obszar dookoła pordzewiałego fragmentu. Sprawdź palcami czy powierzchnia jest dobrze wygładzona.

4
Szlifuj metal, by dostać się do najgłębszych pokładów rdzy.

Podczas szlifowania powierzchni bądź bardzo ostrożny, bo możesz narobić wielu szkód. Po wykonaniu szlifowania zastosuj produkt zawierający kwas fosforowy w celu usunięcia najmniejszych drobinek rdzy, które mimo wszystko mogą pozostać po szlifowaniu. Preparat taki możesz kupić w większości sklepów z częściami samochodowymi. Potem możesz skorzystać z wypełniacza, który doskonale wyrówna wszystkie ewentualne wgniecenia, drobne dołki i przestrzenie, w których nie ma farby. Wykończ całość przez szlifowanie ręczne papierem ściernym, aby uzyskać gładką powierzchnię.

5
Kup podkład i lakier.

Podkład (primer) nakłada się na goły metal. Działa on jako baza pod farbę. Dobierz odpowiedni kolor lakieru. Pamiętaj, by nie dopasowywać koloru w dużym słońcu, gdyż blask lakieru daje zupełnie inny efekt, niż przy nieco przytłumionym świetle. Wszystkie produkty znajdziesz sklepie z częściami samochodowymi.

6
Przygotuj odpowiednio miejsce aplikacji podkładu.

Postępuj zgodnie z instrukcjami dołączonymi do podkładu. Musisz przede wszystkim przetrzeć ten obszar rozpuszczalnikiem do farb i obkleić najbliższe otocznie gazetami.

7
Nanieś równomiernie cienkie warstwy podkładu.

Nanieś trzy cienkie warstwy podkładu w sprayu. Odczekaj kilka minut między nakładaniem kolejnych warstw. Pozostaw podkład do wyschnięcia na co najmniej 12 godzin.

8
Nanieś cienką warstwę lakieru, tak by nie spływał, ani nie tworzyła zacieków.

Użyj tyle warstw lakieru, ile potrzeba by uzyskać pożądany kolor. Pozostaw lakier co najmniej na 24 godziny przed ściągnięciem przyklejonych taśmą gazet.

9
Wypoleruj pomalowane krawędzie, by połączyły się ze starą farbą.

W razie konieczności zastosuj specjalny bezbarwny lakier wyrównujący kolor.

10
Pozostaw świeży lakier na co najmniej 48 godzin.

Po tym czasie umyj i wypoleruj samochód. Nigdy nie woskuj świeżego lakieru przed upływem 30 dni od malowania.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

snaoroai
10.02.2015
Przydatny artykuł, ale mogę powiedzieć że ostatnio wpadłam na jeszcze lepsze rozwiązanie- do usuwania rdzy i konserwowania metali bardzo przydatne są produkty firmy Emergo. Mogę ich szczerze polecić :) Jakby ktoś chciał to ich strona: www.emergo-metal.pl
Miłego dnia życzę :)
taktoja
13.10.2014
jak dasz kwasu , to prędzej czy później zowu wyjdzie
lolek
13.10.2014
Odkryli Amerykę !
jola
13.10.2014
a moja kolezanka miała latwiejszy sposób - jak sie pojawiła rdza na nadkolach, to poprzyklejała naklejki i juz...sąsiedzi nie widzieli:|)) autentycznie
jędrek
13.10.2014
najlepszy sposób na rdzę to kupić w salonie nowe auto. Dzięki takim jak tuski, buzki, mazowieckie, geremki, wałęsy POLAK przeciętny kupuje złom po zachodnich nacjach, bo jest europejskim murzynem od podcierania tyłków zachodnim narodom! Zachód się cieszy, że w europie ma taniego murzyna i nie musi go spoza europy sprowadzać.
mateo
13.10.2014
poradnik pisany przez osobe która nie ma chyba zielonego pojęcia w temacie, o którym pisze.
cinek
13.10.2014
oj pismaku doucz się albo doczytaj bo takie głupoty jak ty wypisujesz w punkcie 8,9,10 to jeszcze żaden z lakierników nie widział
ww
13.10.2014
aż mi się nie chce tego komentować
wdfggfgf
13.10.2014
usunąłem rdzę do najgłębszych ognisk korozji, ale dół drzwi i część podłogi oraz progi są jakby nie widoczne. Mam nadzieję że ten wypełniacz pamięta kształt mojej karoserii.
Pablo
13.10.2014
Autor artykułu chyba nigdy tego nie robił w praktyce. Pisze o dobieraniu koloru - albo kupuje sie gotowce w sklepach motoryzacyjnyc/lakierniczych albo jedzie do lakiernika i on juz sam dobiera. Malowanie lakieru przed sciagnieciem tasm, a potem spolerowanie polaczenia! Ehhh! Zycze powodzenia :-)