kraul

Jak pływać kraulem?

PudzianPudzian - specjalista Tipy.pl
Kraul jest jednym z czterech podstawowych, a jednocześnie najszybszym stylem pływackim. Różne jego odmiany są z powodzeniem wykorzystywane przez wielu pływaków. Pływanie kraulem umożliwia płynne ruchy rękami i dużą szybkość w wodzie, w przeciwieństwie do innych stylów pływackich. Na przykład w stylu grzbietowym nie ma możliwości tak swobodnych ruchów rąk jak w kraulu. Podczas pływania naprzemienne ruchy rąk dają pływakowi dużą prędkość w wodzie i piękny, płynny, swobodny ruch. Kraul jest również stylem bardziej naturalnym dla naszego ciała, niż pozostałe. Dużo łatwiej jest również dojść do siebie po dużej dawce pływania kraulem, niż innymi stylami. Aby pływać kraulem, trzeba najpierw zrozumieć jak to zrobić. Jak zatem nauczyć się pływać kraulem?
1
Pierwsza pozycja nazywa się Freestyle. Ciało znajduje się w linii prostej, brzuchem do dna z wyciągniętymi przed siebie rękami i nogami.
2
pływanie kraulem
Ruchy rąk są naprzemienne. Podczas gdy jedna ręka jest wyciągana nad wodę, druga jest podciągana pod wodę. Prędkość pływania kraulem nadaje głównie praca rąk, podzielona na trzy fazy: pociągnięcie, odepchnięcie i powrót.
3
Kiedy ręka 'idzie' z powrotem pod wodę, obróć dłoń pod kątem czterdziestu pięciu stopni, kciuk zwróć w stronę dłoni. Tak ułożona dłoń będzie Cię dodatkowo odpychać w wodzie.
4
Bardzo ważny jest również ruch nóg. Jest to tak zwany ruch nożycowy. Podobnie jak ręce, nogi wykonują ruchy naprzemienne. Podczas gdy jedna noga wykonuje ruch w dół, druga pnie się ku górze.
5
Ruch rąk zapewnia szybkość w kraulu, natomiast ruch nóg jest odpowiedzialny za równowagę ciała w wodzie podczas pływania kraulem.
6
Jeśli chodzi o głowę, to podczas pływania pozostaje ona w wodzie, linia wody powinna przebiegać między brwiami a linią włosów. Pływak oddycha odwracając głowę i wyciągając ją częściowo nad głowę wzdłuż jednej ręki. Doświadczeni pływacze biorą oddech co kilka ruchów rąk. Ale Ty możesz brać oddech częściej.
7
Dopływając do końca basenu możesz przerwać pływanie na chwilę, lub zawrócić. Jeśli chcesz zawrócić w efektywny sposób, zbliżając się do końca basenu wyciągnij jedną rękę przed siebie, a drugą trzymaj wzdłuż ciała. Gdy wyciągnięta do przodu ręka dotknie ściany basenu, przekoziołkuj w wodzie i odbij się od ściany stopami.

Powiązane porady

Basen w ciąży
skurcze mięśni
pływanie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

mrm
26.03.2013
wszystko ok, tylko sraul to nie styl tylko sposób pływania, to jest roznica...
bella
31.01.2013
zgina sie nad wodą,a także ruch pod wodą nie jest prosty, tylko ze zgięta reką. A prawda jest taka, że są dobrzy pływacy i ich styl nie zawsze jest idealny, a osiagaja rekordy. Ruch to sprawa indywidualna, tak jak pismo. uczymy sie liter,a kazdy stawia inaczej
Simi
05.05.2012
Natalia, ale chyba najmniej lubiana...
NAtalia
16.04.2012
Zosia chyba się troche mylisz nadal się pływa że reka u góry jest zgięta mam 12 lat i jestem najlepszą pływaczką w polsce jeśli chodzi o dziewczyny w wieku 12lat
Zosia
05.07.2010
Kolega który jest instruktorem ostatnio mi mówił że kiedyś pływało się tak, że nad wodą ręka była zgięta a pod wodą miała być wyprostowana. Teraz powinno się mieć rękę pod wodą zgiętą a nad wodą wyprostowaną. Wiele osób robi jednak błąd i dalej pływa "po staremu".